A mini terepjáró - Ferves Ranger
Ez a konkrét modell 196 ezer amerikai dollárért cserélt gazdát 2019-ben. Egy igazi kis olasz mindenes, már amennyire tud lenni, a mérete ellenére.
Átlag ára azért nem ennyire borsós, mivel 30-40 ezer dollár között már kaphatóak, kevésbé szép darabok, ami átszámítva 9-12 millió forint. Kicsi a bors, de annál borsosabb. Hasonlóan a szintén olasz Peeel P50-hez, a Ranger is egy kis olasz autógyártó műhelyében készült, és az ára is hasonló. A Ferves (FERrari VEicoli Speciali) 1965-től 1970-ig működött. Ez az egy típus született meg. Fiat 500 és 600-on alapuló, multifunkcionális autó. Összesen 600 darab gördült le a gyártósorról.
A műszerfal és a kormánykerék egy letisztult minimalista képet ad. Pont olyan, mint amit egy ilyen kis autóban elvárhatunk, illetve ha úgy nézünk rá mint terepjáró, több mint tökéletes. Személy szerint én jobban preferálom az ilyesfajta műszerfalakat. Nem a műszerfalat bámuljuk, hanem az utat és a természetet. Ilyenkor vezet igazán az ember és nem a gép vezeti az embert. Se szervó, se rásegítések. Ezt a kis autót a szó szoros értelmében véve, érezni lehet.
Az autó nyitott, de kapott egy kis ponyvatetőt, hogy meg ne ázzunk. A bőr borítású ülésekben négy személynek van helye. A szélvédője lehajtható, illetve a korai modelleken levehető volt az ajtaja, ami egyébként hátra felé nyílt. Az ajtó nyílása jól látható a kis zsanérokból is. A későbbi modellek már normál, előre nyíló ajtókat kaptak. Jobb kormányos változat nem készült belőle, de ekkora méretnél mindegy is melyik oldalt van a kormány. A csomagtartóban kapott helyet a léghűtéses 499 cm3-es soros kéthengeres motor és ehhez társult egy 5 sebességes manuális váltó. Szög egyszerű technika, jó hozzáférhetőséggel. Olasz létére itt nem hiszem, hogy lenne oka káromkodni bármelyik szerelőnek. Rendelhető volt, hátsó és összkerékhajtással is. A legnagyobb tempója 80 km/h körül volt. A motor és a kormánymű a Fiat 500-asból, a felfüggesztés és a fékek pedig a Fiat 600-asból származnak.
Méreteit tekintve, a hossza 2.83 méter, szélessége 1.43 méter és alig több mint 1.5 m hosszú tengelytávval szerelték. Létezett belőle, egy 300 kg hasznos terhelhetőségű kisteherautó változat is. Az alvázszámok a személyszállító változatnál 300-nál, a teherszállító változatnál 100-nál kezdődtek. Az önsúlya csupán 520 kg, ami annak fejében, hogy egy kisebb méretű személyautóból örökölt nem egy komponenst, nem mondható rossznak.
Ez tényleg egy olyan kis szerethető autó, amit szerintem bárkinek mutatnánk, kellene neki. Ebben nem szégyen se nőként, se férfiként mendegélni a Balaton partján. Egy igazi kis olasz gyöngyszem.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!