A Francia Ferrari - Venturi 400
Nem kicsit hasonlít a legendás F40-es Ferrarira, de nincs is ezzel baj, mert ami jó volt, azt mindig megpróbálták lemásolni, vagy valami hasonlóan jót alkotni. A Venturi sem lőtt félre!
Korábbi cikkünkben már felmerült a Venturi márka neve, vagy akár a Formual E-ből is ismerős lehet. A kilencvenes években még csak egy kis műhely volt, de egy igazi inventor. Sportautó gyártással kezdtek, majd áttértek az elektromos hajtásra, és nem is eredménytelenül. Két mérnök neve köthető a 400-as megszületéséhez, Claude Poiraud és Gérard Godfroy, akik ráadásul a vállalat alapítói is. Ez mindent elmond a kis vállalatról, igazi szakértelem áll mögötte. Alapvetően nem is utcára készült, hanem a Gentlemen Drivers kupára, amit a neve is sugall: Venturi 400 Trophy. Kevesebb mint 100 darab példány gurult ki a kapun 1994 és 1997 közt. Ebből 73 darab volt Trophy változat, ám gondoltak a „köznépre” is, így készítettek belőle utcai változatot, ami a GT nevet kapta, ebből viszont csupán 13-15 darab készült. Az ára sem volt alacsony és mára ez hatványozódott. Viszont még mindig olcsóbb, és olcsóbb is volt mint az F40-es Ferrari. Ennek ellenére nem ritka a 200.000 amerikai dollár feletti tulajcsere, ami átszámítva több mint 60 millió forint. Erőben sincs hiány, mivel egy 3 literes V6-os biturbós motor hajtja, 408 lóerő és 530 Nm nyomaték kíséretében. A motor középen kapott helyet, amibe egy 5 sebességes kézi váltó csatlakozik, és ha ügyes pilóta hajtja, akkor 4,1 másodperc alatt képes elérni a 100km/h-ás sebességet. Természetesen középmotoros versenyautó létére hátul hajt. Komoly kihívója volt az akkori azonos kategóriájú versenyautóknak. Az utcai GT változat kényelmesebb, élhetőbb utasteret kapott a Trophyban található „puritán” versenyautós helyett, ennek fő eleme a bukócső elhagyása volt. Sok egyéb apró változtatást is eszközöltek, hogy megfeleljen az utcai homologizációnak, de a hajtásrendszer szerencsére változatlan maradt. Igazi értéket képvisel és visz tovább egy olyan korszakba, ahol sajnos már nem lesz helye az ilyeneknek. Remélhetőleg minél több ilyen és ehhez hasonló gépezet marad meg az eljövendők számára, hogy lássák voltak ilyenek is!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!