A Hyundai IONIQ 5 az első helyen végzett a németországi összehasonlító teszten
Az IONIQ 5 megnyerte a német Auto Zeitung magazin összehasonlító tesztjét
- A tisztán elektromos kompakt szabadidőjármű négy versenytársát: a Kia, a Tesla, a Polestar és a Mercedes elektromos típusait győzte le
- Ezzel a győzelemmel tovább bővítette szakmai elismeréseinek a sorát az egy évvel ezelőtt bevezetett, azóta hét különböző Év Autója díjjal kitüntetett IONIQ 5
Az Auto Zeitung német autóipari magazin legfrissebb lapszámában megjelent, 5000 pontos összehasonlító tesztben a Hyundai IONIQ 5 érte el a legmagasabb pontszámot. A tisztán elektromos kompakt szabadidőjármű 3222 pontot szerzett, 44 ponttal megelőzve a második helyen befutó Kia EV6-ost. Az összehasonlító tesztben a Tesla Model Y, a Polestar 2, valamint a Mercedes EQB is szerepelt.
Az Auto Zeitung összehasonlító tesztjében öt szempont szerint értékelték ezt az öt elektromos szabadidőjárművet: ezek a karosszéria, a komfort, a hajtáslánc, a menetdinamika, valamint a költségek/fenntarthatóság.
„A tisztességesen beárazott, tágas, biztonságos és kényelmes IONIQ 5 megérdemelten végzett az első helyen.” – írta az Auto Zeitung.
A mozgás legmagasabb szintű szabadsága
Az Auto Zeitung szerkesztői magasztalták az IONIQ 5 kiváló futóművét. A modell „egész egyszerűen a mozgás szabadságának a legmagasabb szintjét nyújtja.” Az IONIQ 5 az első olyan modell, amely a Hyundai Motor Group kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett elektromos, globális moduláris platformjára (E-GMP) épül. Az E-GMP jóvoltából a IONIQ 5 teljesen sík padlót kapott, így a versenytárs modellekkel ellentétben nem rendelkezik olyan mozdíthatatlan konzolokkal vagy kardánalagúttal, amely korlátozná az utasok mozgását.
Ellenkezőleg: az IONIQ 5 utasainak kimagaslóan tágas férőhelyet biztosít a rendkívül széles utastér, valamint a hosszában elcsúsztatható „univerzális sziget” padlókonzol, amely 140 mm-es úton tologatható előre és hátra.
Kimagaslóan kényelmes rugózás
Az összehasonlító teszten szerzett tapasztalatok szerint az IONIQ 5 a legkomfortosabban rugózó modell, holtversenyben a Mercedes EQB-vel. Az IONIQ 5 minden irányban elektronikusan állítható első ülései „kényelmes kárpitozást és jó oldaltartást kínálnak.” Ezek az ülések ráadásul optimális szögben hátradöntve a súlytalanság érzését biztosítják, és a lábszárnak is tökéletesen megtámasztást nyújtanak. Ezen túlmenően a kontúrozott hátsó üléspad szintén számos irányban állítható.
Az Auto Zeitung az IONIQ 5 felfüggesztését is dicsérettel illette, mivel az a versenytársakénál hatékonyabban birkózott meg a bukkanókkal és útegyenetlenségekkel.
„Az Auto Zeitung összehasonlító tesztjén elért győzelmével a Hyundai Motor ismét demonstrálta, hogy az IONIQ 5-öst ügyfeleink szükségleteihez és elvárásaihoz igazodva terveztük.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Tágas belső tér, kényelmes rugózás, fokozott menetbiztonság és ultragyors töltés – az IONIQ 5 megváltoztatja az emberekben a villanyautókról kialakult képet.”
Ultragyors töltés
Az Auto Zeitung szerkesztői kiemelték, hogy a 800V-os, 220 kW-os villámtöltő technológiának köszönhetően az IONIQ 5 akkumulátor-csomagja rendkívül gyorsan feltölthető. Külön kihangsúlyozták a téli üzemmódot, amely az ideális töltési teljesítmény érdekében optimalizálja az akkumulátor hőmérsékletét.
Az IONIQ 5 praktikus, ultramodern szolgáltatásai jóvoltából kiemelkedik a tömegből. A járműből-a-fogyasztóra (V2L) kétirányú töltési technológia jóvoltából az IONIQ 5 alkalmas külső elektromos gépek és fogyasztók (110V / 220V) működtetésére, illetve más elektromos járművek töltésére. Az IONIQ 5 akkumulátora mindössze 18 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. Emellett nem egészen ötpercnyi töltés elegendő ahhoz, hogy a hatótávolság 100 kilométerrel nőjön.
Az Auto Zeitung összehasonlító tesztjén elért diadal nem az első alkalom, hogy az IONIQ 5 elismerésben részesült. Egy évvel ezelőtti premierje óta a modellt nem kevesebb mint hét európai országban választották meg az év autójának; az IONIQ 5 emellett döntős volt a 2022. Év Európai Autója szavazáson.
2022 második felétől az európai ügyfelek már a továbbfejlesztett, 2023-as specifikációjú IONIQ 5-ös modellt vásárolhatják meg. A megújult IONIQ 5 nagyobb, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort, valamint egy sor új szolgáltatást kínál, a kamera alapú digitális visszapillantó tükröktől kezdve az akkumulátor-kondicionáló funkcióig.
Fenntarthatóbb jövőt építünk
Amellett, hogy zéró károsanyag-kibocsátású modelleket gyárt, a Hyundai azzal is megerősíti fenntarthatóság iránti elkötelezettségét, hogy az IONIQ 5 számos felületén környezetbarát anyagokat alkalmazott. Az üléskárpitok, valamint az ajtókon kialakított kartámaszok borítása újrahasznosított műanyag palackokból, gyapjúból vagy növényi olajjal cserzett bőrből készült. Cukornádból kinyert, fenntartható nyersanyagokból készült a műszerfal borítása, az ajtópanelek, a padlószőnyegek és a tetőkárpit. Az ajtóburkolatok, a kapcsolók és a moduláris műszerfali panelek emellett repcemag- és kukoricaolaj alapú, fenntartható anyagokat is tartalmaznak. Az ajtók díszítőpaneljei a papírra emlékeztető tapintású, újrahasznosítható „paperette” anyagból készültek.
A Hyundai a körkörös gazdaság előnyeit is felvonultatja A tengeri élővilág védelmére létrehozott Healthy Seas szervezettel együttműködve a Hyundai hozzájárul ahhoz, hogy megtisztítsák az óceánokat az elhagyott halászhálóktól, és azokat nyersanyagként újra hasznosítsák. A Healthy Seas egyik partnere, az Aquafil a hálókból és egyéb hulladékokból kinyert nejlonból készíti az ECONYL® újra-nejlont, amelyből olyan fenntartható termékek gyárthatók, mint az IONIQ 5-höz kínált padlószőnyegek.
Jogi nyilatkozat: CO2- és károsanyag-kibocsátási információk
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh, 2WD: 16,7 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh, 4WD: 18,1 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 16,8 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 17,9 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 17,7 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 19,0 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
- A 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt IONIQ 5 jelen pillanatban nem kapható Európában. A modell hivatalos energiafelhasználási és CO2-kibocsátási értékeit még nem határozták meg.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!