A 2023-as Honda CRF125F
Szemet gyönyörködtető formában, a CRF250R és a CRF450R modelléhez hasonló, új grafikával folytatja pályafutását 2023-ban a CRF125F.
A nagy testvéreihez hasonló stílusban fogant CRF125F azok számára lehet ideális, akik CRF50F-ről vagy CRF110F-ről váltanának méretesebb, gyorsabb, versenyképesebb terepmotorra. Az alapkivitelben és Big Wheel Edition néven nagy kerekekkel is megrendelhető modell roppant vonzó, hiszen a 2023-es változat is a CRF250R-t és a CRF450R frissített, látványos grafikájával lép színre.
Váz és futómű
- Acél hídváz
- Hagyományos, 31 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópvilla
- Pro-Link himbarendszer
- A 17”-os alapkivitel mellett nagy átmérőjű, 19”-os első kerékkel és 220 mm-es első féktárcsával is megvásárolható modell
- CRF450R-t idéző idomzat és grafika
- Az alapkivitel ülésmagassága 739 mm, a Big Wheel átiraté 785 mm
A CRF125F nagy teherbírású, acél hídvázának tervezésekor a CRF250R és a CRF450R vázszerkezete szolgált kiindulópontpontként, így roppant kiegyensúlyozott konstrukció született, ami merevség és hajlékonyság tökéletes egyensúlyával büszkélkedhet.
A hagyományos, 31 mm-es csúszószár-átmérőjű, 13,2 cm-es rugóúton mozgó teleszkópvilla (Big Wheel: 16,8 cm) nemcsak kiváló úttartást és menetkomfortot szavatol, hanem a pilóta önbizalmát is növeli, pont úgy, mint a megerősített lengővillára, illetve Pro-Link himbarendszerre ültetett, központi hátsó rugóstag, melyet egyenletes, kiszámítható csillapítása, hatékony működése és precíz, minőségi kidolgozottsága tesz elsőrangúvá. A 17"-os első keréknek (Big Wheel: 19”) köszönhetően precízen irányítható és könnyen kezelhető a modell, míg a 14"-os hátsó kerék (Big Wheel: 16”) a biztos, erős hajtást és a fordulékonyságot szolgálja. Elöl 220 mm-es tárcsára épülő, hidraulikus fékrendszer dolgozik, hátul pedig kis karbantartás-igényű, finoman adagolható, 95 mm-es dobfék jutott szerephez.
Miként a Honda CRF terepmotorcsalád többi tagja, a CRF125F is büszkén viseli a márka gazdag múltjára utaló stílusjegyeket. A 4,5 literes, fémből készülő, integrált üzemanyag-szivattyúval és -szűrővel felszerelt üzemanyagtartályt például jellegzetes idomok védik az esések során. A CRF450R inspirálta idomzathoz alacsony, mindössze 739 mm-es ülésmagasság (Big Wheel: 785 mm) társul, és hogy a CRF125F minden szempontból ideális legyen az ifjaknak, a széles, állítható fékkarral felszerelt motokrossz-stílusú kormányra jó fogású, barázdált markolatok kerültek, melyeket kifejezetten gyerekekre optimalizáltak. A kormányon elhelyezett, több funkciós kapcsolókonzol az önindító gombját, valamint a gyújtás és a befecskendező rendszer visszajelző lámpáját is magában foglalja, sőt az alacsony üzemanyagszintre figyelmeztető is izzó is ide került. Ez utóbbi akkor kapcsol be, ha már csak 1 liter benzin maradt a tartályban. A kényelmesebb használat és a jobb teljesítmény érdekében a fékkar állítható.
A 2023-as modellévű kivitel roppant feltűnő, pirosban pompázó, merész grafikával érkezik a szalonokra, amivel a Honda off-road-története előtt tiszteleg.
Erőforrás
- A 124,9 cm3-s, SOHC-vezérlésű erőforrás lágyan és egyenletesen adja le erejét
- Az elektronikus szabályozású Keihin üzemanyag-befecskendezés lineáris teljesítményleadást biztosít
- A négyfokozatú váltó remekül illik a széles fordulatszám-tartományban használható erőforráshoz
- Önindító a nagyobb kényelem érdekében
A CRF125F négyütemű, SOHC-vezérlésű, 124,9 cm3-es motorja lágyan jelentkező, könnyedén kiaknázható teljesítménnyel támogatja a kezdő pilóták fejlődését. A furat és a löket 52,4, illetve 57,9 milliméter, a sűrítési viszony pedig 9:1. Hála az elektronikus szabályozású Keihin üzemanyag-befecskendező rendszernek, kifejezetten egyenletesen adja le teljesítményét az erőforrás, ugyanakkor a teljes fordulatszám-tartományban gyorsan reagál a gázadásokra, könnyedén pörög fel, élvezetes és roppant barátságos, soha nem okoz kellemetlen meglepetést a kis pilótáknak.
A négyfokozatú, félig automatikus, kuplungkar nélküli váltó minden helyzetben biztos, kiszámítható erőátvitelt garantál, így nagy könnyebbséget jelent a gyakorlások során, akárcsak a – berúgókar helyett használható – önindító.
Műszaki adatok*
CRF125F |
CRF125F ‘BIG WHEEL’ |
|
ERŐFORRÁS |
||
Konstrukció |
Léghűtésű, négyütemű, kétszelepes, SOHC-vezérlésű, 25 fokban megdöntött egyhengeres |
|
Összlökettérfogat |
124,9 cm3 |
|
Furat x löket |
52,4 x 57,9 mm |
|
Sűrítési viszony |
9,0:1 |
|
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER |
||
Porlasztás |
Üzemanyag-befecskendezés |
|
Üzemanyagtartály befogadóképessége |
4,5 liter (tartalékkal együtt) |
|
ELEKTRONIKAI RENDSZER |
||
Indítás |
Önindító és berúgókar |
|
ERŐÁTVITEL |
||
Tengelykapcsoló felépítése |
Olajfürdős, többtárcsás |
|
Váltó felépítése |
Lábbal kapcsolható, négyfokozatú |
|
Végáttétel |
Lánc 13T/46T |
Lánc 13T/49T |
VÁZ |
||
Konstrukció |
Acél |
|
VÁZ ÉS FUTÓMŰ |
||
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) |
1770 x 739 x 1000 mm |
1857 x 769 x 1069 mm |
Tengelytáv |
1219 mm |
1255 mm |
Villaszög |
27° 30’ |
|
Utánfutás |
81 mm |
94 mm |
Ülésmagasság |
739 mm |
785 mm |
Szabad hasmagasság |
211 mm |
267 mm |
Menetkész tömeg |
87,99 kg |
90,27 kg |
FELFÜGGESZTÉS |
||
Elöl |
Hagyományos teleszkópvilla 13,2 cm-es rugóúttal |
Hagyományos teleszkópvilla 16,8 cm-es rugóúttal |
Hátul |
Központi rugóstag 13,97 cm-es rugóút |
Központi rugóstag 16,8 cm-es rugóúttal |
KEREKEK |
||
Elöl |
Alumínium, küllős |
|
Hátul |
Alumínium, küllős |
|
Abroncs elöl |
70/100 R17 (belső tömlővel) |
90/100 R19 (belső tömlővel) |
Abroncs hátul |
90/100 R14 (belső tömlővel) |
90/100 R16 (belső tömlővel) |
FÉKRENDSZER |
||
Elöl |
Hidraulikus, 220 mm-es tárcsa |
|
Hátul |
Dobfék |
*A műszaki adatok csupán tájékoztató jellegűek, a gyártónak jogában áll bejelentés nélkül megváltoztatni azokat.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!