A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort és digitális visszapillantó tükröket kap
Az idei modellévben új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátor javítja az IONIQ 5 teljesítményét
- Az IONIQ 5 opcióként kamera alapú, digitális belső és külső visszapillantó tükrökkel szerelhető fel, összhangban a modell modern, digitális karakterével
- A további újdonságok között említést érdemel az akkumulátor kondícionáló funkció, valamint a fokozott kényelmet és vezethetőséget nyújtó, intelligens frekvencia-csillapító rendszer
A Hyundai Motor a 2023-as modellévre továbbfejleszti a díjnyertes IONIQ 5 szabadidőjárművet. A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral lép piacra. Ezen túlmenően a modell egy sor olyan új funkciót kínál, amelyek még élvezetesebbé teszik a díjnyertes, tisztán elektromos kompakt szabadidőjármű vezetését, az akkumulátor kondícionálástól kezdve a kamera alapú visszapillantó tükrökig.
A Hyundai IONIQ 5 2021 februárja óta kapható világszerte. A Hyundai Motor Group kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett E-GMP (elektromos, globális moduláris platform) padlólemezére épülő első modellként az IONIQ 5 a sajtó és a vásárlók körében egyaránt népszerűnek bizonyult. Az IONIQ 5 2021-ben számos szakmai díjban részesült, Európában több mint 30 első helyezést – többek között a rangos Év Német Autója díjat – zsebelhetett be. Emellett a modell bejutott a 2022. Év Európai Autója díj döntőjébe is.
„Az IONIQ 5 rendkívül sikeresnek bizonyult a bevezetése óta eltelt 12 hónapban, értékesítési és márkaépítési szempontból egyaránt.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „A szegmensben egyre erősebb a verseny, ezért a Hyundai továbbfejlesztett termékekkel és funkciókkal igyekszik megőrizni az autóiparban megszerzett technológiai vezető szerepét.”
A megújuló IONIQ 5 első ízben lesz elérhető kamera alapú digitális belső és külső visszapillantó tükrökkel. A digitális belső visszapillantó tükör (DCM) akadálytalan panorámaképen jeleníti meg a jármű mögötti terület képét, így biztosítva optimális látási viszonyokat. A DCM rendszer kamerája az IONIQ 5 hátsó légterelője alatt helyezkedik el.
A Hyundai tisztán elektromos kompakt szabadidőjárművének a továbbfejlesztett kiadása digitális külső visszapillantó tükrökkel (DSM) is rendelhető. A koreai kivitelű IONIQ 5 modellekhez már most is elérhető, ultramodern funkciót most első ízben kínálja Európában a Hyundai Motor Group. A DSM révén csökken a jármű légellenállása, és minden helyzetben, akár rossz időben is tiszta képet biztosít a jármű mögötti területekről.
Az új akkumulátor kondicionáló funkció képessé teszi az IONIQ 5-öst arra, hogy menet közben automatikusan úgy szabályozza az akkumulátor hőmérsékletét, hogy az a töltőponthoz érve a töltéshez optimális szintre kerüljön. Ez hideg időben kedvezőbb töltési teljesítményt eredményez. A funkció automatikusan működésbe lép, amint a felhasználó egy töltőpontot ad meg úti célként az online útvonaltervezés funkciót alkalmazó fedélzeti navigációs rendszerben.
Az elöl és hátul egyaránt alkalmazott intelligens frekvencia-csillapító rendszer (Smart Frequency Dampers, SFD) jóvoltából javulnak a futómű-reakciók, ami kényelmesebb rugózást eredményez.
Ami a megjelenést illeti, a megújuló IONIQ 5 új dizájn-kombinációkat kínál. Többek között megjelennek a kínálatban a fekete dekorelemekkel díszített, festetlen fekete lökhárítók; ezekhez projektoros LED világítás társul.
A megújuló IONIQ 5 2022 második felétől lesz elérhető Európában.
Q&A
Melyek a megújuló IONIQ 5 legfőbb új jellemzői?
- Új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátorcsomag
- Az új egység a jelenlegi 72,6 kWh kapacitású akkumulátort váltja az IONIQ 5 fedélzetén
- Digitális belső visszapillantó tükör (DCM)
- A DCM akadálytalan panorámaképen jeleníti meg a jármű mögötti terület képét, így biztosítva optimális látási viszonyokat
- A DCM rendszer kamerája az IONIQ 5 hátsó légterelője alatt helyezkedik el.
- Az IONIQ 5 a Hyundai Motor Group által gyártott első olyan gépkocsi, amelyhez DCM rendszer rendelhető
- Digitális külső visszapillantó tükrök (DSM)
- A koreai kivitelű IONIQ 5 modellekhez már most is rendelhető, ultramodern funkció mostantól Európában is elérhető lesz
- A DSM csökkenti a légellenállást, és minden helyzetben, akár rossz időben is tiszta képet biztosít a jármű mögötti területekről
- Az IONIQ 5 a Hyundai Motor Group által Európában forgalmazott első olyan gépkocsi, amelyhez DSM rendszer rendelhető
- Akkumulátor kondicionálás
- Az akkumulátor kondicionáló funkció jóvoltából az IONIQ 5 képes menet közben automatikusan úgy szabályozni az akkumulátor hőmérsékletét, hogy az a töltőponthoz érve a töltéshez optimális szintre kerüljön
- Ez hideg időben kedvezőbb töltési teljesítményt eredményez
- A funkció automatikusan működésbe lép, amint a felhasználó egy töltőpontot ad meg úti célként az online útvonaltervezés funkciót alkalmazó fedélzeti navigációs rendszerben
- Intelligens frekvencia-csillapítók (SFD)
- Az intelligens frekvencia-csillapító (Smart Frequency Dampers, SFD) rendszer az első és hátsó tengelyen egyaránt jobb futómű-reakciókat biztosít, ami javítja a rugózási komfortot
Mindössze egy évvel az eredeti, 72,6 kWh-os verzió piacra lépése után miért szereli fel a Hyundai az IONIQ 5-öst 77,4 kWh-os akkumulátorral?
- Az elektromos járművek szegmensében folyamatosan erősödik a piaci verseny. A Hyundai ezzel a fejlesztéssel biztosítja, hogy a megújuló IONIQ 5 továbbra is piacvezető technológiát alkalmazzon, és ezáltal a vállalat megőrizze első helyét a technológiai versenyben.
- A Hyundai szerette volna ügyfelei számára minél szélesebb körben elérhetővé tenni a nagy kapacitású akkumulátor rendszert, ezért döntött a 72,6 kWh-os akkumulátorcsomag korai bevezetése mellett. A beszállítói rendszerben tapasztalt pozitív fejleményeknek köszönhetően mostantól elérhető a 77,4 kWh-os változat
Mekkora a 77,4 kWh kapacitású akkumulátor várható elektromos hatótávolsága?
- A várakozások szerint a 77,4 kWh-os modell elektromos hatótávolsága meghaladja a 72,6 kWh-os kivitelét. A jármű azonban még nem szerezte meg a hivatalos WLTP tanúsítványt, ezért ezen a ponton nem bocsátkozunk becslésekbe. A hivatalos hatótávolsági érték várhatóan már 2022 első negyedéve során rendelkezésre fog állni.
A 72,6 kWh-os IONIQ 5 modellek akkumulátorcsomagja frissíthető az új, 77,4 kWh-os kapacitású verzióra?
- Sajnos nem. Az eddigi IONIQ 5 ügyfelek azonban továbbra is élvezhetik a Hyundai díjnyertes kompakt szabadidőjárművének minden előnyét, beleértve az akár 481 kilométeres elektromos hatótávolságot (WLTP érték), a 400 és 800 voltos multi-töltő technológiából adódó, ultra gyors tölthetőséget, valamint a tartósan kiemelkedő menetteljesítményeket
- Ezen túlmenően az IONIQ 5 nagyfeszültségű akkumulátorára Európában speciális garanciális feltételek (160 000 km vagy nyolc év) vonatkoznak
Az akkumulátor kondicionáló technológia hogyan képes javítani az új IONIQ 5 töltési teljesítményét?
- Az akkumulátor kondícionálás funkció hideg időben is optimális töltési hőmérsékletet biztosít.
- Az elektromos járművek akkor tölthetők optimálisan, ha az akkumulátor hőmérséklete 20-25°C között van. Mint minden elektromos gépkocsi esetében, a töltési idők itt is meghosszabbodhatnak, amennyiben az akkumulátor ennél hidegebb vagy melegebb.
- Az akkumulátor kondícionálás 21°C célhőmérsékletre melegíti az akkumulátort, ezzel biztosítva optimális töltési körülményeket. A funkció automatikusan működésbe lép, amint a felhasználó egy töltőpontot táplál be úti célként az online útvonaltervezés funkciót alkalmazó fedélzeti navigációs rendszerbe
Mikortól rendelhető a megújult IONIQ 5?
- A várakozások szerint a modell 2022 második félévétől jelenik meg az európai piacokon
- A bevezetés pontos időpontja piaconként eltérő lehet
Az IONIQ 5 benzinmotoros / hibrid / plug-in hibrid kivitelben is elérhető lesz?
- Nem. Az IONIQ a Hyundai kifejezetten akkumulátoros elektromos járműveket kínáló almárkája.
Várható Hyundai IONIQ 5 N vagy N Line kivitelek bevezetése?
- A Hyundai nem bocsátkozik az esetleges jövőbeli modellekre vonatkozó spekulációkba
Mennyibe fog kerülni az új IONIQ 5?
- Az árakat az egyes érintett országok helyi Hyundai képviselői hozzák nyilvánosságra, így történik ez Magyarországon is.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!