A nem kis áruszállító – Új Iveco Daily
A hatodik generációs Daily faceliftes verzióját teszteltük az elmúlt napokban. Az Iveco úgy készítette el az új Dailyt is, hogy hű maradjon az 1978 óta piacon lévő elődjeihez, miközben képes arra, hogy méretei ellenére egyes személyautókat meghazudtoló kényelemmel és menetdinamikával rendelkezzen.
A múltbéli tradíció azt hordozza, hogy most is különálló alvázzal rendelkezik, melyre az utasfülke fel van csavarozva. Ez pedig azt jelenti, hogy konstrukció szempontjából a Daily van a legközelebb a kamionokhoz, bármely másik versenytársával szemben.
A ráncfelvarrott új modell kívülről új LED lámpákat kapott, melynek keskenyen felfelé ívelő formája ugyanúgy mosolyt csal az arcra, mint a sofőrnek, aki a járművet vezeti. De miért is ne lehetne mosolyogni? A Daily üléspozíciója olyan magasra emeli a benne ülőt, amennyire B kategóriával elérni lehetséges. Kimagasló méretei pedig a teljesítményben és a kényelmi extrákban is folytatódnak.
A mai világban egy magára valamit adó vállalkozás nem engedheti meg magának, hogy akármilyen lepukkant jármű volánja mögé ültesse dolgozóját. Illetve, ha ezt megteszi, akkor számolnia kell azzal, hogy a fluktuációs rátája lényeges emelkedni fog. Ha viszont a megfelelő kényelmi helyzetbe tartja a sofőrt, akkor duplán nyer. Motivált ember fog nála dolgozni, ráadásul a cég megjelenése szempontjából sem mindegy, hogy milyen eszközre vannak elhelyezve a céget hirdető matricák. Van egy harmadik szempont is az előzőeken túl, az úgy nevezett TCO. Ez a teljes időtartam alatti költséget jelenti. Ez utóbbiba nem csak a beszerzési ár tartozik, hanem a futás időtartam alatt jelentkező összes költség. Ebben is komoly támogatást ad a frissítés, ugyanis a szervíz intervallum 50e km-ről 60-ra emelkedett.
Mitől is lesz elégedett a sofőr? Attól, hogy a munkáját a lehető legkevesebb energiabefektetéssel tudja végezni. Ez utóbbit támogatja számos modern technika, amely a Dailyben helyet kapott. Ilyenek az elektromos rögzítőfék, az oldalszél asszisztenst, ami a hirtelen, nagy autófelületre érkező széllökést képes kompenzálni, a torlódás asszisztenst, ami a nagy városi dugóban végzi el a sofőr helyett a megállás és újra indulás feladatát, vagy a lejtmenet asszisztens. A fentieken kívül természetesen, vagy talán nem is természetesen, minden olyan extra tartozék megtalálható, illetve rendelhető az autóban, mint a legmodernebb személyautókban. A középkonzol közepén, ízléses krómkeretben lévő érintőképernyőre kitükrözhető a mobiltelefon. A járműben található még sávtartó, adaptív tempomat és megannyi hárombetűs rövidítéssel ellátott funkció is.
Az üléspozíció és a vezetőülés fejedelmi kényelmet nyújt a sofőr számára. A funkciók gombjai jól elérhetően, átláthatóan vannak elrendezve a kormányon és körülötte. Természetesen nem egy személyautóval szokás összehasonlítani egy haszongépjárművet, de miután a Daily ugyanolyan B kategóriás jogosítvánnyal vezethető, mint bármely személyautó, ezért engedjék meg ezt az összehasonlítást. Szóval a vezetése és kényelme teljesen megegyezik bármely autó kényelmével. A komfort pedig elsőrendű és nincs az az SUV, ahol magasabbról tekinthetünk rá a forgalomra. De nemcsak személyautóra igaz ez a különbség, a Daily méretei miatt a kategória majdnem mindegyik járművénél nagyobb. A tesztelt változat raktere meghaladta a 18m3-t. Így a minőség és a komfort a megfelelő praktikummal is társul.
Egyszóval az, aki Iveco Dailyvel szállít, nemcsak egy jól felszerelt, kiváló autót kap cserébe, hanem szinte garantálni lehet, hogy egy elégedett dolgozót is. A Dailyben lévő motor pedig azon kívül, hogy meglehetősen takarékos, hiszen alig több, mint 10 literes átlagfogyasztással közlekedtünk a teszt során, még a környezetvédelmi előírásoknak is maradéktalanul megfelel.
Az új Daily tehát szebb lett, de ami fontosabb, számos funkcióban, vezetés támogatásban komolyat lépett előre. Kifejezetten sajnáltuk pár nap után visszaadni a tekintélyt parancsoló járművet, mert azon kívül, hogy mindent elnyelt a raktér, nagyon jól is lehetett vele menni. B jogosítvánnyal pedig nem juthat az ember magasabb kormányzati pozícióba.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!