A CUPRA bemutatja 2025-ig tervezett jövőképét és céljait, látóhatáron a magyar CUPRA
Megállíthatatlan lendület - egy új korszak új hősei
- Egy új korszak új hősei – három új, legalább részben elektromos modell 2025-ig: CUPRA Terramar*, CUPRA Tavascan* és CUPRA UrbanRebel*
- A CUPRA célja: évi 500 ezer autó értékesítése és globális terjeszkedés új piacokra, valamint belépés új piaci szegmensekbe
- A CUPRA jelenlegi modellkínálatának jövőbeni változataiba is bepillantást kínált
Feltárta izgalmas jövőbeli terveit a CUPRA – egy új korszak új hőseivel. Visszatért oda, ahol négy éve minden kezdődött, Terramar (Sitges) ad otthont az elkövetkező, új fejezet kezdetének. A magyar közönség számára pedig külön büszkeség, hogy a márka origóját jelző Terramar nevet kapta az az új CUPRA modell is, melyet Magyarországon, Győrben gyártanak majd.
A márka eddig közel 200 ezer járművét szállította ki, miközben forgalma a 2018-as 430 millió euróról – minden előzetes várakozást messze felülmúlva – 2021-re csaknem 2,2 milliárd euróra bővült. Idén pedig a CUPRA már duplájára tervezi növelni eladásait és forgalmát, valamint a CUPRA Masters és a CUPRA City Garages globális hálózatát.
2025-re új korszakba lép a CUPRA, mégpedig a CUPRA Terramar*, a CUPRA Tavascan* és a CUPRA UrbanRebel* révén három új, legalább részben elektromos modellel, miközben jelenlegi modellkínálata is megújul.
„Ma este a CUPRA 2025-ig piacra kerülő, új generációs hőseinek teljes kínálatát bemutatjuk” – jelentette be Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója. „Középtávú célunk évi 500 ezer autó kiszállítása, miközben új piacok felé folytatjuk nemzetközi terjeszkedésünket, illetve új piaci szegmensekben is megjelenünk. A CUPRA Tribe elkötelezett mindezek megvalósítása mellett, s csakis az emberek számítanak – mert végső soron az emberek alkotják a márkát.”
A „Megállíthatatlan lendület” („Unstoppable Impulse”) eseményének Terramar (Sitges) adott otthont, amelyhez a nemzetközi média, intézmények, partnerek és a CUPRA nagykövetei, például az Aranylabda (Ballon d’Or) és Best FIFA Football Award díjas labdarúgó, Alexia Putellas is csatlakoztak, s amelyen a Volkswagen Csoport képviselői, valamint a Piëch és a Porsche részvényesi családok tagjai is megjelentek.
A CUPRA hihetetlen utazása
A CUPRA márka 2018-ban indult azzal a szándékkal, hogy néhány, az akkori viszonyokon változtatni akaró, s ebben elkötelezetten hívő személy által vezérelve újraértelmezze a jövő sportosságának fogalmát.
A „kihívó márka” ambícióit és karakterét megtestesítő első modellként a CUPRA Ateca mutatkozott be, egyedülálló ajánlatként piaci szegmensében.
Két évvel később mutatta be a márka „minden Leon királyaként” („King of Leons”) CUPRA Leon modelljét. Ez volt a márka első sorozata, amely nagyteljesítményű motorok széles választékával, valamint hálózatról tölthető, ugyancsak nagyteljesítményű hibrid hajtásrendszerének (Plug-in Hybrid) köszönhetően, az első részben elektromos változattal jelent meg.
Ezt a márka első önálló modellje, a CUPRA Formentor követte. A Crossover-SUV óriási sikert aratott, s eddig világszerte csaknem százezer példányban talált gazdára, így mára a vállalat legkeresettebb terméke.
Ezután érkezett a CUPRA Born. Az első tisztán elektromos modell az elektromos hajtásrendszer és a kiemelkedő menetteljesítmények tökéletes párosítása.
Az autók azonban csupán a történet egy részét testesítik meg, a CUPRA sikerének másik meghatározó tényezője a CUPRA Tribe.
„A CUPRA Tribe nap mint nap újraalkotja márkánk kvintesszenciáját: a hagyományossal látványosan szakító karaktert, a lázadó szellemiséget és a merőben újszerű gondolkodásmódot” – hangsúlyozta Antonino Labate, a CUPRA stratégiai, üzletfejlesztési és operatív igazgatója. „Ma bemutatjuk a Tribe legújabb tagját: ez a TV Boy, a határokat áttörő, lázadó egyéniség, aki stílusával inspirálja az elkövetkező generációt.”
A CUPRA egy új korszak új hőseivel tekint a jövőbe.
CUPRA Terramar* – a márka első, részben elektromos SUV-modellje
A hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) technika mutatja, hogy a CUPRA génjeiben hordozza a villamosítást, az e technika előnyeit kínáló modellek köre pedig tovább bővülve immár a márka kínálatának nagy részét jelenti. A CUPRA azonban ennél is tovább megy, és 2024-re még több válaszható lehetőség és nagyobb hatótáv jellemzi majd a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) modellek kínálatát.
A CUPRA Terramar sportos SUV-modellként csatlakozik a csapathoz, s nevében Terramar (Sitges) előtt tisztelegve, merész arányait feltűnő formavilággal ötvözi. Ez az érzelmekben gazdag, sportos és részben elektromos újdonság immár az SUV-kategória csúcsára, Európa leggyorsabban növekvő piaci szegmensébe juttatja fel a vállalatot. A CUPRA Terramar az Audi győri üzemében készül majd.
A CUPRA Terramar belsőégésű motorral (ICE) hajtott változatokkal, valamint hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerek új generációjával is megjelenik a kínálatban, utóbbiak mintegy 100 kilométert tehetnek meg tisztán elektromos üzemmódban.
Az e-HYBRID termékcsalád a teljesítményre és a jövő sportosságára összpontosít, és azon nagyszabású program része, amellyel a CUPRA éli meg a villamosítás forradalmát.
„Terramarban kezdődött minden a CUPRA számára. Új sportos hibrid-SUV modellünk tökéletesen ötvözi merész arányait, a tekintetet vonzó, megnyújtott motorháztetővel, miközben ’cápaorra’ egyfajta átütő legyőzhetetlenséget és elszánt győzni akarást jelképez” – mutatott rá Jorge Diez, a CUPRA formatervezési igazgatója. „A sofőr érzéseire gondolva, a vezetőközpontú beltér-koncepciónak köszönhetően egyedülálló élményt kínálunk, mégpedig a legújabb technikával. Összességében egy 4,5 méter hosszú SUV-modell, amely a CUPRA génjeivel készen áll arra, hogy felrázza az egyik legintenzívebb piaci verseny jellemezte szegmenst.”
CUPRA Tavascan* – a valóra vált álom
Az út következő állomása a CUPRA Tavascan*, amely a CUPRA elektromos vízióját megtestesítve hű maradt a 2019-es koncepciómodellhez, néhány formai eleme pedig egyértelműen a 2021-es CUPRA Tavascan Extreme E Concept tanulmányra utal. A CUPRA Tavascan* nem csupán a korszerű villamosítás vízióját képviseli, hanem új piacokat meghódítva globalizálja is a CUPRA márkát. Az újdonság 2024-ben érkezik.
CUPRA UrbanRebel* – a hagyományok érzelemdús kihívója
A CUPRA 2025-ben jelenik meg UrbanRebel* városi elektromos autójával (Urban Electric Car) a piacon, amely messze túlmutat a CUPRA hagyományos határain. Az érzelmek vezérelte UrbanRebel* tanulmányt immár egy lázadóbb szellemiségű elektromos világ jegyében tervezték és fejlesztették ki.
Az elsőkerékhajtású városi elektromos autó a Volkswagen Csoport MEB Small platformjának műszaki alapjaira épülve kínál érzelmekben gazdag, nagyteljesítményű városi járművet.
„A CUPRA UrbanRebel az elkövetkező évek legnagyobb projektje vállalatunk számára, mivel kulcsfontosságú a teljes egészében elektromos márkává zajló átalakulásunk szempontjából. Mi vezetjük e csoport fejlesztését, azaz egy a hosszú távon fenntartható városi mobilitást szolgáló járműcsaládét a Volkswagen Csoport különböző márkái számára” – emelte ki Werner Tietz, a CUPRA kutatás-fejlesztési alelnöke.
A 4,03 méter hosszú modell a hosszú távú fenntarthatóság hőse, fejlett újrahasznosított polimerek és bioalapú anyagok alkalmazásával tágítva tovább a műszaki megvalósíthatóság határait, még környezettudatosabb járművet kínálva.
A 3D-nyomtatott és 3D-kötött gyártási eljárások, valamint a parametrikus tervezés együttese egyszerre növeli a teljesítményt és segíti az értékek érzékelését.
Kívül és belül egyaránt könnyűszerkezetes tervezésének és kialakításának köszönhetően 226 lóerős (166 kW) elektromos motorja és az akkumulátorblokkja álló helyzetből mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsíthatja 100 kilométer/órás tempóra a városi elektromos autót (Urban Electric Car), s akár 440 kilométeres hatótávot (hatótáv-változat) is biztosíthat számára.
A Barcelonában tervezett és kifejlesztett CUPRA UrbanRebel* 2025-ben érkezik, gyártását pedig a Stratégiai Projekt a Gazdaság Élénkítéséért és Átalakításáért (spanyolul PERTE) Elektromos és Hálózatba Kapcsolt Jármű (spanyolul VEC) programjának függvényében Martorellben tervezik.
„Az UrbanRebel* a CUPRA számára több puszta autónál, e modell hivatott ugyanis elfogadtatni a városi elektromos mobilitást. Érzelemdús, szexi és élvezet vezetni – ugyanakkor elérhető. Bebizonyítjuk, hogy az elektromos autóknak nem feltétlenül kell unalmasnak lenniük. Ezzel jelenik meg az új generáció kínálatunkban” – fejtette ki az Impulse rendezvény alkalmával Wayne Griffiths.
„Future: Fast Forward” projektjével a vállalat összesen 62 országos és nemzetközi partnerből álló csoportot hozott létre, amelynek célja Spanyolország európai elektromos mobilitási központtá fejlesztése. Néhány hete a vállalat a Volkswagen Csoporttal és Future: Fast Forward partnereivel közösen olyan projektet mutatott be, amely – az ország történetének legnagyobb önálló ipari beruházásaként – tízmilliárd eurót fordít Spanyolország villamosítására.
„Pontosan tudjuk, hová tartunk, és ígérem, nem lesz unalmas. Minden egyes modell, amivel megjelenünk a piacon, újabb lépés előre ezen az úton” – jelentette ki Wayne Griffiths. „Hűek maradunk önmagunkhoz és hitelesek leszünk, ez a CUPRA Tribe szellemisége. S tesszük mindezt a CUPRA módján, ahogyan mindig is tettük. A jövő az elektromos – a jövő a CUPRA.”
Az Impulse rendezvény során a CUPRA 2025-ig megújuló, jelenlegi termékcsaládja (CUPRA Leon, CUPRA Formentor és CUPRA Born) jövőbeli modellváltozataira is kitekintés kínált.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!