10 szempont az autószerviz választáshoz
Ha valaki gépjárművet vásárol, egészen biztosan szüksége lesz megbízható szerviz háttérre is. Amíg a vásárlást követően általában adott, hogy márkaszervizbe kell vinnünk kocsinkat azért, hogy megőrizzük annak garanciáját, ez annak lejártával már csak választható lehetőség. Miközben a specializáltság számos előnnyel jár, a verseny hiánya és a szakemberek kötött mozgástere a javítások terén több hátrányt is magával hoz.
Egy márkafüggetlen autószerviz minden nap megküzd ügyfelei megtartásáért, oda nem kényszerből viszik a tulajdonosok járművüket. Az ügyfél elégedettségéért folyamatosan magas színvonalú teljesítményt kell nyújtaniuk. Valóban nincs meg az egy-egy márkára való koncentrálás, de ez nem feltétlenül az ismeretek hiányát, hanem azok szélesebb körét jelenthetik. A márkaszervizeket számos kötöttség jellemzi az alkatrészek megrendelése és felhasználása terén. A márkafüggetlen autószerviz technikusai ilyen kötöttségek nélkül, a tudásuk szerinti legjobb megoldást választhatják - ami vagy azonos azzal, amit egy márkaszerviz kínálna, vagy nem.
Ha tehát lehetőségünk nyílik a válogatásra a műhelyek között, akkor érdemes megnéznünk, hogy a közelünkben milyen lehetőségek adottak. Autószerviz Budapest környezetében számtalan van, de az egész ország is lefedett szervizekkel, választási lehetőség szinte mindig van.
Mutatunk 10 szempontot, amit érdemes megfontolni a választás előtt
Ügyfélszolgálat
Az autószerviznek elérhetőnek kell lennie, az nem megfelelő, ha a szakember majd felveszi a telefont, ha éppen nem olajos a keze. Kiszámítható módon el kell tudnunk érni az ügyfélszolgálatot, akinek kompetens válasszal kell szolgálnia kérdésünkre. A bejelentkezés során időpontot kell kapnunk és tájékoztatást a javítás várható hosszáról és áráról. Fontos, hogy a várakozási idő rövid legyen, általában nem hónapokkal előre szeretnénk időpontot foglalni.
Ár
A tisztességes árazás nem azonos az olcsósággal. Ennél fontosabb tényező a kiszámíthatóság és az átláthatóság: látnunk kell miért fizettünk, a munka elvégzése pontosan dokumentálásra kerül és nincsenek meglepetés költségek, mert minden beavatkozás előtt tájékoztatást kapunk.
Műhely felszereltsége
Megfelelő diagnosztika, műszaki felszereltség és célszerszámok nélkül a modern járművek alapos vizsgálata és javítása nem lehetséges. Éppen ezért fontos, hogy a műhely jól felszerelt legyen minden olyan téren, ami számunkra fontos. Kisebb gond az, ha egy műhely bevallottan nem foglalkozik valamilyen javítással (ehelyett tud ajánlani megbízható kollégát), mint ha olyan tevékenységet is vállal, amit nem tud magas szinten elvégezni.
Kulturált környezet
Egy műhely rendezettsége, az ott dolgozók munkakörülményei sokat elmondanak a vállalkozás szellemiségéről. Precíz és alapos munka nem végezhető eredendően mocskos és káosz uralta környezetben.
Pontosság
A pontosság több szempontból is fontos. Egyrészt a tervezhetőség miatt, ha időpontra érkezünk, akkor valóban el tudnak kezdeni foglalkozni a járművünkkel adott időben, így az újra rendelkezésre fog állni akkora, amikorra előzetesen ígérték. A pontosság továbbá elengedhetetlen a hibák teljes körű diagnosztizálásánál és a tulajdonossal folytatott kommunikáció valamint az elvégzett beavatkozások dokumentációja során is.
Garancia
Az autószervizeknek felelősséget kell vállalniuk azért, hogy az általuk beépített alkatrész jó minőségű és az helyesen lett beszerelve. A garancia nem arra vonatkozik, hogy az autó többé nem romlik el, de ha a hiba ugyanott jelentkezik ismét, akkor vagy a probléma nem jól lett megállapítva, vagy a szerelés nem volt tisztességesen elvégezve, vagy a tájékoztatás maradt el, hogy adott körülmények fennállása miatt nem várható érdemi javulás.
Tapasztalat
Mind a vállalkozásnak, mind az ott dolgozóknak tapasztalatot kell szerezniük az ügyfelekkel való bánásmód és a szakterületet illetően is. Nem várható el az, hogy mindenki versenytámogatási tudással is rendelkezzen, mint az Autó Pátkai, de az igen, hogy képzett, a szakterületi változásokat követő és az új technológiákat alkalmazó munkavállalói legyenek.
Korrekt tájékoztatás
Nem azt kell mondani, amit az ügyfél hallani szeretne, hanem a realitásokat és az ahhoz kapcsolódó lehetőségeket. Ez elsőre riasztó lehet, de így nincsenek meglepetések és félreértések, és kialakulhat egy bizalmi viszony is a felek között.
Műszaki vizsgára készítés
Ha egy szerviz nem vállalja, hogy járművünket felkészíti egy műszaki vizsgára úgy, hogy az át is menjen rajta, akkor adott műhely szakértelme és felszereltsége erősen megkérdőjelezhető. Ez alól az jelenthet kivételt, ha kifejezetten specializált műhelyről (például szervó javítása) van szó.
Tervezett karbantartás
A megbízható autószerelők arra törekszenek, hogy ügyfeleik számára biztosítsák, hogy járművük folyamatosan üzemképes legyen. Ezt elsősorban tervezett ellenőrzésekkel és karbantartásokkal lehet elérni és csak másodlagos az ennek ellenére fellépő hibák javítása.
(X)
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!