A Toyota a Daimler buszaihoz szállít a jövőben hidrogén üzemanyagcellás modult
A Toyota világelső hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiáját használja majd a Daimler új városi autóbusza, a hatótávnövelővel ellátott Mercedes-Benz eCitaro
A zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás vezető fejlesztőjeként a Toyota korábban 5700 a technológiával kapcsolatos szabadalmat osztott meg ingyenesen a versenytársaival minél szélesebb elterjedése érdekében. A japán autógyártó műszaki támogatást is nyújt majd a generációs Toyota Üzemanyagcella Modul integrálásához a busz hajtásláncába. A Toyota Üzemanyagcella Modul hatótávnövelő funkciót tölt majd be, ezzel megnövelve az akkumulátor által nyújtott teljes hatótávolságot.
A Toyota high tech üzemanyagcellás modulját (TFCM) használja majd a Daimler városi busza, a hatótávnövelővel ellátott Mercedes-Benz eCitaro Range Extender. A TFCM2-F-60 egy második generációs lapos modul, amely 60 kW teljesítményt ad le, és könnyen ráépíthető a busz tetejére, az akkumulátor és a hidrogéntartályok mellett. A Toyota üzemanyagcellás technológiájának egyik fő előnye, hogy a tisztán elektromos autóbusz hatótávolsága városi forgalomban körülbelül 400 kilométerre növelhető a szóló, és akár 350 kilométerre a csuklós autóbusz esetében. Az akkumulátor és az üzemanyagcella kombinációja hatótávnövelőként szükségtelenné teszi a nap közbeni töltéseket. A Toyota Európa mérnökei támogatják a rendszer általános megtervezését és a modul integrálását a buszba, mindezt az optimális hatékonyság, teljesítmény és élettartam biztosítása érdekében. A nagy teherbírású egység hatékonysága az előállított energia mennyiségéhez képest viszonylag alacsony hidrogénfogyasztást eredményez. Az integrált feszültségátalakítóval a TFCM 450 és 700 volt közötti feszültségtartományban működik, a leghatékonyabban pedig körülbelül 30 kW-on üzemel. A karbonmentesített társadalomról alkotott víziójával összhangban a Toyota a személygépjárművekben való használaton túl is támogatja a hidrogén üzemanyagcellás technológiájának alkalmazását, beleértve a nehéz tehergépjárműveket, kishaszonjárműveket, hajókat és buszokat is. E cél megvalósítása érdekében a Toyota több európai gyártóval is partneri kapcsolatokat létesít, amelyek osztják ugyanazt a hidrogénre vonatkozó jövőképet. Az összes hidrogénes eszköz egyesítése egy hidrogén-infrastruktúra körül támogatja majd az olyan ökoszisztémák fejlődését, ahol a hidrogénmobilitás tovább bővülhet.
„Örülünk, hogy a Daimler Buses vállalattal dolgozhatunk, és örömmel látjuk, hogy hidrogénes hajtásláncokkal kapcsolatos értékesítési tevékenységünk Európában tovább bővül. A Toyota elkötelezett a karbonsemlegesség elérése mellett, és hiszünk abban, hogy a hidrogén a jövő karbonmentesített társadalmának egyik kulcsfontosságú építőköve.” – avat be Matt Harrison, a Toyota Európa elnök-vezérigazgatója.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!