2030-tól már csak elektromos Maseratik jönnek
A Maserati felgyorsítja az átállást az elektromos autókra, terveik szerint 2030-ra már kizárólag ilyen kivitelben érkeznek az új autók.
A Stellantis luxusmárkája riválisát, a Bentley-t követi ezzel a lépésével.
Bár nem így tervezték, belső égésű motorral szerelt modelljeit 2023-ban dobja utoljára piacra a Maserati. “Az ügyfeleink keresletének erőteljes felgyorsulását látjuk” - nyilatkozta Davide Grasso vezérigazgató. Bár szerinte a kereslet üteme régiónként eltérő ugyan, ez a trend egyértelműen globálisnak mondható.
Az elektromos modellek Folgore megnevezés alatt érkeznek majd, de az új GranTurismo és GranCabrio nem csak ebben a változatban érkezik.
A GranTurismo Folgore 1200 lóerő feletti maximális teljesítményű lesz. Minden Folgore modell összkerékhajtással várható, bár a csak hátsókerekes modellek gyártását egyelőre nem tervezik, de nem is zárták ki, hogy érkeznének.
A Stellantis legerősebb és legdrágább modellje a tavaly piacra dobott MC20 coupé, 3 literes V6-os Nettuno motorral szerelt autó a cégcsoport legerősebb és legdrágább autója: 630 lóerős és 216.000 euróról indul Olaszországban. Tavaly 200 ilyen kocsit szállítottak, idén pedig már szinte beszerezhetetlen. Az MC20 Folgore változata 2025-re várható, azt még nem tudni, hogy coupé vagy roadster (esetleg mindkét) változatban várhatjuk-e.
2030-ra várható a teljes elektromos átállás a Bentley háza táján is, míg az Aston Martin, a Ferrari és a Lamborghini egyelőre csak az első elektromos modellek érkezését jelentette be, azt egyelőre nem, hogy felhagynak-e és ha igen, mikor a belső égésű motorok gyártásával. A Porsche is egyre inkább az elektromosság felé kacsintgat, 2030-ra ők is egyre több típust próbálnak átállítani. Az ikonikus 911 elektromos verziójáról azonban még így sincsenek információk, ahogy a cég vezérigazgatója, Oliver Blume fogalmazott: az lesz az utolsó Porsche, amit villamosítanak.”
A Stallantis tervei azonban egészen egyértelműek: a Maserati mellett minden más prémium és - luxusmárkáját a kor kihívásainak megfelelő (elektromos) verzióban készül elkészíteni: az Alfa Romeo, a DS Automobiles és a Lancia modellek is erre számíthatnak.
A Maserati tavalyi nettó árbevétele 2 milliárd euró volt.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!