A Mercedes-Benz második negyedéves eredményei
A kihívásokban bővelkedő piaci környezetben is kiemelkedően nagy a kereslet az elektromos járművek és a Mercedes-Maybach modellek iránt
A Mercedes-Benz 490.000 személyautót adott át április és június között, ami az előző év hasonló időszakához képest 16 százalékos csökkenést jelent. Az értékesítést a COVID-19 járvánnyal kapcsolatos lezárások, a félvezetőhiány és a logisztikai problémák nehezítették meg a második negyedévben. A kereslet továbbra is magas minden régióban és szegmensben, különösen a Top-End Luxury és az elektromos hajtású járművek iránt.
A csillagos márka továbbra is nagy erőkkel dolgozik az elektromos autók gyártásának és az értékesítésének bővítésén. A második negyedében a Mercedes-EQ almárka értékesítése közel a duplájára nőtt (23.500 darab, +90 százalék), miközben az xEV modellekből (plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtású modellek együttesen) 65.400 talált gazdára (+2 százalék). 2022 első felében a tisztán elektromos autók értékesítése 134 százalékkal 45.400 darabra nőtt, amely egyebek mellett olyan, nagy népszerűségnek örvendő modell, mint az EQE induló értékesítésének is köszönhető. Az xEV modellekből az első félévben világszerte 139.600 (+14 százalék) darabot adtak át.
„A kereslet továbbra is kiemelkedő, ami megtiszteltetés és egyben kötelezesség is számunkra. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy eleget tegyünk az ügyfelek elvárásainak a jelenlegi ellátási problémák ellenére is” - mondta Britta Seeger, Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, a Mercedes-Benz Cars marketingért és értékesítésért felelős vezetője. „Az elektromos átállás egyre gyorsabban megy végbe: tisztán elektromos járműveink értékesítési darabszáma 90 százalékkal nőtt a második negyedévben és 134 százalékkal az első félévben. Ez is egyértelműen mutatja, hogy olyan versenyképes elektromos autókat gyártunk, amelyekre kimondottan vágynak az ügyfeleink.”
Top-End Luxury szegmens
A Top-End Luxury szegmens értékesítései (Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-osztály, S-osztály, GLS és EQS) 71.900 darabot tettek ki (-16 százalék). A csökkenés azzal magyarázható, hogy a Mercedes-AMG jelentős mértékben ki volt téve a chiphiány miatti korlátozásoknak.
A Mercedes-Maybach 4.400 autót adott át, amivel a valaha volt legjobb második negyedévét produkálta (+25 százalék). Az S-osztály zászlóshajó is trekord értékesítésnek örvendhet, ebben az időszakban: 21.700 autó talált gazdára. Az EQS kiszállításai elérték a 8500-as darabszámot az első félévben, ami bizonyítja az elektromos zászlóshajóban rejlő potenciált.
Core Luxury szegmens
A Core Luxury kategória értékesítése (amely magában foglalja a C-osztályt és az E-osztályt) 275.900 példányt tett ki (-6 százalék). A legnépszerűbb Mercedes-Benz modellek továbbra is a GLC és a C-osztály, amelyekből 82.400 (-4 százalék) illetve 84.900 (+5 százalék) talált gazdára a második negyedévben. Annak ellenére, hogy életciklusának végéhez közeledik, a GLC kiszállításai rekordot döntöttek júniusban, emellett pedig a típus a valaha volt legjobb második negyedévét produkálta az Amerikai Egyesült Államokban. Az új modellvariánst júniusban mutatta be a Mercedes-Benz.
Entry Luxury szegmens
Az entry luxury kategória értékesítése 132.600 autót tett ki (-32 százalék). A Mercedes-Benz egyre nagyobb ütemben vált ebben a szegmensben is elektromosra, a tisztán elektromos modellek már a teljes értékesítés 14 százalékát teszik ki; a növekedés 50 százalékkal nagyobb az előző év hasonló időszakához képest. A Mercedes-Benz EQA kiszállításai több mint 50 százalékkal 7.000 példányra nőttek, a teljes elektromos EQB pedig különösen erős negyedévet zárt 5.500 darabos eladással.
Mercedes-Benz személyautó-értékesítések régiók szerint
Az ázsiai értékesítések 20 százalékkal csökkentek a második negyedévben a COVID-19-cel kapcsolatos lezárások miatt, de júniusban már ismét folytatódhattak az átadások, így ez a hónap például 40 százalékkal erősebb volt, mint a május.
Európában 154.300 autót adott el a márka (-10 százalék), amiből Németország 50.600 darabbal (-4 százalék) vette ki a részét. 2022 első felében szinte minden harmadik Európában eladott autó xEV volt (30 százalék). Franciaországban az ügyfelek 39, Hollandiában pedig 43 százaléka választott akkumulátoros elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánccal rendelkező Mercedes-Benz modellt.
Észak-Amerikában 91.000 példány talált gazdára (-3 százalék), amiből 79.100 személyautót (-4 százalék) az USA területén értékesítettek. Az itt átadott autókból 2022 első félévében minden tizedik Mercedes-AMG modell volt.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!