A szurkolók ismét a kampány vége előtt összerakták Tim Gábor költségvetését
Csoda 2.0: Folytatódik Tim Gábor szereplése a Clio Cup Europe-ban, a Red Bull Ringen állhat rajthoz a szurkolói közösségi adományozásnak köszönhetően
A hétszeres bajnok vanyarci autóversenyző időn szembesült először azzal, hogy semmilyen módon nem jut olyan üléshez, ahol tovább fejlődhet és újabb bajnoki címért küzdhet. Az év feléig nem is volt lehetősége versenyezni, de a szurkolói biztatására adomány gyűjtésbe kezdett. A kampány olyannyira sikeres volt, hogy a Hungaroringen indulhatott a Clio Cup Europe bajnokságban. A kampány folytatódott és most egy újabb lehetőséget kapott Tim. Újra az EB mezőnnyel csap össze, ezúttal a Red Bull Ringen.
Az első kampány során Tim Gábor és menedzsere azt a célt tűzte ki maga elé, hogy annyi adományt próbál összegyűjteni, hogy Tim elindulhasson Európa legnagyobb mezőnyével futó márkakupájában, a Clio Cup Europe-ban. A szurkolók bőven a határidő előtt összerakták a költségvetést és a vanyarci pilóta rajthoz állhatott a Hungaroringen a hazai közönség előtt.
A hétvége során kellett összeszoknia az autóval és a GM Sport francia csapattal. Végül a középmezőny első felében autózott. Az első versenyen kilökték és csak a 25. helyen ért célba. A második futamon már jobban szerepelt, ugyan ismét kiforgatták, de a 14. helyről a kilencedik pozícióig jutott előre.
A kampány után a szurkolók tovább biztatták Gábort, menjen tovább, segítik. Más lehetősége nem is maradt, hisz máshonnan nem érkezett komoly visszajelzés.
"Alapvetően bíztam abban, hogy a Hungaroringen olyan teljesítményt tudok felmutatni, ami talán kinyit néhány ajtót előttem. Aztán az első edzésen már láttam, itt bizony keményen feladták nekem a leckét. Az év közben közel 100 indulóból a Clio Cup Europe versenyein a bajnokság legjobbjai jönnek el. 26 induló volt, a bajnokság élmezőnyének összes tagja részt vett a versenyen. Szinte minden héten mennek az autóval, én meg akkor láttam először, mikor kigördültem az első edzésre. Az edzéseken a 10. hely környékén voltam, láttuk, hogy még nem tartunk ott, hogy a dobogóért küzdhessünk. Azt is be kellett látni, nem értjük még az autót. Ugyan csak 8 tizedet kaptam a 14x-es bajnok Nicolas Milan-tól, de itt az már nagy hátrány." - elemezte a hétvégéjét Tim.
A bajnokság 14 fordulóból áll, ebből 9 számít bele az EB értékelésébe. A 9 futamból pedig a legrosszabbat el lehet dobni, de a versenyen részt kell venni. Így a Hungaroringen, ahol csak az EB mezőnye szerepelt, a bajnokság krémje rajthoz állt.
A második adomány gyűjtés már a bajnokság 11. futamára összpontosított, szeptember 10-11-én a mezőny a Red Bull Ringre látogat, ám ezúttal nemcsak az EB futama lesz, az olasz bajnokság is csatlakozik a hétvégéhez, a hírek szerint bőven több, mint negyven indulóval.
"Újra elindítottuk a kampányt. Természetesen nem ment annyira gördülékenyen, mint az első, ami még újdonság erejével hatott. A másodikra több időt is szántunk, nyár kellős közepén voltunk, az emberek nyaralnak, és a gazdasági helyzet is változik az egész világon. Mégis beindult újra a gépezet, sokan újból adományoztak, jöttek új cégek, végül 350 adományozó állt mögénk. Mindannyiuk neve vagy logója felkerül a kocsira majd. Az utóbbi években semmi nem adott ekkora motivációt, mint ez az adomány gyűjtés. Hatalmas hálával tartozom mindenkinek, akármennyivel is segített." - mesélt a második kampányról Tim.
A kitűzött cél tehát sikerült, Tim Gábor a Red Bull Ringen csatlakozik újra a mezőnyhöz. Az esélyekről ugyan nehéz beszélni, de Tim menedzsere Bende Imre vállalkozott rá.
"Gabinak érdekes módon nem a Hungaroring, hanem a Red Bull Ring az egyik legerősebb pályája. Mehettünk volna a Hockenheimringre, hisz az lesz a 10. forduló, de inkább egy ismert helyszínt választottunk. Csak két rövid edzésünk lesz, nincs idő pályát tanulgatni. Ráadásul már Magyarországon is több gond volt a kocsival, most ezeket a hibákat minél előbb meg akarjuk találni. A GM Sport nem egy élcsapat, és a tartalék autóval megyünk, ami nem a legerősebb. Jó kocsi, de már minden eleme elégé régi. A Hungaroringen szenvedtünk az egyenesbeli tempóval, és arra számítok, hogy most is ez lesz, hisz sem új motor, sem új turbó, sem új váltó nem került a kocsiba. 3-4 km/h különbség hatalmas hátrányt jelent. A magyarországi forduló után Mogello-ban futott az autó egy nagyon jó kezű és tapasztalt francia pilótával, és neki is gondja volt az egyenesekben. Mindent félretévve Top10 most is reális cél, ezzel elégedett is lennék. Sajnos, még mindig fontos, hogy figyelni kell az autóra, meg kell óvni. Ekkora mezőnyben ez brutálisan nehéz." - elemezte Bende az esélyeket.
A kitűzött célt elérték, de a kampány még tart, egészen Augusztus utolsó napjáig.
"Direkt sok időt hagytunk a második kampányra, tudva, hogy idő kell, mire eljutunk ismét sok emberhez. Az összeg sikeresen összeállt, de az euro árfolyammal folyamatosan bajban vagyunk. Most sem jól jön ki a lépés. Ez van. Remélem további adományok és támogatók érkeznek még a hátralévő pár napban, és akkor többet tudok vállalni a futamokon. Akárhogy is lesz, hatalmas köszönettel tartozom mindenkinek, aki támogatott az elmúlt hónapokban." - fejezte ki háláját Tim.
A kampány támogatói oldala továbbra is elérhető a versenyző weboldalán: https://timgabor.hu/tamogatas/
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!