A BMW Group müncheni gyára készen áll a BMW i4 érkezésére
A létesítmény történetének eddigi legnagyobb volumenű modernizálásával hamarosan beköszönt a tisztán elektromos mobilitás korszaka.
A BMW Group müncheni gyárában minden készen áll a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 tömegtermelésének beindításához. A hat héten át tartó, intenzív átalakítási munkálatok után az üzem mintegy 5 000 munkatársa visszatért a gyártósorokhoz és ismét beindult az új autók sorozatgyártása. „Sikeresen, az előzetes tervek szerint, komplikációk nélkül végeztünk a gyár átfogó átalakításával és modernizálásával” – nyilatkozta a müncheni létesítmény igazgatója, Robert Engelhorn. A BMW Group otthoni üzemében így hamarosan új korszak kezdődik: „Gyárunk mostantól egyazon gyártósoron képes előállítani a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 modellt, a benzin- és dízelüzemű autókat, valamint a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt típusokat” – tette hozzá Robert Engelhorn.
„Kivételesen precíz tervezésre, összetett előkészületi munkafolyamatra, a megannyi, házon belüli és külsős partner között pedig tökéletes együttműködésre volt szükségünk ahhoz, hogy mindössze hat hét alatt képesek legyünk felkészíteni a BMW Group müncheni gyárát a jövő mobilitási koncepcióira” – fogalmazott a létesítmény igazgatója. A vállalatcsoport hozzávetőlegesen 200 millió eurót invesztált be az üzem átalakításába és modernizálásába, miután 2015 és 2018 között körülbelül 700 millió euró értékben építette ki itt a BMW 3-as sorozat tömegtermelési folyamatának innovatív karosszéria-összeszerelő munkafolyamatát és installált egy új, erőforrás-hatékony fényezőüzemet.
Az elmúlt hetekben az üzemátalakítást végző csapat egyik legnagyobb feladata a gyártócsarnok szűkös helykínálatának leküzdése volt, amely megnehezítette az egyes munkafolyamatok modernizálását és az új berendezések rendszerbe állítását. A korábban is használt rendszerek elmozdításával minimális installálási hely maradt szabadon, amelyen a szakemberek el tudták végezni az átalakítást. A munkálatokat minden esetben részletes digitális tervezés előzött meg, a virtuális valóság segítségével. „Ez a technológia tette lehetővé számunkra, hogy a lehető legjobban kihasználjuk az üzem korlátozott helykínálatát és hogy pontosan lássuk, melyik folyamatot hogyan kell átalakítanunk” – magyarázta Robert Engelhorn. A tervezőmérnökök a fejlesztések nagy részét a gyártósorokon dolgozó munkatársak iránymutatása mentén váltották valóra, hiszen ők a VR szemüvegeknek köszönhetően előre, digitális szimulációban kaptak képet leendő munkakörnyezetük kialakításáról és képességeiről, amelyeket kielemezve értékes visszajelzésekkel segítették a jobb ergonómia kialakítását és a munkafolyamatok optimalizálását.
A BMW Group müncheni gyárának karosszéria-összeszerelő részlege az intelligens, hatékony rendszerintegrálás ékes példájaként szolgál, hiszen a BMW i4 tömegtermelési fázisainak nagy részét a mérnökök tökéletesen integrálták a gyár már működő folyamataiba. A BMW i4 összeszerelése csupán a padlólemez és a hátsó kialakítás tekintetében tér el a gyárban alkalmazott eddigi módszerektől, a tisztán elektromos hajtáslánc és a nagyfeszültségű akkumulátor okán. A mintegy 550 kilogramm súlyú energiatároló egységet egy vadonatúj, teljesen automatizált összeszerelő rendszer erősíti be alulról a BMW i4 padlólemezébe, egy intelligens kamerarendszer segítségével. A gyártósoron érkező akkumulátorcsomag időzítése és végleges beszerelése is teljes egészében automatizált.
A BMW i4 érkezésére a mérnökök új, elektromosan vezérelt felső szállítószalagokat is installáltak a müncheni gyárba. „Ez volt a leginkább összetett modernizálási folyamat a létesítmény történetében” – emelte ki Robert Engelhorn.
Az egyre több vezetést támogató rendszer, biztonsági felszereltség és járműkapcsolati megoldás következtében az új autókba épített innovációk és technológiák gyártás közbeni tesztelése is egyre összetettebbé válik. A BMW Group müncheni gyára így egyre szélesebb körben alkalmaz digitális tömegtermelési és tesztelési rendszereket, hogy képes legyen eleget tenni ügyfelei minőséggel szemben támasztott, folyamatosan növekvő elvárásainak. A komplex logisztikai és gyártási folyamatokat ugyancsak számtalan digitális megoldás és intelligens rendszer segíti.
A müncheni létesítmény átalakításának középpontjában elsősorban az állt, hogy a mérnökök tökéletesen integrálják az üzem már működő rendszereibe a hamarosan érkező BMW i4 tömegtermelési folyamatait. A gyár ugyanakkor már az új BMW M3 sorozatgyártására is készen áll: a prémium középkategória etalon sportautója szintén Münchenben lát majd napvilágot. Az 1922-ben rendszerbe állított létesítmény mostantól egészen széles modellpaletta előállítására képes, a BMW 3-as limuzin és a BMW 3-as Touring belsőégésű erőforrással, illetve plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozataitól kezdve, az új BMW M3 sportlimuzinon át, egészen a BMW i4 tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé modellig.
A BMW Group otthoni gyárának magával ragadó termelési rugalmassága és munkatársainak kimagasló szaktudása párját ritkítja az iparágban.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!