A Land Rover 2021-ben visszatér a Dakar-rali az új Defenderrel
Az új Land Rover Defender kulcsfontosságú szerephez jut a 2021-es Dakar-ralin
- A színfalak mögött: Az új Land Rover Defender kulcsszerepet játszik a világ legextrémebb autóversenyén, a Dakar-ralin, ahol 2021-ben két szériakivitelű modell szolgál a Bahrain Raid Xtreme (BRX) csapatjárművéül
- Robusztusnak tervezve: a két Defender 110 modell a két pilóta, az orvosi stáb, valamint a szerelő és támogató személyzet rendelkezésére áll a 13 napon át tartó, 12 szakaszból álló, 7646 kilométeres versenyen
- Motorsport-gének: a Land Rover és a Dakar-rali története összefonódott, miután egy Range Rover nyerte meg a rali legelső, 1979-es kiadását, majd két évvel később megismételte a diadalt
- Konfigurátor: www.landrover.com/Defender
A Land Rover két darab, kiváló terepképességű és rendkívül robusztus új Defender 110-es támogató járművel képviselteti magát a 2021-es Dakar-ralin. A 7646 kilométeren át zajló verseny a világ egyik legkíméletlenebb motorsport-eseménye, amelyen a Land Rover szériagyártású járművekkel segíti a Dakar újoncát, a Prodrive támogatásával létrejött Bahrain Raid Xtreme (BRX) csapatot.
A két új Defender 110 terepjáróra szélsőséges körülmények várnak: homokdűnéken, sártengereken, füves pusztákon és sziklasivatagokon kell átkelniük, miközben a csapat és a pilóták számára nélkülözhetetlen ellátmányt, felszerelést, valamint a kiszolgáló személyzetet szállítják. A BRX pilótái a kilencszeres rali világbajnok Sébastien Loeb (Franciaország), valamint a kétszeres Dakar-győztes Nani Roma (Spanyolország.) A teljes mértékben szériakivitelű Land Rover Defenderek nem csak a csapat, de a személyzet teljes körű ellátásáról is gondoskodnak: a P400-as modellek táborhelyként, étkezőként és alvófülkeként is szolgálnak a sivatagi verseny tizenkét kíméletlen szakaszán.
Az Indus Silver fényezésű autókat a Land Rover 400 lóerős, soros hathengeres mild hibrid Ingenium benzinmotorja hajtja. Az autókat Explorer (Felfedező) csomaggal szerelték fel: ez többek között expedíciós tetőcsomagtartót, emelt szívócsövet (sznorkelt), kerékív védőborítást, valamint az oldalfalon kialakított csomagtartó rendszert tartalmaz. Ezeken kívül lenyitható létra segíti a hozzáférést a tetőboxhoz, amelyben a BRX felszerelésének egy részét helyezték el.
Támogató járműként a személyzet a legvégsőkig próbára teszi majd a Defenderek képességeit. Az új Defender akár 900 kg hasznos terhelhetősége és 168 kg legnagyobb dinamikus tetőterhelése jelentős mennyiségű ellátmány és felszerelés szállítását teszi lehetővé. Az autók fejlett Terrain Response 2 technológiája – amely a világon elsőként kínál konfigurálható Terrain Response funkciót – révén a felhasználók saját vezetési stílusukhoz, valamint a rájuk váró körülményekhez igazíthatják a járművek beállításait.
A 2019-es Frankfurti Autószalon leleplezett új Land Rover Defender iránt az első pillanattól fogva hatalmas kereslet mutatkozik, ráadásul a modellt a szakma is a keblére ölelte: bemutatása óta 24 nemzetközi díjban és elismerésben részesült.
A terepjáró megkapta a Land Rover nagyteljesítményű és takarékos soros hathengeres Ingenium mild hibrid dízelmotorjait, valamint azt a fejlett P400e plug-in hibrid hajtásláncot is, amely akár 43 kilométert* képes tisztán elektromos üzemben megtenni, átlagos CO2-kibocsátása pedig akár 74g/km.
Az új Defender 90-es és 110-es változatokban érhető el. További információk és konfigurátor: www.landrover.com/defender
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!