A luxus SUV új definíciója
Az EQS SUV
A luxuskategóriás EQS és a felső-középkategóriás EQE személyében a Mercedes-Benz új, tisztán elektromos korszakot nyitott meg a felsőbb szegmensekben is. A kimondottan elektromos autók számára készített platformra épülő harmadik modell, az EQS SUV tovább bővíti a sort. Az SUV kivételes helykínálatot, kényelmet és kapcsolódási szolgáltatásokat nyújt akár hét személy részére egy luxusban bővelkedő, avantgárd belső térben. Erőteljes elektromos hajtáslánca, gyors 4MATIC összkerékhajtása és intelligens OFFROAD vezetési üzemmódjai révén az EQS SUV könnyű terepen is megállja a helyét. A modell piaci bevezetése háromféle változattal indul: az EQS 450+ és az EQS 450 4MATIC 360 lóerős, az EQS 580 4MATIC pedig 544 lóerős teljesítményt kínál.
Az új EQS SUV hosszú tengelytávolsága (3210 milliméter) megegyezik az EQS Limuzin méretével, azonban a modell több mint 20 centiméterrel magasabb. 5125 milliméteres hosszúságával, 1959 milliméteres szélességével és 1718 milliméteres magasságával nagyvonalú, hatalmas, SUV modellhez méltó belső teret kínál, amely a célirányosan felépített elektromos platform révén még praktikusabb. A második sor ülései szériában elektromosan állíthatók. A csomagtartóban akár négy nagyméretű golftáska is elfér. Opcionálisan harmadik üléssor is elérhető két különálló, teljes kényelmű ülőhellyel.
Az EQS Limuzin jelenleg a sorozatgyártású autók aerodinamikai bajnoka. Az ott felhasznált megoldások köszönnek vissza az EQS SUV esetében is, amelynek SUV-tipikus formajegyei a tágasság és a kivételes aerodinamikai hatékonyság tekintetében is kiemelkednek.
Az EQS SUV hátsó tengelyét minden esetben egy elektromotoros hajtásegység (eATS) hajtja, azonban a 4MATIC összkerékhajtással rendelkező verzióknál az első tengelyen is különálló eATS található. A megoldás a hajtóerő intelligens, folyamatosan változó elosztását teszi lehetővé az első és a hátsó tengelyek között, miközben a lehető leghatékonyabban osztja be a teljesítményt. A teljes hajtáslánc kivételesen magas energiasűrűséget, fokozott hatékonyságot és kiszámítható erőleadást ígér.
Az EQS Limuzin volt a Mercedes-Benz első modellsorozat, amelyben vezeték nélküli (OTA) frissítésekkel teljesen új járműfunkciók váltak elérhetővé. Az EQS SUV esetében a lehetőségek tárháza jelentősen kibővül. Például a Vontatási Asszisztens vagy az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) Augmented Reality navigáció később, előfizetéssel is aktiválható.
Az EQS SUV megjelenésével a Mercedes-Benz újabb nagy lépést tesz a zéróemissziós mobilitás irányába, hogy teljesítse Ambition 2039 névre hallgató stratégiai tervét. A modell teljesen karbonsemlegesen készül. Az EQS SUV valós megoldást kínál az emissziómentes mobilitásra, az erőforrások intelligens megőrzésére és a körforgásos gazdaság felelősségteljes alkalmazására.
Az új EQS SUV elöl négylengőkaros, hátul pedig szintén független, többlengőkaros futóművel rendelkezik. A folyamatosan változó lengéscsillapítással (ADS+) rendelkező AIRMATIC légrugózás alapfelszereltség, amelynek segítségével a jármű magassága több centiméterrel növelhető. A hagyományos DYNAMIC SELECT üzemmódokon (mint például az ECO, a COMFORT, a SPORT és az INDIVIDUAL) felül a 4MATIC verziók különlegessége az OFFROAD üzemmód, ami a terepen történő előrejutást segíti. A 4,5 fokos hátsókerék-kormányzás is széria, elősegítve a városi manőverezést és a fokozott menetdinamikát. Opcionálisan, OTA frissítés keretében elérhető a hátsó kerekek 10 fokos elfordulása is.
Az integrált biztonsági elgondolás az autó teljes egészére érvényes. A többi Mercedes-Benz modellhez hasonlóan az EQS SUV is különösen merev utascellával, speciális gyűrődőzónával és modern asszisztens rendszerekkel rendelkezik. Az EQS SUV európai verziója az első Mercedes-Benz modell, amely képes észlelni a hátsó ülések foglaltságát is. Az autó figyelmezteti a hátul ülő utasokat is a biztonsági öv használatára. További újdonság az ülésfoglaltság-figyelmeztetés. Az Európában az alapfelszereltség részét képező rendszer képes felhívni a figyelmet a hátsó üléseken maradt gyermekekre.
A Mercedes me Charge az egyik legnagyobb, világszerte elérhető töltési szolgáltatás: jelenleg több mint 700.000 AC és DC töltőállomást foglal magában, ebből 300.000 Európában található. 2021 óta a Mercedes-Benz biztosítja, hogy a Mercedes me Charge felhasználói kizárólag megújuló, zöld energiának megfelelő árammal tölthessék autóikat, akár kiegészítő adminisztrációt sem igénylő, Plug&Charge funkcióval, amely lehetővé teszi a nyilvános töltőállomásra történő csatlakozást követő azonnali töltést és az automatikus fizetést.
Az elektromos intelligenciával történő navigáció könnyedén megtervezi a leggyorsabb, legkényelmesebb útvonalat, beleértve az esetlegesen szükséges töltési megállásokat, méghozzá számos különböző tényező alapján, a torlódásokat és a vezetési stílus változását is figyelembe véve. Emellett a rendszer képes vizuálisan megjeleníteni az MBUX központi rendszeren, hogy az aktuális akkutöltöttség elegendő-e ahhoz, hogy visszatérjünk a kiindulási pontra. A manuálisan megadott töltőállomásokkal is számol a rendszer, mint előnyben részesített megállókkal az útvonalon, és kiszámolja a töltés várható költségét is.
Az ENERGIZING AIR CONTROL Plus rendszer segítségével a Mercedes-Benz holisztikus megközelítést alkalmaz az EQS SUV levegőminőségével kapcsolatban. A rendszer négy alapkövét a szűrés, az érzékelés, a megjelenítés és a klimatizálás adja. A finomport, a mikrorészecskéket és más káros anyagokat is szűrni képes HEPA (High-Efficiency Particulate Air) szűrő tökéletesen tisztítja a külső levegőt.
Intelligens szoftvere révén az MBUX tökéletesen alkalmazkodik felhasználójához és személyre szabott javaslatokat kínál az infotainment, a kényelmi és a járműfunkciók tekintetében is. A legfontosabb alkalmazások mindig a rendszer legfelső szintjén, a látótérben helyezkednek el, az aktuális helyzetnek és körülményeknek megfelelően.
A belső tér leglátványosabb elemét az opcionális MBUX Hyperscreen jelenti. A nagyméretű, ívelt üvegfelület végignyúlik a teljes műszerfalon, amely alatt három különálló kijelző olvad egybe. Az első utas 12,3 colos OLED kijelzője saját tartalmak megjelenítését teszi lehetővé, megkönnyítve a releváns járműfunkciók kezelését is. Európában az utas dinamikus tartalmakat is nézhet menet közben, köszönhetően a Mercedes-EQ intelligens, kamera alapú rendszerének, amely képes észlelni, ha a vezető is a dinamikus tartalomra figyel és ez esetben lekapcsolja azt.
A Dolby Atmos sound systemÆ audiorendszer új szintre emeli az zenehallgatás élményét. Az egyes hangszerek vagy hangok megszólalásának helyét egyedileg állíthatjuk be. Így egy újfajta hanganimáció válik lehetővé: a hagyományos sztereo rendszerek kétoldali beállítása helyett a Dolby AtmosÆ a tér teljes kihasználásával kínál 360 fokos zenehallgatási élményt.
Az EQS SUV legfőbb műszaki adatai
EQS 450+ |
EQS 450 4MATIC |
EQS 580 4MATIC |
|||
Hajtáslánc |
Hátsókerékhajtás |
Összkerékhajtás |
Összkerékhajtás |
||
Elektromotor |
Típus |
Mágneses szinkronmotor |
|||
Teljesítmény |
kW |
265 |
265 |
400 |
|
Forgatónyomaték |
Nm |
568 |
800 |
858 |
|
Feszültség |
Volt |
396 |
|||
Nettó akkumulátor kapacitás |
kWh |
108,4 |
|||
Fedélzeti töltő (széria/opcionális) |
kW |
11/22 (USA: 9,6) |
|||
AC töltési idő, három fázisról (11/22 kW) |
óra |
10/5 (USA: 11,5) |
|||
DC töltési kapacitás, max. |
kW |
200 |
|||
DC töltési idő gyorstöltő állomásnál |
perc |
31 |
|||
DC töltés: max. hatótáv 15 perc után (WLTP) |
km |
250 |
n.a. |
n.a. |
|
Jármű |
|||||
Hosszúság/szélesség/magasság |
mm |
5.125/1.959/1.718 |
|||
Tengelytávolság |
mm |
3.210 |
|||
Fordulókör (hátsókerék-kormányzás 4,5°/10°) |
m |
11,9/11,0 |
|||
Csomagtér mérete (VDA) |
l |
645-2100/565-2020 |
|||
Áramfogyasztás és hatótáv |
|||||
Áramfogyasztás (WLTP) |
kWh/100 km |
18,2-22,9 |
20,2-24,3 |
20,2-24,3 |
|
CO2-kibocsátás (WLTP) |
g/km |
0 |
0 |
0 |
|
Hatótávolság (WLTP) |
km |
540 – 671 |
511 – 610 |
511 – 609 |
|
Hatótávolság (EPA) |
mérföld |
305 |
285 |
285 |
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!