A Continental bemutatja a „Vision 2030” stratégiai programját a Gumiabroncs üzletág számára
A Tőkepiaci Napok kapcsán a Continental ismertette a Gumiabroncs üzletágra vonatkozó új stratégiai programját. A „Vision 2030” a szervezet és az összes üzleti tevékenység szisztematikus, ügyfélközpontú összehangolására fókuszál. Ezenkívül a Gumiabroncs üzletág további nyereséges növekedést céloz meg, és egy gyorsan változó piaci környezetben arra törekszik, hogy a fenntarthatóságra és a digitális megoldásokra helyezett hangsúllyal különböztesse meg magát a versenytársaktól.
Ennek megfelelően a Gumiabroncs üzletág tovább kívánja növelni piaci részesedését különösen Ázsia és Észak-Amerika növekedési piacain. A személygépjármű- és kishaszongépjármű-abroncsok szegmensében a hangsúly az elektromos járművek számára készülő és ultramagas teljesítményű gumiabroncsokkal foglalkozó globális tevékenységekre fog kerülni. A teherautók és buszok abroncsainak területe valamennyi régióban további fejlesztésen fog átesni a Conti360˚ flottaszolgáltatás alkalmazásával. Ugyanakkor a Continental speciális gumiabroncsokat magába foglaló szegmense, amely nemcsak a kétkerekű, valamint versenyjárművek abroncsait, hanem a különféle ipari alkalmazásokhoz szükséges gumiabroncsokat is tartalmazza, várhatóan tovább növekszik, különösen a mezőgazdasági abroncsokat érintően.
„A kiváló abroncsok továbbra is, és a jövőben is a DNS-ünkben lesznek. Nekik köszönhetően váltunk a világ egyik legnagyobb gumiabroncsgyártójává. Most a „Vision 2030” stratégiai programunkkal egy olyan alapot biztosítunk, amelyhez a már meglévő erőnkkel tovább építkezhetünk. A továbbiakban az intelligens és digitális abroncsmegoldások, valamint a nagyratörő fenntarthatósági célok megvalósítása döntő szerepet fog játszani a sikereink és a piacon betöltött egyedi pozíciónk szempontjából” – mondta Christian Kötz, a Gumiabroncs üzletág igazgatója és a Continental igazgatótanácsának tagja. Az új „Vision 2030” stratégiai program megerősíti azon törekvéseinket, hogy az ügyfélorientált megoldások fejlesztésével szisztematikusan frissítsük szervezetünket, és hogy az ügyfelek igényeit minden tevékenységünk középpontjába állítsuk.”
A gumiabroncs szegmens jelentősen megnövelte globális piaci részesedését a korábbi „Vision 2025” stratégia következtében. Az új stratégiai program célja pedig ennek a sikertörténetnek a folytatása. A vállalat már így is a világ harmadik legnagyobb személygépjármű-abroncs gyártója, és a negyedik legnagyobb tehergépjármű-abroncs gyártója.
A személygépkocsik, teherautók és speciális gumiabroncsok szegmenseiben a Continental a prémium portfóliójával továbbra is az abroncstechnológia innovatív csúcsteljesítményére helyezi a hangsúlyt. A jövőben ezt szolgáltatások folyamatosan bővülő kínálatával egészíti majd ki, és a terület még szorosabban fog igazodni a különféle ügyfélszegmensekhez. Ezen felül az elmúlt években a Continental tovább folytatta világméretű gyártási hálózatának célzott bővítését. A vállalat csúcstechnológiás gyártási üzemeiben az olyan újítások, mint a teljesen automatizált gumiabroncsraktárak és a globális digitális gyártási rendszer vállalaton belüli átfogó bevezetése a jövőben még hatékonyabb és sokkal inkább környezetbarát termelést tesz lehetővé.
A Continental folytatja az új üzleti modellek szisztematikus fejlesztését, továbbá egy teljes ökoszisztémát hoz létre az intelligens digitális megoldások számára, amely középpontjában a prémium abroncsok fognak állni. A globális mobilitási iparág egyik legnagyobb elektronika-, érzékelőrendszer- és szoftverbeszállítójaként a Continental döntő versenyelőnnyel rendelkezik ezen a területen. Ugyanakkor a gumiabroncsgyártó rendszerszinten épít ki új fejlesztési célú partnerkapcsolatokat ügyfelekkel és más technológiai cégekkel. Ezzel a megközelítéssel a Gumiabroncs üzleti terület azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra a szolgáltatásalapú digitális megoldások globális vezetőjévé váljon. A vállalat jelenleg is számos flottaügyfelének garantált futásteljesítményt kínál a gumiabroncsok széles körű szolgáltatásaival együtt, amikor és ahol arra szükség van. Továbbá léteznek olyan intelligens abroncsok, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy érzékelők és szoftverek segítségével ellenőrizzék állapotukat. A jelenleg is futó kísérleti projektekkel szemlélteti a Continental azt a hozzáadott értéket, amelyet ügyfelei számára a jövőben az abroncsok, érzékelők, telemetriai adatok, algoritmusok, és a felhő összekapcsolásával hoz létre. Az így kapott intelligens digitális megoldások segítenek abban, hogy a gumiabroncsokat a jövőben pontosan akkor lehessen szervizelni, vagy cserélni, amikor arra valóban szükség van. Ez a biztonság és a termelékenység jelentős növekedéséhez vezet, miközben a költségek csökkennek.
A Continental a fenntarthatóság terén is nagyratörő célokat tűzött ki maga elé, és arra törekszik, hogy 2030-ra a gumiabroncsipar legprogresszívabb gyártója legyen. Ennek érdekében, még 2020 áprilisában az összes releváns projektet és tevékenységet világszerte az újonnan létrehozott Fenntarthatósági Részleg égisze alá helyezték. A fenntartható és felelősségteljes üzleti gyakorlatok már évek óta szerves részét képezik a Continental vállalati stratégiájának. Az erőfeszítések a klímavédelemre, az alacsony kibocsátású mobilitásra, a körforgásos gazdaságra és a fenntartható ellátási láncok stratégiai témáira összpontosítanak, így tehát a program az értéklánc összes szakaszát érinti.
Annak érdekében, hogy a jövő energiahatékonyabb és környezetkímélőbb gumiabroncsát érje el a gyártás, az alkalmazás és az újrafelhasználhatóság tekintetében, a Continental szisztematikus befektetésekkel nyit az új technológiák, az alternatív anyagok és a környezettel kompatibilis gyártási folyamatok kutatása és fejlesztése felé. Ezen erőfeszítések révén 2050-re az abroncsgyártó célja, hogy gumiabroncs termékeit érintően fokozatosan áttérjen a 100%-ban fenntartható módon előállított anyagokra. A Continental minden olyan anyagot fenntarthatónak minősít, amely egy zárt anyagciklusban keletkezik, nincs káros hatása az emberre vagy a környezetre nézve, felelősségteljes módon kerül beszerzése, és szén-dioxid-semleges az ellátási lánc mentén. Jelenleg az egyedülálló Taraxagum projektje során a Gumiabroncs üzletág már javában pitypangból állít elő természetes gumit, amivel egy alternatív nyersanyagforrást nyit meg. Ennek eredménye például az Urban Taraxagum kerékpárabroncs, a Continental első sorozatgyártott gumiabroncsa, amelyet pitypangból nyert természetes gumi felhasználásával hoztak létre. A Gumiabroncs üzletág vezető szerepet játszik a víz és az energia hatékony és fenntartható felhasználásában is. A sokéves kemény munka eredményeként mára a Continental az ipari átlagnál már 55 százalékkal kevesebb vizet és 17 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt egy tonna gumiabroncs gyártása során. 2030-ra a cél további 20 százalékos megtakarítás elérése minden esetben.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!