A pesti rakpart a gyalogosoké
Nem szeretnék politizálni, így a lenti gondolataimat igyekszem kizárólag autós szemszögből megfogalmazni. Röviden összefoglalva, teljesen fordítva ülünk a lovon.
Elfogadom, és lehet én sem tennék minden esetben másképpen, hiszen gyors és olcsó eredményeket könnyű felmutatni, de egyelőre nem tudom felfogni ennek a hétvégi rakpart lezárásnak milyen értelme van?
Végignéztem valamelyik este Karácsony Gergely Úr riportját, aki többek között elmesélte, hogy édesapja autós balesetben halt meg (amit őszintén sajnálok, hiszen az apa elvesztése fiatalkorban kétségkívül egy valódi tragédia). Éppen ezért nem is szerez jogosítványt a Főpolgármester Úr. Nem szívleli az autókat. Elfogadom, hogy ilyen személyes döntésre jutott.
Az intézkedés, amely bevezetésre került, innentől viszont önös érdekek megvalósításának tűnhet. Azt sugallhatja, hogy ha én utálom az autót, akkor vesszen mindenki, aki autóval közlekedik.
Milyen szerencse, hogy a pozíciója miatt neki nem is kell tudni vezetni, hiszen nyilván van sofőr, aki hozza-viszi, ha kell. Egyébként ezzel sincs problémám. Vannak státuszok, ahol ez kijár. Budapest főpolgármestere megérdemli ezt.
Inkább az én problémám azzal van, hogy azt a fát vágjuk folyamatosan, amelyiken ülünk!
Az autós nagyon jó, ha teljesítményadó beszedésről van szó. Az autós szeretett polgár, amikor a benzin árában lévő óriási adótartalmat megfizeti, amikor parkolójegyet fizettetünk vele, amikor a gépkocsi megvásárlásakor illetéket fizet, amikor eladáskor eredetvizsgálatra kell mennie (akkor is, ha 30 napja volt már egy hasonló), akkor is szeretjük az autóst, amikor egyáltalán autót vásárol és Áfa tartalmat kap a számlája és imádjuk minden lépését, mert csak költ és költ, azaz befizet az államkasszába. Akkor pedig csúnyán és megvetően nézünk rá, amikor szabályt szeg így be kell fizetnie sok tízezer forintot különböző bírságokra.
Most látom az arcokat, hogy igen, persze, hogy fizessen, ha vétkezett. És ezzel sincsen baj, de ha már itt tartunk, akkor hány biciklista lett megbüntetve, mert a kerékpárral nem a szabályoknak megfelelően hajtott? Mikor láttunk biciklist leszállni a járműről, hogy a zebrán áttolja a kerékpárt, hogy csak egy jellemző hibát kiemeljünk. De mindegy. A biciklis is ember, hibázik. Az, hogy néhány úgy megy át a piros lámpán, mintha az nem vonatkozna rá, csupán az én szemem szúrja egészen biztosan. De a cikk nem a kerékpárosok ellen szól, így ezt a témát nem folytatnám.
Szól inkább az autósokról. Akik közvetve és közvetlenül a jóléti társadalmak megélhetésének egyik alapjai. Igen, azok! Gondoljunk csak bele, az államok, így Magyarország is remeg, ha autógyár épül, hogy az a beruházás itt valósuljon meg, hiszen munkahelyeket teremt. Szijjártó Miniszter Úr első dolga volt, hogy pár hónappal ezelőtt rendezte a BMW beruházás kérdését a gyárral, hiszen nagyon sok múlik ezen. Jelentős, két számjegyű százaléka a Magyar GDP-nek az autóiparból származik. És lehet meglepő lesz, amit írok, de az autógyár termékeit a „köcsög” autós vásárolja, akit aztán lehet szivatni, sarcolni, szorongatni és ellehetetleníteni.
Csökkenteni kell a károsanyag kibocsájtás szintjét Budapesten? Igen kell! Fölöslegesen megy a városban megannyi gépkocsi? Valószínűleg igen! De erre a megoldás nem az, hogy egyszerűen bemutatjuk nekik a középső ujjunkat. A megoldás a P+R parkolók építése, a megfelelő infrastruktúra megteremtése. És ez nem abból áll, hogy az egyik sávot megpingáljuk sárgára és kimondjuk rá, hogy bicikli út. Mert ez olcsó megoldás, de legalább annyi kárt okoz, mint amennyi hasznot. A Bartók Béla út tökéletes példa, ahol az egyik szakaszon simán elférne 2 sáv, de ehelyett még karantén időben is araszolnak 1 sávban a kocsik, a másikban pedig 1-2 kerékpáros halad (ok nincsen világítás, bukósisak, hátsó prizma, de ez most nem is lényeg). Tényleg ez a modern városi forgalomirányítás? Ennyire telik?
De ez még nem is késztetett volna arra, hogy kiírjam a gondolataimat, ha nem jön ez a hétvégi rakpart lezárás. Tényleg erre van szükség?
A magam részéről mindig is utáltam azt, ha valamire azt mondják, hogy nem jó, nem kell és nincsen egyéb javaslat. Így szeretnék ez úton én is tenni egyet.
Lehet nem járt ott még a Főpolgármester Úr, de van egy Népliget nevű hely a városban. Egészen pontosan 126 hektár. Szóval nem kicsi. Az, hogy nem járt arra Karácsony Úr nem csodálom. Én sem teszem mostanában, mert alkoholisták, kétes alakok, hím prostituáltak gyülekező helye, ahová jó érzésű ember nem megy sétálni, kikapcsolódni, vagy bármilyen szabadidős sporttevékenységet végezni. Senkinek nem tanácsolnám, hogy oda engedje a mai nap a gyermekét játszani. Szóval íme egy helyszín, amit érdemes rekultiválni. De a Városliget is tökéletes hely lehetne, csak oda is költeni kell, hogy XXI. századi körülmények legyenek. Hogy miből? Ehhez én nem értek, de azt hiszem az autósok által befizetett adók töredékéből megvalósítható. Egyszóval lehet zöld Budapest, sőt legyen az. De az, hogy dugóban ácsorognak az autók és tovább szűkítjük a lehetőségeket, ahol haladni lehet, attól biztosan nem lesz az. Csak egy élhetetlen, büdös hely, ahol el lehet mondani, hogy az üres pesti rakparton lézeng pár szerencsétlen, aki zöld felület híján az aszfalton kocog vagy éppen bring”ázik”.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!