2-es szintű önvezetést biztosít a DS Drive assist
A 2-es szintű rendszer lehetővé teszi, hogy 180 km/h sebességig a gépkocsi önállóan szabályozza sebességét és meghatározza sávon belüli helyzetét.
Nyugodt vezetés az autópályán
Egyéb érzékelők mellett, a radarnak és a kamerának köszönhetően a gépkocsi tökéletesen alkalmazkodik a közlekedési feltételekhez: automatikusan követi a vezető által választott menetpályát a sávon belül, és finoman szabályozza az autó sebességét a biztonságos követési távolság betartása érdekében. Szükség esetén a rendszer akár teljesen meg is állíthatja a gépkocsit. A vezető bármikor visszaveheti az irányítást az autó felett.
A rendszer a gyorsításra, a fékezésre és a kormányzásra fejti ki hatását 180 km/h sebességig (az egyes országok jogszabályi előírásaitól függően). A forgalmi dugókban vagy autópályán rendkívül hasznos rendszer nyugodt vezetési élményt biztosít.
Irány- és távolságtartás
Az ACC Stop & Go (adaptív sebességszabályozó) funkcióval ellátott DS DRIVE ASSIST lehetővé teszi a gépkocsi sebességének és követési távolságának intelligens szabályozását az előtte haladó járművekhez képest. Ez az ötletes rendszer többek között a menetkörülményeket is képes kezelni forgalmi dugókban: a vezető beavatkozása nélkül a gépkocsi automatikusan újraindul (3 másodpercnél rövidebb leállítási idő), a vezető nyugodt marad, felesleges stressz és mozdulatok nélkül.
Autóúton, a vezető átengedi a vezetést a rendszernek, miközben fenntartja az irányítást az autó felett. A mesterséges intelligencia a fedélzeti kamerán alapul, amely felismeri a folytonos és szaggatott vonalakat. Menet közben folyamatosan elemzi a képet, és értelmezi a helyzetet. Biztosítja, hogy a gépjármű a sávjában, a vezető által kívánt helyen maradjon. Ha a vezető jobbra húzódik, hogy több helyet hagyjon az egy sorban haladó motorosoknak, az LPA (Lane Position Assist) működésbe lép, és a sáv jobb szélén tartja a gépkocsit.
Tudnivalók: ha a vezető vissza szeretné venni az irányítást a kormány felett, erősen tartva a kormányt felül tudja írni a korrekciót. A módosítási művelet akkor is félbeszakad, ha be vannak kapcsolva az irányjelző lámpák. A rendszer 30 km/h elérésekor, a vezető utasítására lép működésbe. Azután 0-180 km/h sebességtartományban működik.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!