A Mazda2 tarol a valós fogyasztási összehasonlításban
A frissített, 2022-es Mazda2 további 10%-os javulást mutat az üzemanyaghatékonyságban és a károsanyag-kibocsátás csökkentésében
- A benzinmotoros B-szegmensű szuperminit csak az elektromos és plug-in hibrid verziók előzik meg
- Az átlagos fogyasztási és kibocsátási adatok minimálisan térnek el a WLTP-adatoktól
- A frissített, 2022-es Mazda2 további 10%-os javulást mutat az üzemanyaghatékonyságban és a károsanyag-kibocsátás csökkentésében
A Green (Zöld) NCAP 3,5 csillaggal értékelte az 1.5 literes, benzinmotoros Mazda2-t üzemanyaghatékonyság és károsanyag-kibocsátás szempontjából.
Az eredmény előkelő helyre pozícionálja a tesztben a Mazda díjnyertes, B-szegmensű, 55kW/75 lóerős modelljét a belső égésű modellek körében.
„Az ilyen eredmények igazolják stratégiánkat a Mazdánál, hogy folytassuk a belső égésű motorjaink fejlesztését, ezáltal csökkentve autóink tényleges környezetterhelését,” – mondta Heiko Strietzel, a Mazda Motor Europe hajtáslánc-menedzsere. „A többirányú megközelítésünk többféle hajtáslánc-verziót tartalmaz, és mint mindig, kitartóan dolgozunk minden egyes grammnyi súlycsökkentésen.”
A Mazda még mindig vonzó, könnyű építésű és hatékony kisautója az egyik a három 3.5 csillagra értékelt, full-hybrid rendszer nélkül működő, belső égésű motorral hajtott modell közül. Csak teljesen elektromos és plug-in hybrid modellek értek el jobb eredményt a Green (Zölt) NCAP értékelésben.
„Gratulálunk a Mazdának az elért, látványos eredményhez, különösen az üzemanyag-hatékonyság területén,” mondta Aleksandar Damyanov, a Green (Zöld) NCAP képviselője. A jó futásteljesítmény mellett a szervezet kiemelte a Mazda2 alacsony kibocsátását is, megjegyezve, hogy a szupermini még jobb eredményt ért volna el, ha fel lett volna szerelve részecskeszűrővel.
Új modell, nagyobb hatékonyság
A legfrissebb, 55kW/75 lóerős, 2022-es Mazda2 most lép piacra Európában, magasabb sűrítési arányú (15:1 a korábbi 13:1-hez képest), új technológiájú Skyactiv-G benzinmotorjával. Üzemanyag-hatékonysága és CO2-kibocsátása 10%-kal javult, a Mazda M Hybrid használata nélkül, a tesztelt korábbi modellhez képest, miközben nyomatéka 6%-kal nőtt. A Mazda2 átlagfogyasztása a Green (Zöld) NCAP teszt alatt csak hajszálnyival volt magasabb, mint a hivatalos WLTP átlag-ciklusban megadott adatai.
Az Euro NCAP szervezet által létrehozott Green (Zöld) NCAP olyan autógyártókat ismer el, melyek továbbmennek a törvényben meghatározott hatékonyság és a kipufogón mért fogyasztás limitértékeinek teljesítésében. Az úton és a laborban végzett tesztek jóval nagyobb arányban tartalmaznak valós vezetési szituációkat, extrém hőmérsékleti körülmények között (-7°C -tól 35°C-ig), 1200m-es magasságig, rövid utakon, nehéz teher, ill. autópálya sebesség mellett. A csillagos értékelés három terület átlagos eredményét mutatja (energia-hatékonyság, szennyezési szint és gáz-emisszió).
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!