2020 után 2021-ben is Magyarország legnépszerűbb tisztán elektromos autója a Kia e-Niro
Magyarországon rekord évet zárt a Kia, rendkívüli értékesítési eredményekkel és soha nem látott piaci részesedéssel
A Kia e-Niro 2020 után másodszorra is az első az elektromos autók piacán Magyarországon 2021-ben
A Datahouse Kft. legfrissebb információi alapján a 2021-ben forgalomba helyezett 121.920 db személyautó közül 4.311 db tisztán elektromos meghajtású volt Magyarországon. Ezek közül a legnépszerűbb modell a Kia e-Niro volt 661 darabos regisztrációval, 15.33%-os elektromos autós piaci részesedéssel. Darabszámot tekintve a Kia produkálta a legnagyobb növekedést az előző évhez képest elektromos autó forgalomba helyezés tekintetében (+287 db / +76.7%).
Az e-Niro, mely 2020-ban 374 darabos regisztrációval a legnépszerűbb elektromos autó volt Magyarországon, illetve ugyanabban az évben Az év zöld autója is lett, a maga kategóriájában mind méretét, mind hatótávját tekintve kiemelkedő a Magyarországon elérhető elektromos autók között. A 289, illetve a 455 km-es hatótáv az elektromos autót választók minden igényét kielégíti, ezért is választották az ügyfelek nem csak az állami támogatás keretén belül, hanem anélkül is. 2022-ben pedig érkezik a frissített modellváltozat.
Magyarországi eredmények
A Kia Hungary rekordévet mondhat magának, hiszen 4. helyen zárt a személyautó piacon, 7,5%-os piaci részesedéssel most először szerepel a legjobb öt márka között.
2020-hoz képest a magyarországi Kia a legnagyobb értékesítési növekedést érte el a személyautó piacon az összes volumen márkát tekintve: +45% a növekedés, míg a teljes piac összességében csökkent (-4,77%). Ezzel a második legnagyobb piaci részesedés növekedést tudhatja magáénak 2021-ben (4.9% → 7.5%) (2.6%pont)
Szintén figyelemre méltó eredmény, hogy a Ceed volt a legnépszerűbb modell a C- szegmensben (3.923 db / 18.3% szegmens részesedés) és ezzel a 3. legnépszerűbb modell a teljes személyautó piacon a magyar vásárlók körében.
Magán vásárlók piaca
10.9%-os piaci részesedéssel a Kia a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon 2021-ben. 2020-hoz képest úgy tudta növelni a magán eladásokat 21,8%-al, hogy a magán piac összességében 25%-al csökkent!
Ezzel a növekedéssel a magán vásárlók körében az előző évhez viszonyítva egyértelműen a legnagyobb növekedést produkálta a Kia.
Fantasztikus eredmény, hogy a magán vásárlók esetében a C-szegmensben autót választók körében a Ceed toronymagasan a legkedveltebb modell (24,5% piacrész), azaz minden negyedik autó ez a modell.
A C-SUV szegmensben a Sportage a második legkedveltebb modell a magánvásárlók körében (11.9% piacrész).
Céges értékesítési eredmények
A korábbi 10. helyről a Kia előre lépett a 7. helyre. 2020-hoz viszonyítva ezen a területen is a legnagyobb növekedési ütemet mutatta az összes volumen márka között (+70.2%), míg a piac mindössze 7.9%-al bővült.
A Kia piaci részesedése a céges vásárlások viszonylatában 6%.
A C szegmensben a Ceed már a második legkedveltebb modell már (16.6% piacrész).
A Kia globális értékesítési eredményei és 2022-es céljai
A Kia Corporation ma bejelentette, hogy teljes 2021-es járműértékesítésének volumene elérte a 2.777.056 darabot, ami 6,5 százalékos többletet jelent az egy évvel korábbi eredményekhez viszonyítva.
A márka Koreán kívüli piacokon elért 2.242.040 darabos eredménye 9,1 százalékkal felülmúlja a 2020-ban elértet, miközben Koreában 535.016 db új Kia talált gazdára 2021-ben.
Egyedül a decemberi, 208.965 darabos globális eladási adat múlta alul a 2020-as decemberi értéket, mindössze 4 százalékkal.
A modellek sorában a Sportage végzett az élen, 363.630 darabos 2021-es eladással, a Seltos 298.737, a négyajtós Forte (ami Koreában K3 néven fut) pedig 240.627 darabos eredményt produkált.
A 2021-es értékesítések alakulásában jelentős szerepet játszott a márka ellátási láncainak hatékony szervezése és irányítása, valamint az új Kia modellek – köztük az EV6 – kiemelkedően kedvező piaci fogadtatása is.
A 2022-es évre a Kia globális eladási célja 3.15 millió darab (562.000 a koreai, 2,59 millió a Koreán kívüli piacokon).
A márka fenn kívánja tartani növekedésének lendületét, ennek kulcsa a felmerülő problémák és veszteségek hatékony kezelése mellett a gyártásszervezés optimalizálása, valamint az elektromos járművek globális piacán való vezető szerep elérése, a márka egyedi villamosított palettája révén. A Kia fenntartható mobilitásba vetett hitének bizonyítékaként több jelentős újdonság is érkezik idén, például az EV6 GT és az új Niro.
2021-es értékesítési eredmények:
2022-es célok:
* A nagykereskedelmi értékesítés adatai.
* Az itt közölt havi értékesítési adatok auditálatlan értékek, így nem véglegesek.
* A közölt előrejelzések a Kia elvárásaira és piaci terveire alapulnak. A valós értékesítési eredmények majdani alakulását számos tényező befolyásolja.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!