A Honda legjobb MotoGP-motorjai
Több futamot és vb-címet nyert a Honda 2002 óta, mint bármely más gyártó a MotoGP történetében.
Az RC211V, RC212V és RC213V páratlan sikere a magas szintű mérnöki munkának és a legtehetségesebb versenyzők leigazolásának köszönhető.
Immáron 18 szezon telt el azóta, hogy négyütemű technikára váltottak a csapatok, és ezalatt 153 nagydíjat nyert, továbbá 22 egyéni, illetve csapatvilágbajnoki címet szerzett a Honda a MotoGP-ben.
Főként annak tudható be ez a páratlan siker, hogy egy istállóban összpontosult a zseniális mérnökök és a legendás pilóták legjava. Nem titok, hogy mindig is fontos volt a versenyzés a Honda számára, hiszen a pályán megszerzett tapasztalatot a közúti motorok fejlesztése során kamatoztatták. A vállalat mérnökei nemcsak megépítették a bajnoki címet szerző motorokat, hanem legjobb műszaki megoldásaikat átültették a megvásárolható, rendszámos modellekbe, ezáltal ma vevők milliói élvezhetik munkájuk gyümölcsét.
Érdekesség, hogy a hatvanas évek óta változatlan a GP-n bevetett Hondák RC típusjelzése, így természetesen a legendás elődökről kapta a nevét a négyütemű érában feltűnt RC211V, RC212V és RC213V is. Egyáltalán nem túlzás a legendás jelző, elvégre különleges járgányok egész sora tűnt fel fél évszázaddal ezelőtt, élen az öthengeres, 125-ös RC149-vel, a hathengeres, 250-es RC166-tal és a négyhengeres, 500-as RC181-gyel.
Miként a motorozás világában megszokhattuk, ezúttal is „beszédes” névről van szó, ugyanis az RC Racing Cycle-t jelent, a 211 pedig arra utal, hogy ez a Honda első XXI. századi GP-motorja. Nem véletlen a mára állandósult V-jelzés sem, ebből derül ki, hogy V-hengerelrendezésű erőforrás lapul az idomok alatt, akárcsak a második és harmadik nemzedék, az RC212V és az RC213V esetében.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!