A Piaggio nem csak motor - Piaggio Porter NP6
A 100 éves múltra visszatekintő olasz márka nem csak motorkerékpárokat gyárt. Tudja ezt mindenki, aki nyitott szemmel jár Olaszországban. De ezentúl nem kell olyan messzire menni, ugyanis a Nissan importőrséget is ellátó Grand Automotive Kft. mostantól a Piaggio haszongépjárművek forgalmazója is. A Piaggio Porter NP6 sajtóbemutatóján jártunk.
Egészen könnyű szerrel meghatározható, hogy mire is való a valóban sokoldalú Piaggio Porter NP6. A kínai gyárban, de európai technológiával és minőségirányítás mellett készülő kishaszonjármű fő terepe ugyanis a városi és városok közvetlen környezetét érintő terület.
Kivitele egyszerű, de ebben rejlik az igazi ereje.
A városi kiszállítás legfontosabb szempontjai a következők:
- a lehető legkevesebb költséggel tudjon eljutni a termék a megrendelőhöz
- maga a jármű üzemeltetési költsége és beszerzési ára alacsony legyen
- szűk helyeken is elférjen a szállítóeszköz, tehát a városi közlekedésre alkalmas legyen
- megfelelően lehessen variálni az adott termék milyensége alapján
- speciális terepviszonyokra is alkalmas legyen
- a környezetvédelem szempontjából is legyen előremutató
- és azért az sem baj, ha mutatós
Hát nagyjából ezek azok az aspektusok, amelyekre a Piaggio Porter NP6 pozitív választ ad.
Üzemeltetési költsége a mérete, az egyszerű 1,5 szívó benzines erőforrásnak és a hozzá kapcsolódó gázos (CNG vagy LPG) meghajtásnak köszönhetően kedvezőbb, mint másoké. Az egyszerűségének előnye, hogy az alkatrészek, javítási, karbantartási költségek is várhatóan olcsóbbak, mint bármely versenytársé.
Azt ugyan nem lehet rámondani, hogy óriási helykínálat van benne, de egy sofőr számára éppen elég. Klíma, szervokormány, elektromos ablakok és tükrök vannak benne, más pedig nem szükséges ahhoz, hogy rövid szakaszokon ellássa a feladatát.
Rövid szakaszon vezettük is a bemutató során, így a fenti állítást minden szempontból meg tudom erősíteni (és azért elfértünk egymás mellett a másik újságíró kollégával).
A keskeny felépítés segíti a városi közlekedést, a jó tengelytáv a hosszú platónak ad teret, a teherautós felépítés pedig a rövid orrkiképzést támogatja. Ugyanis a motor az utastér alatt található, mint a „nagyok” esetében. Akár 1,6 tonna a teherbírása és természetesen a hátsó keréken hajt.
A sokoldalúságról nem kell többet mondani, mint azt, hogy 1400 különböző variációban érhető el a kis Porter. Ez nagyjából garancia arra, hogy két egyforma valószínűleg nem fog az utakon futni hazánkban.
A sajtótájékoztató során felhívták a figyelmünket arra, hogy az LPG és CNG kiegészítés nem csak azért fontos, mert egy átlagos 40-50 ezer kilométer futás alatt akár 300 ezer forinttal is kedvezőbb az üzemeltetés, mint egy dízelmotor esetében, hanem a környezetvédelem, azaz a CO2 kibocsájtás is lényegesen alacsonyabb tud ezáltal lenni. 10-20%-kal alacsonyabb értékeket képes produkálni a Porter.
Nem bonyolult, hanem egyszerű és egyben nagyszerű is, hiszen nettó 5,866 milliónál indul az ára és az olyan extrák sem növelik pluszban az árat, mint a CNG hajtás vagy a meghajtás esetében az alacsony végáttétel, amely a meredek terepek esetén jelent segítséget.További fontos információ, hogy lesz belőle hamarosan tisztán elektromos is.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!