A vadonatúj Lexus NX
A vadonatúj NX új fejezetet nyit a Lexus számára, ugyanis külső és belső formatervével, valamint hajtásláncaival egyaránt új irányokba tart, beleértve a Lexus történelmének első plug-in hibrid hajtását
A továbbfejlesztett menetdinamika még élvezetesebb és közvetlenebb vezetési élményt kínál, az új generációs médiarendszerek és kapcsolódási lehetőségek pedig szorosabb köteléket fonnak a felhasználó és a jármű közé. Fejlett technológiák fokozzák a biztonságot, a kényelmet és a praktikumot.
Az elődmodell különösen sikeresnek bizonyult a Lexus számára Európában: 2014-es bemutatkozása óta több mint 170.000 példány talált belőle gazdára. A felhasználók legtöbbje új ügyfél volt a Lexus számára, így az NX előző generációja különösen nagy mértékben járult hozzá a márka növekedéséhez a régióban.
Erre a sikerre épít az új generáció, amely kimagasló minőségű terméket kínál azon ügyfelek számára, akik a megszokottnál többet várnak autójuktól. A vadonatúj Lexus NX teljes mértékben újjászületett.
A modell céljait és elkötelezettségét hűen tükrözi a menetteljesítmények, a menetdinamika és a hatékonyság terén elért hatalmas előrelépés; ennek mértékét jól mutatja, hogy vadonatúj NX alkatrészeinek 95 százaléka megújult.
A Lexus mindeközben megtartotta emberközpontú szemléletét, ami kulcsfontosságú tényezőként jelentkezik az új NX minőségében, és amit az „Élje át a pillanatot” filozófia határoz meg.
A június 12-i hivatalos premiert követően a vadonatúj NX piaci bevezetése 2021 utolsó negyedévében kezdődik meg az európai piacokon.
A FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
- Az „Életerő és technológia” koncepció a dinamikus agilitást modern technológiákkal egyesíti
- Az autó megjelenése az első lépést jelképezi a Lexus márka átalakulásában, amely új hozzáállást hoz el a termékfejlesztés, a formatervezés és a tesztelés tekintetében
„Életerő és technológia” – ez a kifejezés megtestesíti a vadonatúj NX fejlesztési koncepciójának alapját. Az életerő a modell dinamikáját fejezi ki, a technológia pedig a modern innovációk jelenlétére utal.
Takeaki Kato, a típus főmérnöke így magyarázza:
„Az új NX fejlesztésének középpontjában az állt, hogy a modell tökéletesen megfeleljen az ügyfelek különböző életstílusának a világ minden pontján. Mindezt legfőbb erősségei teljes megújulásával teszi, beleértve az elektrifikációt, a formatervet, a vezetési élményt és a fejlett technológiákat, amelyek magasabb szintre emelése még vonzóbbá teszi a típust.”
MÉG KIFINOMULTABB ÉRZÉSEK: ÚJ IRÁNYELV A LEXUS FORMANYELVÉBEN
- Az NX formatervének „funkcionális szépsége” közvetlenül a különböző ügyféligényeket és preferenciákat veszi alapul
- Megtartja az NX avantgárd megjelenését, miközben érettebb, kifinomultabb és erőteljesebb látványt nyújt
- Az ikonikus, orsó formájú Lexus hűtőrács a formaterv meghatározó eleme
- A szélesebb első és hátsó nyomtáv még jobb kiállást biztosít; a széles kerékjárati ívek akár 20 colos kerekeknek is helyet adnak
- A hátsó rész középpontjában az új, L-alakú lámpatestek állnak, a jármű teljes hosszán átívelő megvilágítással
- A korábbi L-embléma helyét a „LEXUS” név veszi át a csomagtérfedélen, letisztultabb és modernebb megjelenést biztosítva
A VEZETÉS ÉLMÉNYE: ÚJ KONCEPCIÓ AZ UTASTÉRBEN
- Az első modell a Lexus új Tazuna vezetőtéri koncepciójával
- A vezérlők és az információk elrendezése a „kéz a kormánykeréken, szemek az úton” elv alapján történik, intuitív kezelőszervekkel, amelyek működtetéséhez minimális szem-, fej- és kézmozgásra van szükség
- Az új belső kialakítás hozzájárul a vezetési élményhez, fokozva a vezető magabiztosságát és a járművel való összekapcsolódás érzését
A LUXUS ÉRZETE: KÉNYELEM, CSENDESSÉG ÉS OMOTENASHI ÉLMÉNY
- Az utastér kialakításánál a luxus lounge-ok érzetét vették alapul
- Takumi kézművesség kivételes minőségérzettel és kimagasló anyagminőséggel
- Omotenashi vendégszeretet üdvözlő világítással, akár 64 színben választható hangulatvilágítással és a Lexus első elektromos belső ajtónyitó rendszerével
- A Lexus Link alkalmazás különböző távoli hozzáférési funkciókat kínál, mint például az utastér előfűtése és -hűtése, valamint az ajtók zárása és nyitása
- Gyorsabb, csendesebb csomagtérfedél-működtetés
FELVILLANYOZOTT ÉRZELMEK ÉS FELELŐS SZEMLÉLET: HAJTÁSLÁNCOK ÉS MENETTELJESÍTMÉNYEK
- Vadonatúj hibrid és benzines belsőégésű hajtásláncok kategóriaelső teljesítménnyel
- A NX 450h+, a Lexus első plug-in hibrid autója és az NX modellkínálatának csúcsmodellje 306 lóerős teljesítményt, 63 kilométeres elektromos hatótávot és 40 g/km alatti CO2-kibocsátást biztosít
- Az NX 350h a Lexus negyedik generációs hibrid rendszerét kapja, amely 22 százalékos teljesítménynövekedés mellett 10 százalékkal alacsonyabb emisszióval működik
- Az orosz és kelet-európai piacokra szánt új, négyhengeres benzinmotorok élvezetes teljesítménnyel ruházzák fel a vadonatúj NX-et
- 279 lóerős, 2,4 literes turbómotor az NX 350 modellben, gyorsan kapcsoló nyolcfokozatú automata váltóval és állandó összkerékhajtással dinamikus nyomatékszabályozó funkcióval
- Az új 2,5 literes, 199 lóerős alapmotor a régió közepes méretű SUV piacának középpontjába helyezi az új NX 250-et
A MAGABIZTOSSÁG ÉRZÉSE: A LEXUS DRIVING SIGNATURE ÉS AZ ÚJ GA-K PLATFORM
- A Lexus Driving Signature a kényelmes rugózás mellett a pilóta szándékainak megfelelő, tökéletes kormányzási, gyorsítási és fékezési reakciókat kínál
- A Lexus GA-K platformja jelentős menetdinamikai előrelépést szavatol
- Kimagasló karosszéria-merevség világelső anyaghasználattal és innovatív kialakítással
- Dinamikus menetteljesítmény, amelyet a tesztelés során hivatásos autóversenyzők véleménye alapján alkottak meg
- Továbbfejlesztett összkerékhajtási rendszer
A KAPCSOLÓDÁS ÉLMÉNYE: GYORSABB ÉS OKOSABB RENDSZEREK
- Teljesen új központi rendszer gyorsabb reakciókkal, új funkciókkal és kapcsolódási lehetőségek teljes körével
- Okos felhasználói felület érintőképernyővel és gombokkal az intuitív működtetés érdekében
- Új ‘Hey Lexus’ beszédvezérlés
- Felhő alapú navigáció valós idejű közlekedési információkhoz való hozzáféréssel a jármű adatgyűjtő modulján keresztül – mobil adatfelhasználás nélkül
- 14 colos, nagyfelbontású Lexus Link Pro képernyő a magasabb felszereltségű változatoknál
- 50 százalékkal gyorsabb vezeték nélküli telefontöltés
- Vezeték nélküli Apple CarPlay okostelefon-integráció
- Távoli hozzáférési funkciók a Lexus Link alkalmazással, például előklimatizálás
A MAGABIZTOSSÁG ÉRZÉSE: FEJLETT BIZTONSÁG ÉS VEZETÉSI ASSZISZTENSEK
- Harmadik generációs Lexus Safety System +, átfogó aktív biztonsági és vezetési segédrendszer csomag
- A Lexus Safety System + alapfelszereltség az összes NX modellen minden európai piacon, fokozva a fejlett biztonsági rendszerekhez való könnyű hozzáférés lehetőségét
- A kibővített és továbbfejlesztett rendszerek még jobban védenek az ütközés kockázatától
- A működés még természetesebb, ami fokozza a vezető magabiztosságát
- Új kiszállási asszisztens rendszer az elektromos belső ajtónyitó rendszerhez kapcsolódóan
ÚJ LEXUS NX MŰSZAKI ADATOK
MÉRETEK |
ÚJ NX |
KÜLÖNBSÉG AZ NX ELŐZŐ GENERÁCIÓJÁHOZ KÉPEST |
Teljes hosszúság (mm) |
4.660 |
+20 |
Teljes szélesség (mm) |
1.865 |
+20 |
Teljes magasság (mm) |
1.640 |
+5 |
Tengelytáv (mm) |
2.690 |
+30 |
Első nyomtáv (mm) |
1.605 |
+30 |
Hátsó nyomtáv (mm) |
1.639 |
+59 |
Első túlnyúlás (mm) |
1.007 |
+7 |
Hátsó túlnyúlás (mm) |
963 |
-17 |
HAJTÓMŰVEK |
NX 350h |
NX 450h+ |
NX 250 |
NX 350 |
Típus |
HEV |
PHEV |
Benzinmotor |
Benzinmotor |
Motor |
Soros négyhengeres |
Soros négyhengeres |
Soros négyhengeres |
Turbótöltésű soros négyhengeres |
Motor hengerűrtartalma (l) |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
2,4 |
Akkumulátor típusa |
Lítiumion |
Lítiumion |
- |
- |
Max. teljesítmény (LE/kW) |
242/178 |
306/225 |
199/146 |
279/205 |
Váltó |
Hibrid váltómű |
Hibrid váltómű |
Direct Shift nyolcfokozatú automata |
Direct Shift nyolcfokozatú automata |
Hajtáslánc |
Elsőkerékhajtás vagy összkerékhajtás |
Összkerékhajtás |
Összkerékhajtás |
Összkerékhajtás |
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!