A Nissan lerántja a leplet az új elektromos kor számára tervezett színeiről az Ariya színpalettájával
Két vadonatúj színt, Akatsuki Arany és Aurora Zöld, kifejezetten az Ariya számára alkottak meg
- A Nissan színszakértői az Ariya előrehaladott technológiájából merítettek inspirációt, hogy prémium és futurisztikus színopciókat tartalmazó palettát hozzanak létre.
- A szín előállítási osztályon eszközölt technológiai innovációk 25%-kal csökkentik a szén-dioxid kibocsátást: új vízalapú festék, amely lehetővé teszi, hogy alacsonyabb hőmérsékleten lehessen felvinni a festéket.
- Új gyártási technológiák, Nissanokban még soha nem használt, mélyebb színek
A Nissan egy új korszak hajnalát jelöli az elektromos járműdizájn terén, hiszen bemutatja az Ariya tíz kültéri színből álló gazdag palettáját, melyet a kocsi erőteljes innovációs szellemisége és a jövő izgalma inspirált.
Az eMobilitás és a dizájn világának ötvözéséből születő változatos árnyalatokkal az Ariya futurisztikus, elektromosított dizájnjának technológiai érzete tükröződik vissza.
Az élénk színpaletta meghatározza az Ariya identitását, melyet a jövőbe mutató elektromos hajtáslánc, a legkorszerűbb online jelenlét és az előrehaladott vezetéstámogató funkciók inspiráltak.
Négy egyszínű és a hat kéttónusú opcióval a színportfólió az Ariya prémium megjelenését és érzetét hivatott felmagasztalni. Az egészben a legjobb, hogy ezek a pompás árnyalatok egy kiemelkedően fejlett, környezetvédelmi értelemben fenntartható színelőállító technológia segítségével kerülnek fel az autókra, mely 25 százalékkal csökkenti a szén-dioxid kibocsátást – ezáltal lényegesen leredukálja a zéró-emissziós jármű környezeti hatását.
Új színek az elektromos mobilitás új korszakához
Az új Ariya lehetőséget adott a szakértő színdizájn csapatoknak, hogy egy teljesen új identitást alkossanak a Nissan eMobilitásához.
A dizájn csapat az Ariya erejének, technológiájának és derűérzetének az esszenciáját volt hivatott bemutatni két példátlan színárnyalattal. Az Akatsuki Arany és Aurora zöld névre hallgató magával ragadó színeket kifejezetten a teljesen elektromos coupé crossover számára fejlesztették.
„A zsenialitás, amit a Nissan Ariya képvisel arra inspirált minket, hogy egy teljesen új gondolkozásmódot alkalmazzunk a színdizájnban.” állítja Lesley Busby, A Nissan Design Europe színmenedzsere.
„Az Ariya a Nissan elektromobilitási szakértelmének és az EV dizájn jövőjét illető erős szándéknyilatkozatának csúscspontja. Ezért keményen dolgoztunk, hogy valóban futurisztikus és technológia-vezérelt dizájn nyelvet mutassunk be a színeket illetően. Részletes elemeztük a szín lehetőségeket, hogy tökéletes párt alkossanak az Ariya innovatív személyiségével.” folytatta Lesley Busby.
A japán „hajnal” kifejezés által inspirálva az Akatsuki Arany feltűnő megjelenése a napfelkelte ragyogását imitálja, amivel a Nissan új márkaindentitásának kezdetét jelzi. Metál csillogása a rézhuzalok vonalvezetését idézi, mely a modell fejlett EV technológiája előtt tiszteleg.
Az Aurora Zöld a gyönyörű Sarki Fény jelenségről kapta nevét (aurora borealis), mely a sarkvidéken gyakori látvány. A különböző tónusok kifinomult egyvelegének köszönhetően a szín nézőponttól függően zöld és lila is lehet, mely az ámulat és kíváncsiság érzetét kelti.
Technológiai innováció a színekben
Az innováció szellemében tovább haladva az Ariya egy teljesen új részletgazdagsági szintet mutat be az elérhető árnyalatokat illetően, melyet csúcstechnológiás színelőállítási gyártási módszerrel hoztak létre.
A Gyöngyház Fekete szívében egy teljesen új pigment található, melyet azért fejlesztettek, hogy kiemelje a festék mélységét és egy gazdag, különleges megjelenést biztosítson.
Kiemelkedően fejlett előállítási technikákat alkalmaztak annak érdekében, hogy komplex, tiszta és erőteljes kompozíciót hozzanak létre a Gyöngyház Fehér esetében, mely több ragyogást és tisztaságot kínál, mint bármilyen korábbi Nissan jármű. A kéttónusú megjelenés egy kontrasztos fekete tetővel teljes, a vadonatúj pigmentet használva korábban még nem látott mélységi szint eléréséhez.
Lesley Busby megjegyezte: „Tudjuk, hogy a járműtulajdonosok számára a fekete és fehér színek a legnépszerűbbek Európában és világszinten egyaránt. Az Ariya esetében a színgazdagság új szintjét mutattuk be prémium burkolattal ezen vásárlói kedvencek értelmében. Izgatottan várjuk, hogy lássuk, ahogy a vásárlók megtapasztalják a Nissan színdizájnjának új korszakát a színpalettán látott minőséggel és kidolgozottsággal kombinálva.”
Fenntartható termelési technikák
A technológiai innováció a színgyártási osztály fenntarthatóságának fejlesztésében is szerepet játszott. A Nissan bevezetett egy vízalapú festéket, mely lehetővé teszi a színek alacsonyabb hőmérsékleten történő felvitelét, ez pedig biztosítja, hogy az autó minden részét egyidőben lehessen lefesteni. Ez korszerűsíti a teljes felviteli folyamatot, 25 százalékkal csökkentve a szén-dioxid kibocsátást.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!