7,351 kilométert driftelve állított fel a jégen két GUINNESS-világrekordot a Škoda Enyaq RS iV
A rekordok 2023. január 19-én, 11:05 órakor Svédországban, egy Östersund-környéki tó jegén születtek
- Az Enyaq RS iV és Richard Meaden autós újságíró 7,351 kilométerrel megdöntötte „A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen” Guinness-világrekordját (GUINNESS WORLD RECORDS™)
- Ugyanezzel az autóval a ŠKODA „A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen elektromos járművel” Guinness-világrekordjának címét is elhódította
- A rekordok 2023. január 19-én, 11:05 órakor Svédországban, egy Östersund-környéki tó jegén születtek
Két hivatalos jégdrift-világrekordot is felállított Enyaq RS iV modelljével, azaz sportos RS-családja második tisztán elektromos, akkumulátorhajtású tagjával a ŠKODA. A GUINNESS WORLD RECORDS egyaránt megerősítette „A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen”, illetve „A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen elektromos járművel” rekordjait, amelyeket 2023. január 19-én, csütörtökön, Richard Meaden brit autós újságíró állított fel a svédországi Östersund melletti Stortjärnen-tó jegén kialakított 188,496 méteres körpályáján.
A Škoda a Stortjärnen-tavon felállította a jégen futott leghosszabb folyamatos járműves drift rekordját. Richard Meaden a nemrég bemutatott Enyaq RS iV volánja mögött több mint 15 percnyi kontrollált drifttel tett meg összesen 7,351 kilométert, új, hivatalosan is megerősített rekordot állítva fel. Az előző, 6,231 kilométeres rekordot 2022-ben, Kínában érték el. Ezzel egyidejűleg Meaden és a Škoda Enyaq RS iV „A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen elektromos járművel” rekordját is sikerrel állította fel.
A GUINNESS WORLD RECORDS bírója, valamint David Kalas nemzetközi driftbíró felügyelete mellett a Škoda végül a negyedik napon, különböző gumiabroncs-kombinációkkal futott számos tesztet követően állította be a rekordot. Az autógyártó öt nap alatt összességében 18 órát fordított a fagyos körülmények közepette a „tökéletes drift” teljesítésére.
Rekordkísérlete során az Enyaq RS iV SUV-modell nehéz körülmények között 15 perc 58 másodperc alatt 39 alkalommal járta körbe a driftpályát. Ezalatt 48,69 kilométer/óra csúcssebességet ért el, a leglassúbb ponton pedig 31,64 kilométer/órával haladt. A rekordkísérletben az Enyaq RS iV egy 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal szerelt, sorozatgyártású példánya szerepelt.
Az első kerekek a Michelintől származó Däckproffsen 245/35-R20 méretű versenyabroncsain 600 darab ötmilliméteres, míg a hátsó tengely 255/45-R20 méretű Nokian Hakkapelitta abroncsain 300 kétmilliméteres szög gondoskodott a kellő tapadásról – ideális kominációként a 40 centiméter vastag jégrétegen.
E két GUINNESS WORLD RECORDS címmel a Škoda és a friss rekorder Richard Meaden, valamint az „RS” rövidítés egyaránt visszatért a rekordok könyvébe. A brit pilóta már 2011-ben is felállított egy rekordot, amikor egy Nagy-Britanniában épített Škoda Octavia RS volánja mögött 227,080 mérföld/órás tempóval megdöntötte a 2,0 literes, feltöltött, sorozatgyártású járművek a Southern Californian Timing Association (SCTA) szerinti szárazföldi sebességrekordját. Meaden az amerikai egyesült államokbeli legendás Bonneville Salt Flats síkságán futotta meg rekordját.
Richard Meaden így nyilatkozott legfrissebb sikeréről: „Valóban különleges újra egy Škoda volánja mögé ülni és újabb rekordot dönteni. Az egyesült államokbeli Bonneville Salt Flats, majd Svédország egy befagyott tava – két teljesen különböző rekord, két alapvetően eltérő járművel. Nagy büszkeséggel tölt el, hogy tizenkét év múltán újra olyan csapat tagja lehetek, akik közösen rekordokat döntenek. Ki gondolta volna, hogy egy elektromos autóban driftelünk itt a jégen? Ez is jól bizonyítja, milyen rohamosan változik az autózás világa, s milyen izgalmas ez az átalakulás.”
Az Enyaq RS iV sportfutóműve elöl 15, hátul 10 milliméterrel süllyeszti alacsonyabbra a karosszériát az Enyaq iV változathoz képest. Emellett a progresszív kormányzás és a Menetprofil-választás (Drive Mode Select) technikája éppúgy még hatékonyabb vonóerő-átadási képességeket biztosít, mint az extrafelszerelésként rendelhető Adaptív futóműszabályzás (Dynamic Chassis Control). A modellspecifikus felszerelések között szerepelnek a karakteres RS-lökhárítók, a fényes fekete külső elemek, illetve az egyaránt fekete bőrrel bevont sportülések, kormánykerék és műszerfal.
Az Enyaq RS iV a Škoda RS-családjának már második tisztán akkumulátoros elektromos tagja, amely 82 kWh (nettó 77 kWh) energiatároló képességű akkumulátorral készül, két elektromos motorja pedig együttesen 299 lóerőt teljesít. A dinamikus menettulajdonságokat segíti 460 newtonméter maximális forgatónyomatéka is, így álló helyzetből mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. A gyorstöltésre akár 135 kW teljesítménnyel is lehetőség nyílik, amely során mindössze 36 perc alatt tölthető fel az akkumulátor kapacitásának 10 százalékáról 80 százalékra.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!