A V8-as Opel Astra G
Természetes nem egy hétköznapi, motor cserélt sleeper Astráról van szó. Ez az Opel nyertes DTM versenyautója, ami 2003-ban a Nürburgringi 24 órás versenyt is behúzta.
Az ezredfordulón mutatkozott be az Opel Motorsport ütőkártyája az Opel Astra V8 Coupé, mely az első években sorra hozta a győzelmeket a DTM-en. Sajnos ez amilyen nagy lánggal égett olyan gyorsan ki is égett. A technikai újítások és túlgondolás vezette a vesztőbe az alapból jó koncepciót, így 2003-ig tartott a DTM-es pályafutása, az ezt követő években az Opel Vectra GTS V8 DTM váltotta.
Majd a DTM-en való sikertelenséget követően újabb győzelmet arathatott a Nürburgringi 24 órás versenyen. 24 óra alatt közel 4000 kilómétert tesznek meg a versenyautók, ami szinte fel sem fogható erőt kíván mind gép és ember oldalról is. A külső jellegzetes elemektől eltekintve nem egyezik az utcán látható G-s Astrákkal, mivel ez egy csővázra épített versenyautó.
A mindösszesen 1050 kg-ot nyomó autót, egy 4 literes 90 fokos hengerszögű V8-as motor, 462 lóeróvel és 515 Nm nyomatékkal hatja. Mindezt hátul adja le, egy 6 fokozatú szekvenciális váltón és korlátozott csúszású differenciálművőn keresztül. Ez nem az a kategória amit 1-2 kör után már érezni lehet, aztán mehet is a parketta.
Készítettek belőle utcára szánt verziót is a Genfi autókiállítása, ami a legdrágább sorozatgyártású Opel lett volna, de sajnos ez nem történt meg. Ez volt az Opel Astra OPC X-treme. Valamennyivel le volt butítva a DTM verzióhoz képest, és 100 kg-al nehezebb is volt. De így is 3,9 mp alatt ugrott 100-ra, 444 lóerőnek és 530 Nm nyomatéknak köszönhetően. Végsebessége 330 km/h körül alakult.
Mindenesetre elmondható, hogy az Opel történetében egy ikonikus darabnak tekinthető, szint úgy mint utcai társa, a széria G-s Astra, amit egészen 2009-ig gyártottak. Az emberek többségének biztosan van valami féle kötődése a G-s Astrához így szívmelengető látni, hogy volt egyszer ilyen is.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!