535 tonna - Nicolas Tractomas TR 10X10 D100
Több mint félezer tonna közúti vontatásra képes, ezzel be is írta magát a Guinness Rekordok könyvébe. Ez már abnormális teljesítmény, mint a címfotón látható vontató matricázása is sugallja.
(Nicolas Tractomas D100 10x10)
A francia Nicolas Industrie gyártósoráról gurul le ez az óriás, amiről a szintén francia származású pankrátor, André the Giant jutott eszembe. Közös bennük, hogy jól megtermettek és rekorderek. André az ivás bajnoka volt, mivel egyszer sikerült 156 korsó sört legurítani, de egyéb hasonló kaliberű eredményeket is elért. Az is biztos, hogy a Tractomas sem marad szomajas egy-egy nagyobb teher mozgatását követően.
(Nicolas Tractomas D75 8x8 + D100 10x10)
A gyártó foglalkozik speciális pótkocsik és önjáró moduláris szállítóeszközök gyártásával is. A moduláris szállítók játszi könnyedséggel képesek tetemes súlyú és méretű tárgyak mozgatni, mint a lentebb lévő képen is látható.
(önjáró moduláris szállító)
Kétféle tehermozgatási variáns létezik. Használható mint nyergesvontató, vagy ahol nagyobb tapadás, illetve erő szükségeltetik, ott vonórúddal összekötve több vontatótó képes összedolgozni. Ausztráliában a jól ismert Road Train formációban mozognak. A vonórudas formációt pedig leginkább az energiaszektorban használatos túlméretes gépek szállítására állítják fel.
(Nicolas Tractomas D75 8x8 Road Train)
Léteznek kisebb testvérei is, de a minimum a három tengelyes dupla húzó. A D100-as mind az öt tengelye hajtott, amit 1000 lóerő szolgál. A motort a Caterpillar adja, 27 literes lökettérfogattal és 12 hengeres V elrendezéssel. Ebbe beleférne két nagyobb vontató lökettérfogatban és hengerszámban is. Kapha 32 literes változat is, ami 150 lóerővel erősebb és nagyjából 1-2000 Nm a többletnyomaték. De a kisebb motor 5000 Nm-es nyomatéka is bőven elég. Vontatás közben maximum 50km/h a sebességhatár a biztonság érdekében. A cikkben látható D75-ös modellek egyeznek a D100-assal, csupán a tengelyek száma kevesebb.
(Nicolas Tractomas D75 8x8)
A Goodyear külön erre a modellre fejlesztette ki a GP-2B típusú 385/95R25-ös abroncsokat, melynek köszönhetően képes akár 535 tonna szállítására Road Trainként.
(Nicolas Tractomas D75 8x8 Road Train)
Ha valaki kedvet kapott hozzá, hogy egy ilyennel szeretné a családot fuvarozni azt el kell keserítsem, mivel az önsúly és hossz kivételével ami 40 tonna és 12,5 méter, szinte semmilyen paramétere nem felel meg a közúti szabályozásoknak. Csak külön útvonalengedéllyel és kísérettel mozoghat, mivel 4,5 méter magas, de a szélessége is problémás lehet, mivel 3,5 méter így egy szabvány forgalmi sávot teljes egészében elfoglal. Sokan jönnének utánunk a letört tükreikkel.
(Nicolas Tractomas D75 8x8)
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!