A Mazda bemutatja első teljesen öntöltő hibrid modelljét
Az első teljesen öntöltő hibrid hajtáslánc WLTP üzemanyagfogyasztása (kombinált átlag) 4.0-3.8L/100km, károsanyag-kibocsátása: 93-87g/km (a 16” ill. 15” kerékmérettől függően)
A 2022 tavaszától elérhető, új Mazda2 Hybrid megjelenésével először kerül be a Mazda hajtáslánc-kínálatába a teljesen öntöltő, full hibrid hajtás Európában. A Mazda2 Hybrid hajtáslánca egy 1490cm3-s, 93 lóerős/68kW-os, három hengeres benzinmotort ötvöz egy 59kW-os elektromos motorral, így az összteljesítmény 116 lóerő/85kW. A Mazda új hibridjének gyorsulása 0-100km/órára 9.7 másodperc, végsebessége 175km/h.
Az új Mazda2 Hybrid a Mazda Corporation és a Toyota Motor Corporation hosszútávú együttműködésének legfrissebb képviselője. A modellt a Toyota Motor Corporation leányvállalata, a Toyota Motor Europe gyártja a Mazda számára és a Mazda saját logo-ja alatt értékesíti.
Az autó indításkor automatikusan az elektromotorral indul, akadálytalan és halk működéssel, nulla széndioxid-, nitrogén-oxid, vagy részecske-kibocsátással. Normál üzemmódban a teljesítmény elosztást automatikusan szabályozza a benzin és az elektromos motor között az optimális teljesítmény és a legjobb üzemanyagfogyasztás érdekében. Lassításkor és fékezéskor a kinetikus energiát visszatáplálja, és elektromos energiaként a nagyteljesítményű akkumulátorban tárolja.
Az elektromos energia szintjét egy motor által vezérelt generátor menedzseli, így a rendszer egyátalán nem igényel külső forrásból származó töltést. Bár a Mazda2 Hybrid egy kompakt kisautó, 2560mm-es tengelytávja kényelmes utazást biztosít 4 felnőtt számára is. Csomagtere 286 literes. Az európai piacon három felszereltségi szinttel jelenik meg – Pure, Agile és Select – és megkapta az ötcsillagos értékelést az EuroNCAP töréstesztjében
A Mazda2 Hybrid megjelenése nagy jelentőséget képvisel a Mazda számára abból a szempontból, hogy a vállalat elérje a ’Fenntartható Zoom-Zoom 2030’ programjában kitűzött hosszútávú technológiai célokat, különösen a – Párizsi Egyezménynek megfelelő – a ’forrástól a kipufogóig’ mért emisszió csökkentési törekvést, melyben vállalta, hogy 2030-ra 50%-kal csökkenti flottája átlag-CO2-kibocsátását, és az elektrifikáció felgyorsításával 2050-re teljes karbon-semlegességet ér el.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!