A BYD SEAL és a DOLPHIN ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP töréstesztjén
A középkategóriás négyajtós BYD SEAL, és a márka kompakt ötajtósa a DOLPHIN ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP töréstesztjén. Az eredmény jól jelzi a BYD legújabb, e-Platform 3.0 jelű padlólemezének biztonsági képességeit. A teszten 89%-os felnőtt utasvédelmet, és 87%-os gyerekbiztonsági mutatót mértek az Euro NCAP szakemberei. Mindkét újdonság a márka magas hatásfokú, járműszerkezetbe integrált Blade akkumulátorával készül.
A BYD két, tisztán elektromos hajtású újdonsága - a SEAL és DOLPHIN - öt csillagot szerzett Európa vezető független járműbiztonsági tesztjén, az Euro NCAP-n. A középkategóriás négyajtós SEAL a teljes tesztprogram során kimagaslóan teljesített, kiemelve a BYD aktív és passzív biztonsági értékeit s ezeken keresztül a márka integrált akkumulátorstruktúrájának (CTB) előnyeit. A BYD kompakt ötajtósa a DOLPHIN, magas pontszámot ért el mind a felnőtt utasok védelmében, mind pedig gyermekvédelemben.
Az Euro NCAP által kidolgozott csillagos minősítési rendszer célja, hogy a vásárlók egyszerűbben össze tudják hasonlítani a piac kínálatát balesetbiztonsági, védelmi szempontok alapján. A BYD mindkét újdonsága, - a középkategóriás lépcsőshátú SEAL és a kompakt ötajtós DOLPHIN is - öt csillaggal végzett a legutóbbi teszten. Mindkét modellt a megszokott módon, az Euro NCAP négy vizsgálati kategóriájában tesztelték: felnőtt utasvédelemben, gyermekvédelemben, a biztonsági asszisztensrendszerek szempontjából és a forgalom legsérülékenyebb résztvevői számára kínált védelmi jellemzők alapján.
A minőségi összeszerelés és a magas technológiai színvonal elismerése
A kiemelkedő teszteredményekben különösen fontos szerepet játszott a BYD modelljeinek magas összeszerelési minősége és fejlett technológiája. A márka újgenerációs, e-Platform 3.0 jelű padlólemeze az első a világon, amely a BYD integrált, 8 az egyben rendszerét használja: ebben egy egységet képez az összes szabályozó- és irányító rendszer, a hajtáslánc, valamint az ultrabiztonságos felépítésű Blade akkumulátor. Az e-Platform 3.0 többirányú ütközési-energia levezető rendszere nem csak felemészti az ütközés energiáit, el is vezeti azokat az utascellától, így az utastér alakváltozása nagy erejű behatások esetén is minimális.
Fejlett integrált akkumulátorszerkezet
A magas torziós merevségű karosszéria kulcsfontosságú az utasok védelme szempontjából. A SEAL esetében ez a merevségi érték szupersport-autóknak is becsületére válóan magas: 40 500 Nm/fok. Az Euro NCAP töréstesztjén éppen ez a kimagasló torziós merevség tette elérhetővé a SEAL számára a kiugró, 89%-os felnőtt utasvédelmi minősítést. Az integrált akkuszerkezetnek (CTB) köszönhetően a SEAL utastere a frontális-átfedéses ütközési teszt során is stabil maradt, kiváló vezető- és utasvédelmi értéket produkálva, s a modell ostorcsapásos sérülések elleni védelmének szintje is magasnak bizonyult. A fejlett eCall rendszer létét - amely ütközés után a fékek automatikus működtetésével előzi meg a további baleseteket - külön is kiemelte az Euro NCAP.
A BYD SEAL maximális öt csillagot szerzett az Euro NCAP töréstesztjén
Gyermekvédelemben 87%-ot ért el a SEAL: a gyermekméretű tesztbábúk valamennyi kritikus testfelületen minimális sérülési kockázatot jeleztek, mind a frontális, mind pedig az oldalütközési tesztek során. A “sérülékeny közlekedők” (gyalogosok, kerékpárosok) védelmét vizsgáló próbán elért 82%-os eredményben komoly szerepet játszott az automata vészfékrendszer (AEB). Az ajtók nyitásakor a hátulról érkező kerékpárosokra figyelmeztető elektronikát külön elismeréssel díjazta a biztonsági szervezet.
A BYD DOLPHIN kimagasló biztonsági eredményei
A DOLPHIN ötcsillagos eredményéhez jelentősen hozzájárultak az alapfelszerelés részét képező vezetői asszisztensrendszerek. Felnőtt utasvédelemben 89%-ot teljesített és az Euro NCAP külön is kiemelte az utascella, átfedéses frontális teszten mutatott stabil viselkedését, valamint azt, hogy ennek révén a különböző testalkatú és eltérő üléspozíciójú utasok számára is megfelelő védelmet nyújtott. A gyermekvédelmi próbán a DOLPHIN 87%-ot ért el, a hat- és a tízéves gyermeket szimuláló tesztbábúk valamennyi kritikus felületén alacsony sérülési kockázatot mutatva. Az első ülések fejtámlái megfelelő védelmet kínáltak az ostorcsapásos nyaksérülések ellen a hátsó, ráfutásos ütközési teszt során.
A DOLPHIN biztonsági asszisztensrendszerei 79%-kal végeztek, az Euro NCAP kiemelte a kamera-alapú, táblafelismerős intelligens tempomat és az aktív sávtartó előnyeit is. Az automatikus
A BYD DOLPHIN maximális öt csillagot szerzett az Euro NCAP töréstesztjén
vészfék (AEB) megléte szintén hozzájárult a sérülékeny közlekedők védelmének vizsgálati kategóriájában elért 85%-os eredményhez. A tesztelők itt külön kiemelték a rendszer gyalogos- és kerékpáros felismerési képességeit.
Michael Shu, a BYD Europe vezetője elmondta: “Örömmel tölt el bennünket modelljeink sikere az Euro NCAP szigorú tesztjén. Az ATTO 3 után így immár a SEAL és a DOLPHIN is megszerezte a legmagasabb biztonsági minősítést. Erre igazán büszkék lehetünk, hiszen ez az eredmény kiemeli fejlesztési sikereinket. Vásárlóink így biztosak lehetnek abban, hogy a biztonság mindig kiemelt szempontként szerepel a BYD autóinak tervezése során.”
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!