A császár - Toyota Century G60
A japán Rolls Royce! Itt minden a kényelemről és luxusról szól. A méltán híres, régi japánautókat meghatározó elemeket megőrző, kifinomult elegancia jellemzi.
A Toyota Century története 1967-ig nyúlik vissza és napjainkig folytatódik. Ez idő alatt 3 generációt élt meg a modell, ami többek közt azt is jelenti, hogy ez nem egy tömegtermék. A cikkben szereplő G60 a 3. generációs változat, amely 2018-tól van piacon. Az ezt megelőző G50-est majd 20 évik gyártották,és ezt tekinthettük a márka csúcsmodelljének.
A hajtás kiválasztásánál nem kell sokat agyalni, mivel csak egy fajta verzió rendelhető, amely egy 5,0 literes V8-as benzinmotorból és egy villanymotorból álló páros. Sajnos a korábbi modelleknél elérhető V12-es motor már nem kapható, pedig az lenne az igazi. Se baj, így is akad erő, mivel ez a változat is 425 lóerőnyi kombinált teljesítmény leadására képes. Külön-külön is igen combos az elektromotor és a benzinmotor, mivel előbbi 221 lóerő míg utóbbi 375 lóerő teljesítménnyel bír.
A V12 finom járását semmi sem helyettesíti, de szerencsére már tart ott a technológia, hogy a V8-as egyenetlenebb járását is képesek kiegyenlíteni, úgy, hogy észre sem vesszük. Plusz a legrosszabb utakon való kényelmet egy elektronikusan vezérelt adaptív légrugózás garantálja. Belül megtalálható minden, mi szem szájnak ingere. Elektromosan állítható ülések, lábtámaszok, 20 hangszórós hangrendszer, utasteret elválasztó függöny és mindez megfejelve több kijelzővel. Ebben az autóban kintről semmit sem lehet behallani, mivel olyan szigetelést kapott. Lehet ezért is ilyen indokolt a magas a vételár, mivel a jármű gyártásban/fejlesztésben az egyik legköltségesebb folyamat a hangszigetelés.Ennek a luxusnak ára van, mivel nem kevesebb mint 19 600 000 jent kért el érte a gyártó, amely a jelenlegi árfolyamon számolva valamivel több mint 53 millió forint. Nagyjából itt mozog használtan egy 1-2 éves Maybach ára is, úgyhogy ebből is látszik, hogy nem az amerikai vagy európai piac a cél, hanem inkább az Ázsiai régió, ahol nagyobb presztízse van a Toyotának, mint felénk. A gyár havi értékesítési darabszáma 50 darab a Centuryból.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!