A nagy lázadó – Honda Rebel 1100
2021-re megjelent a Rebel 500 nagytestvére, a Rebel 1100. Ha valaki nagyobb sebességfokozatra szeretne váltani a Honda Cruiser kategóriájában, akkor végre van rá alternatíva.
Hát igen, az elmúlt évtized komoly hanyatlást mutatott chopper/cruiser fronton. A japán gyártók kivonultak a piacról, így a kínálat egészen visszafogott lett. Látható viszont, hogy a piac igényli a robosztus erőforrásokkal szerelt kétkerekűeket.
Egy tanulmány alapján a Honda Rebel 500 (vagy 300, mert a tengeren túl van egy ilyen változat is) vásárlók 18 hónapon belül nagyobb blokkal szerelt cruiserre szeretnének átülni. Hogy a Honda ezeket a vásárlókat magánál tartsa, hozta azt a logikus lépést, hogy nagyobb testvér is megjelenjen a kínálatban.
Az erőforrás alapjait az Africa Twinből ismert 1100-as blokk adja. Természetesen át kellett alaposan dolgozni, hiszen az Africa egy túraendúró, így másfajta funkciónak kell ebben a karosszériában megfelelnie, kevésbé agresszív mozgásra van szükség egy cruiser esetében. Természetesen mások a szűrők, kipufogórendszer is.
Az 1100 nemcsak egyszerűen nagyobb lett, mint az 500-as, hanem sokkal kifinomultabb is annál.
A középen elhelyezett 6,9” -es LCD kijelző gyakorlatilag az összes vezetéssel kapcsolatos információt, valamint a beállításokhoz szükséges visszajelzést tartalmazza. A kormányon elhelyezett gombok segítségével viszonylag egyszerűen el lehet végezni a beállításokat. Választható előre beprogramozott Normál, Sport, Eső üzemmód, valamint egy úgynevezett User mód, ahol saját magunknak végezhetjük el a kívánt vezetési üzemmód beállítást. A teljesítményleadás, egykerekezés gátló, valamint a nyomatékszabályozás beállítása így a saját igényeink szerint alakítható.
Az ülés alatt egy USB-C kimenet és egy kis csomagtartó kapott helyet, ahová a telefonunkat be tudjuk tenni, esetleg mellé fér még egy kulcscsomó is.
A Rebel 1100-zal valóban teljes önfeledtséggel lehet motorozni, hiszen a teljesítmény sehol nem jelent problémát. Jók a fékek, szélesek a gumik és a LED-es fényszóró minden körülmények között jó látást biztosított.
A kényelem relatív fogalom a Rebel esetében. A lábtartó meglehetősen közel van az üléshez és az általánosan alacsony súlypontú motor esetében így igazán magasan helyezkedik el. Ez azt jelenti, hogy a térdünk a csípőnkkel legalább egy magasságban van, vagy magasabban. Érdemes tehát a vásárlás előtt megnézni, hogy mennyire kényelmes számunkra ez a motor. Mivel mi a DCT, tehát automata váltós verziót teszteltük, nem tudok nyilatkozni, hogy mennyire lehet kényelmes a váltás a manuális változat esetében. A lábszögből kiindulva valószínűleg megszokást igényel.
Ha a kényelem a méreteinkhez nem jelent problémát, akkor garantáltan egy egyedi motorozási élményben lehet részünk a kellemes hangú, kéthengeres cruizerrel.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!