A Mazda bemutatja a Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV modelljét Európában
A Mazda egyedülálló plug-in hybrid modellje bolygódugattyús motort használ generátorként
A plug-in hybrid Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV-nek, amely bolygódugattyús motort használ generátorként, ma tartják a világpremierjét a Brüsszeli Autószalonon[1].
A Mazda elektrifikációs programjának vezető terméke, a 2020-ban bevezetett Mazda MX-30, a vállalat első sorozatgyártású akkumulátoros elektromos autójaként mild hybrid verzióban fut néhány Európán kívüli piacon is. A „hűen önmagamhoz” termékkoncepciójával az MX-30 tiszta, kellemes vezetést, ismerős, barátságos külsőt és olyan utasteret kínál, amely a felhasznált anyagok szeretete révén megnyugtatja elménket és szívünket is – olyan elemek kombinációja ez, amelyek kreativitásra ösztönzik tulajdonosaikat az autóval eltöltött idő és az általa nyújtott élmények során egyaránt.
Az MX-30 e-Skyactiv R-EV egy soros plug-in hybrid, amely továbbra is ugyanazokat a vásárlói értékeket kínálja, mint az eredeti MX-30, ugyanakkor új módokat kínál az autó akkumulátoros elektromos járműként való használatára. Az MX-30 e-Skyactiv R-EV 85 km-es akkumulátoros elektromos hatótávolsága[2] elegendő a mindennapi vezetési igényekhez, nagy távolságok megtétele esetén pedig generátort használ. A teljes hatótávolság mindvégig elektromos meghajtású.
A Mazda úgy döntött, hogy egy bolygódugattyús motort használ a generátor meghajtásához, kihasználva a bolygódugattyús motor azon egyedülálló képességét, hogy egy kis hajtóművel képes a szükséges teljesítményt előállítani. Az újonnan kifejlesztett 8C bolygódugattyús motor a generátor és a nagy teljesítményű motor mellett található a motortérben. Ez a kompakt elektromos erőforrás egy 17,8 kWh-s lítium-ion akkumulátorral és egy 50 literes gáztartállyal egészül ki, mely egy egészen egyedülálló soros plug-in hybrid rendszert eredményez, rendkívül versenyképes teljes hatótávolsággal.
Az MX-30 e-Skyactiv R-EV az aktív életmódot folytató ügyfeleinket is támogatja azáltal, hogy olyan funkciókat kínál, mint a kompatibilitás a normál 2- vagy 3-fázisú váltakozó áramú töltéssel és a gyors egyenáramú töltéssel, az 1500 W-os tápegység és a három vezetési mód (Normal, EV és Charge), melyek a különböző vezetési helyzetekben alkalmazhatók. Sőt, erőteljes, 125 kW-os elektromos motorjával még enyhén jobb menetteljesítményt is nyújt, mint az MX-30 BEV.
A Brüsszeli Autószalonon bemutatott Edition R egy special edition modell, amely akkor lesz elérhető, amikor az MX-30 e-Skyactiv R-EV forgalomba kerül. Az Edition R dizájn Maroon Rouge Metallic felülettel rendelkezik – megidézve az első személyautónk, a Mazda R360 Coupé tetőszínét –, mely exkluzív külső színként jelenik meg a tető oldalvonalait kihangsúlyozandó. A karosszéria többi része és az autóbelső fekete színben pompázik. Az Edition R olyan egyedi designelemeket is felvonultat, mint például a padlószőnyegekbe varrt és az ülések fejtámláira dombornyomott rotor alakú embléma.
A Mazdánál arra törekszünk, hogy gazdagítsuk gyönyörű természeti környezetünket, társadalmunkat és az emberiséget azáltal, hogy olyan vezetési élményt kínálunk, amely könnyed és örömteli, amelyről úgy gondoljuk, hogy az autók természetes velejárója, így olyan márkává válhatunk, amely örömet és életerőt közvetít, különleges kapcsolatot kialakítva ügyfeleinkkel.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!