A legenda új arca - Toyota Land Cruiser 2021
Visszaemlékezve a régebbi szériás Land Cruiserekre, nem épp az aerodinamika és egyéb külső elemek domináltak. A lényeg a minél többrétű felhasználhatóság, megbízhatóság és a terepképesség volt. Ezt mind megtartotta az új modell is, csupán egy finomabb külsőt kapott.
Ez az az autó, ami nem feltétlen akar megfelelni a modernkor elkényelmesedett igényeinek. Ez nem egy nagy felbontású kijelző rengeteggel és különféle csili-vili extrákkal telepakolt jármű. Ez az autó terepjáró akart maradni és az is maradt. Az, aminek annak idején 1951-ben megálmodták, az első szériás felmenője jegyében. Viszont ezen 21. századi igények egy részét nem lehet figyelmen kívül hagyni, muszáj kielégíteni, amit a Toyota ügyesen meg is oldott. Ötvözi a modernkor technológiáját a jól megszokott analóg kezelőszervekkel. Ez a remek kettősség teszi azzá, ami. A régi Land Cruiser egy új köntösben. A báránybőrbe bújt farkas. Sokkal több lakozik benne, mint amit elsőre belelátnak.
Vezetés közben megvan benne a jól megszokott alvázas teherautó érzet, az imbolygás. Ez valakinek vagy nagyon bejön, vagy pont ellenkezőleg. De itt jön a légrugó nyújtotta komfort, ami itt is előhozza az előbb említett kettősséget. Valahol a személyautó és a terepjáró közé tehető komfortérzetben. A volán mögött ülve olyan, mintha kisteherautóban ülnénk, viszont stabilitásában, menettulajdonságokban hozza egy személyautó tulajdonságait, ami egészen szürreális egyveleget alkot. Nem mellesleg, olyasféle biztonságérzetet nyújt mint egy teherautó, egy személyautóval szemben.
Európai szemmel nézve ez egy igazán nagy autónak mondható, így még azt sem tartom kizártnak, hogy egy nem megfelelő sofőr kezében, kikapcsolt baleset megelőzési rendszerek mellett, még egy vadgázolás sem észrevehető benne. Szokni kell, főként annak aki elsőnek ül ilyen kategóriájú autóban. Az viszont garantálható, hogy aki ódzkodik tőle, az is belefog szeretni pár kanyart követően. A méret megszokásában segítenek a különféle vezetést támogató rendszerek is, így mondhatni játszva tanulható.A 2.8 literes soros 4 hengeres motor fogyasztása jónak mondható a közel 2.5 tonnás önsúly mellett, mivel városban is 9-10 liter körüli fogyasztással képes cirkálni. Ehhez 204 lóerő és 420 vagy 500 Nm közti nyomaték társul, annak függvényében, hogy automata vagy kézi váltóval kérjük. Ez a motor tökéletesen illik ehhez a jármű karakterisztikához, nem kell ebbe feltétlen V8 hogy jó legyen vele autózni. Mérete ellenére nagyon jól mozog városi, autópálya és országúti közegben is. Kellő erővel indul meg egy-egy előzésnél. Abszolút kiszámítható, nem kell félni, hogy elszámítjuk magunkat és későn jön meg a nyomaték. Meg amúgy is ha egy ilyen jön szembe, előzés közben biztos utat engednek neki. Senki sem akar szembe találkozni vele, pedig zord, vaskos külseje ellenére van rendesen gyűrődési zónája, ezzel óvva azokat akikkel szembe találkozik és akik benne ülnek.
A nálunk járt modell az Executive felszereltséget kapta, ami a legmagasabb felszereltséget takarja. Ezen csomagnak köszönhetően légrugó segítségével szintezhető a hátsó futómű. Plusz mindkét tengelyen állítható a futómű karakterisztikája. Körben parkradar és 4 kamera is segíti a navigálást, ha szükséges, így egy kezdő sofőrnek sem okozhat akadályt a parkolás. Ha nagy a család, vagy csak szeretjük, hogy mindenki befér, kérhetünk plusz 2 lehajtható ülést a csomagtartóba.
Terepen sem fog megijedni, sőt nekünk sem kell megijedni, mivel az autó automatán állít mindent. Nekünk tényleg csak annyi a dolgunk, hogy ne menjünk neki semminek. Viszont ha terepes berkekben jártasak vagyunk, nehéz kihagyni, hogy ne nyúljunk bele. A központi Torsen differenciálmű nyomatékeloszlása alapból 40/60 arányú, viszont ezt tetszőlegesen állíthatjuk 30/70 vagy 50/50 arányra. Terepfüggő sebességszabályozás is a segítségünkre lehet, illetve a hátsó differenciálmű zárható. Terepszögével sincs gond, mivel elől 31 fokos, míg hátul 25-26 fokos és a rámpaszög is 22-25 fok, úgyhogy ez tényleg nem holmi SUV. Kapaszkodóképessége sem utolsó, mivel 42 fokos emelkedőt is képes megmászni és oldaldőlésszögben is hozza ugyanezt a teljesítményt.
Panasz nem igazán lehet rá, maximum az ára, mivel a konkrét modellünkön 22 millió forint feletti árcédula lóg. Viszont részben ez, ad egy olyan "védőburkot" az autónak, ami a korábbi modelleknél is tapasztalható, hogy rendes gazdáknál landolnak és nem román trailereseknél, ellenben a szegény ML Mercedesekkel. Aki ilyet vesz az meg is becsüli és az autó is megfogja hálálni, mivel sokáig lesz hű társa gazdájának. Ez az autó nem veszítette el lényét, karakterét.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!