A divathullámon szörfözve – Brixton 500
Nagy valószínűséggel a social média lehet az oka, mint például a Pinterest vagy az Instagram, hogy egyre divatosabbak a custom bike stílusok. Ilyen a scrambler, cafe racer vagy egyéb módosított motorok. Ha ilyen képeket nézegetünk, nem meglepő, hogy felmerül a vágy egy ilyen járgány birtoklására.
Páran bele is kezdenek, vesznek egy régebbi motort alapnak és neki is látnak. A projektek nagy része azonban kudarcba fullad. Egy részük ugyan elkészül, de nem hozza az elvár eredményt. És persze sokan, valószínűleg a legtöbbünk ilyen, csak álmodozik.
Kicsit olyan ez, mint amikor látsz egy receptet egy ételről vagy éppen süteményről, sok-sok gusztusos, csodálatosan elkészített képpel, de ha véletlenül nekilátsz, a végeredmény nagy valószínűséggel kicsit sem hasonlít.
Egy ilyen motor megalkotása ugyanis számtalan tényező optimális együtt állását igényli. Rengeteg anyagi erőforrás szükséges hozzá, sokszor az alap motor árának többszöröse. Nélkülözhetetlen a szakértelem. Elsősorban saját vagy megfelelő szakmákban jártas szakemberek felkutatása, amely egyáltalán nem könnyű és szintén komoly anyagi erőforrást igényel. Illetve van még valami, amit pénzzel nem lehet megváltani, ez pedig az idő. Ebből általában nagyon kevés van és egy ilyen projekthez jóval több kell, mint azt gondolnánk.
Amennyiben ezt mégis sikerül összerakni, akkor sok keserű pirulát kell lenyelni ezután is. Az elkészült járművel gond lesz, mert a műszaki vizsgán nem megy át. Ugyanis attól, hogy azt Mi szépnek látjuk, attól az NKH közúti közlekedésre alkalmatlannak találja.
Aztán ott van a komoly veszély, hogy szép, de valójában kényelmetlen és hangos. 50 kilométer megtétele komoly fizikai igénybevételt fog jelenteni.
És ne feledkezzünk el arról sem, hogy az alapja az újonnan elkészült „remekműnek” mégis csak egy régi technika, nincs benne például ABS, vagy sok régi motoron nem, hogy fokozat kijelző, de még üzemanyag szintjelző sincsen. Ez pedig manapság szintén nem divat.
De minek is kezdenénk bele, ha kaphatunk egy kész Custom Bike-ra megszólalásig hasonlító gyári motort az egyedi építés költségeinél lényegesen olcsóbban, ami nem utolsó sorban még az NKH- normáinak is megfelel és ráadásul kényelmes? Van benne minden, ami egy mai motorkerékpáron technikailag megtalálható, a kinézete pedig egyedi motorokat idéz.
Ezt a mai divathullámot lovagolja meg a Brixton modellcsaládjával.
Mi a jelenleg elérhető legnagyobb teljesítményű változatot, az 500-ast teszteltük (azt rebesgetik lesz 1000cm3- környéki motorral szerelt is valamikor a jövőben).
47 lóerős teljesítménye alkalmassá teszi A2-es kategóriával rendelkező motorosok számára is.
Szintén igazán nem elhanyagolható tényező, hogy a fent említett custom bike-nak használt alapmotorok teljesítményszintje ritkán magasabb, műszaki tartalmuk ellenben jóval a Brixton alatt van.
Ez a motor és a hozzá tartozó teljesítmény könnyed városi motorozásokhoz kisebb túrákhoz kiváló választás. Kategóriájában kimagasló teljesítményű futóműve jól viseli az úthálózat hibáit.
Formatervezett magas minőségű alkatrészekkel készült és számos kiegészítővel rendelkezik, amelyek színvonala szintén kifogástalan.
A fentiek alapján úgy gondolom, hogy a Brixton 500 remek kezdő vagy éppen újrakezdő motor, amivel nem lövünk bakot és boldogan száguldhatunk vele a divat képzeletbeli hullámain, jó motorozási élményt szerezve magunknak.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!