A tökéletes szimfónia – Lexus LC500 cabrio
Nagyon ritka és egyre ritkább lesz a jövőben igazi gyöngyszemet találni. A Lexus LC500 minden részletében különleges, máshoz nem hasonlítható világot varázsol körénk. Egyedi műalkotás, amelynek láttán akár azt is mondhatjuk, hogy a drága voltaképpen olcsó, hiszen az LC500 a japán Ferrari.
- Márka
- Lexus
- Típus
- LC 500 Convertible/Cabrio V8
- Hengerűrtartalom
- 4969cm³
- Teljesítmény
- 477 LE / 351 Kw
- 0 - 100 km/h
- 4.6 másodperc
- Teljesítmény / súlyarány
- 0.234 LE/kg - 234 LE/1t
- Üzemanyag
- Benzin
- Saját tömeg
- 2040 kg
- Szállítható személyek száma
- 4
Azt szokták mondani, hogy az ízlésről nem lehet vitatkozni. Mégis létezik a Miss Universe, ahol a szépséget díjazzák. Ez alapján tehát a Lexus alkotásáról nyugodtan kimondható, hogy objektív módon gyönyörű. Kívül is és belül is egy olyan jármű vagy mondjuk inkább azt, hogy remekmű, amely tényleg szemet gyönyörködtető. A szépség egy autó esetében pedig egyáltalán nem minden, hiszen kell mellé a teljesítmény is. A jó hír, hogy ez utóbbiban sem küzd semmiféle hiányossággal a kabrió LC. A legmodernebb technológia, átgondolt részletek, a japán mesterek kézzel történő finomhangolása és az egyedi megoldások együtt állása teszik tényleg vágyottá ezt az autót. Talán az egyik legkülönlegesebb élményt adta számomra a Lexus LC500 kabrió, amit autótól valaha is kaptam.
Külső jegyei ugyanannyira egyediek, mint amennyire képesek hozni azt a benyomást, hangulatot, amelyet a Lexusok esetében megszoktunk. 4,76 méter hosszú és 1,92 méter széles a karosszéria, tehát kifejezetten hosszú és meglepően széles. Mégis tökéletesen arányos és ha lehet, még elegánsabb, mint a keménytetős változat. Az autó orrát a Lexus féle gigantikus méretű hűtőrács teszi a márka arculatába simulóvá. Érdekes egyébként, hogy a német konkurens hűtőrácsa milyen sokat van támadások célkeresztjében, a Lexusé pedig soha. Ez bizonyítja, hogy a forma a fontosabb kérdés ebben az esetben és nem a méret.
A Lexus LC500 különleges lámpatesteket kapott. Elől is és hátul is egy különleges lefelé ívelő sávban helyezték el az irányjelzőket. Egyetlen autóban sem találkozunk hasonlóval. Egyedi, mégis a vonalvezetése hamisítatlan Lexus. A légbeömlők, a kiszélesedő hátsó része az autónak mérhetetlenül elegánssá és sportossá teszik a járművet, amelyet a hatalmas 21” -os krómozott felnik tovább fokoznak. Tényleg minden pillanatban azt érezhetjük az autóban, hogy a Côte d'Azur -ön autókázunk.
A belső tér kidolgozása szintén mesteri, bár itt néhány ponton akár kötözködni is lehet az eredménnyel. De itt azért fontos megjegyezni, hogy ezek szintén általános Lexus jegyek, amelyek lehet csak nekem nem tetszenek. Itt gondolok a középső kijelző kezelőjére, amely a szokásos tapilapi. Nehéz a kezelése és odafigyelést igényel. A rendszere olyan, mint a notebookok kurzor vezérlője, de ez vezetés közben nem egy praktikus megoldás és én veszélyesnek is tartom, hiszen közvetlen odafigyelést igényel. Nem lehet megtanulni egy adott mozdulatsort, ami ezt az odafigyelést nélkülözi. Nem tudom miért ragaszkodnak ehhez a japánok.
A másik fura dolog a műszerfalból kinővő két kis műanyag szarvacska. Sem anyagában nem passzol, függetlenül attól, hogy jó fogású anyagokról van szó, sem pedig elhelyezésében. A jobb oldali a vezetési mód választó, a bal oldali segítségével a kipörgés gátló kapcsolható ki.
Máskülönben a teljes belső tér hangulatában, minőségében a külső jegyekből szerzett összbenyomás tökéletes folytatása. Kiváló minőségű bőrborítás található az egész autóban. A legtöbb csillogó, krómozott részlet az utastérben nem csak imitáció, hanem valóban fémből készültek ezek az alkatrészek. Az egész összhatásában valódi prémium. Olyan szép megoldásokat találunk, mint a könyöklő előtt elhelyezett kis bőrfedeles rekesz, amely a 15mp alatt leereszkedő tetőt és a hátsó kis ablakok mozgatását vezérli. Nagyon menő!
A hátsó plusz két ülés valóban csak vészmegoldásra szolgál. Tény, hogyha előre húzzuk az első üléseket, akkor minimális lábtér kicsikarható, de egyértelműen látszik, hogy ezt az autót nem 4, hanem csak két fő szállítására tervezték.
Erről a bizonyos szállításról pedig egy nem kevesebb, mint 5000 köbcentis V8 erőforrás gondoskodik, amely 463 lóerő és 540Nm nyomaték leadására képes. Mindehhez csatlakozik egy 10 fokozatú automata váltó, amely észrevétlenül, tökéletesen illeszkedik a hajtáslánchoz. Természetesen a kormány mögötti fülecskék segítségével saját magunk is intézhetjük a váltást, amely egy valóban plusz élményt kínál a számunkra. Hogy miért?
A Lexus kipufogórendszere maga a megtestesült tökély. Ha létezik fülön keresztül elérhető orgazmus élmény, akkor ezt az élményt az LC segítségével lehet a leginkább megszerezni. A szívó V8-as blokk, valami elképesztő csoda módjára durrog, csattog és mozgatja a 2,1 tonnás karosszériát. Az autók hangversenyének csúcsát jelenti mindez, amelynek Mi is részesei lehetünk és mint egy zongora billentyűivel, úgy játszhatunk a Lexus váltása közben a hangokkal. Kihagyhatatlan élmény!
A hangok egyébként nem véletlen, hogy így hangoznak a Lexusban. Külön fejlesztő csapat és számos technika segíti azt, hogy a V8 azon rezdüléseit halljuk, ami az emberi fül számára kellemes. A tapasztalatokat a Lexus LFA V10-es szupersportkocsi motorjából szerezte a fejlesztőcsapat és adaptálta egyrészt V8-ra, illetve a kabrió kialakításhoz. Összehangba kellett egyrészt hozni az utastér csendjét és a V8 hangzását, amelyet az „ellentétek harmóniájának” neveztek el. És valóban, lehúzott tetőnél is kiabálás nélkül tudunk beszélni a partnerünkkel haladás közben. Az aktive noise control rendszer segítségével pedig képesek kiszűrni a kellemetlen felhangokat úgy, hogy az utas feje mögött elhelyezett hangszóró ellentétes frekvenciával kilövi azokat. Külön kihívást jelentett, hogy az utasok testhelyzete ne befolyásolja ezt a technikát, hiszen egy zárt térben ezt sokkal könnyebb megvalósítani. De nem japánok lennének a japánok, ha a tökéletességre törekvés és annak megvalósítása lehetetlen lenne a számukra.
Szintén a tökéletes minőségű utazást biztosítja a Yamaha Performance Bumper, amely a mozgás közben keletkező mikrotorzulásokat nyeli el, illetve alakítja át hőenergiává. A technika csökkenti a túlzott mértékű torzulást az alvázon, nagyobb mobilitást és stabilitást, valamint kiváló manőverezhetőséget és vezetési kényelmet biztosít normál vezetés közben, valamint nagy sebességnél is, amikor az alváz viszonylag nagy erőhatásnak van kitéve.
Természetesen a fentiekről a Lexus utasának mit sem kell tudnia. Csak élvezni a végtelen szabadságot, az irigykedő tekinteteket és a tökéletességet, amelyet az az autó képes nyújtani. Drága? Ezek után relatív. Az biztos, hogy nem átlagembereknek készült, hiszen nem is átlagos. Az alkalmazott technológia, a minden részletében különleges megjelenés és a V8 csodás hangja szerintem megér 42 millió forintot. Hiszen ez már művészet, mint egy tökéletes szimfónia.
@motorhang Lexus LC500 convertible #lexus #lexuslc500 #lexuslc500convertible #lexusfan #foryou ♬ Runnin' Down A Dream - Tom Petty
@motorhang Lexus LC 500 sound???????????? #lexus #lexuslc500 #lexuslc500sound #v8sound ♬ eredeti hang - motorhang
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!