A valaha gyártott legkisebb V8-as egy Ferrariban dübörög!
A Ferrari Dino 208 GT4-es büszkélkedhet a címmel, hogy a maga 2 literes motorjával a legkisebb lökettérfogatú utcai V8-as autó. Erre az autóra igazán illik a mondás, hogy kicsi a bors, de erős.
- Márka
- Ferrari
- Típus
- Dino 208 GT4
- Hengerűrtartalom
- 1991cm³
- Teljesítmény
- 170 LE / 125 Kw
- Teljesítmény / súlyarány
- 0.148 LE/kg - 148 LE/1t
- Üzemanyag
- Benzin
- Saját tömeg
- 1150 kg
Az 1975-ös Genfi Autószalonon mutatkozott be mint a Dino 246-os utódja. Az előző modellről elöljáróban elég annyit tudni, hogy abban egy 2.4 literes V6-os dolgozott. Az olasz piacra szánták a 208 GT4-et, mivel akkoriban az országban volt egy olyan piaci szabályozás, hogy a 2 literes lökettérfogatot meghaladó járművekre több mint kétszeres áfát kellett fizetni. Itt jött a kiskapu, hogy lecserélik a 2.4 literes motort egy kisebbre, ami lökettérfogattal arányosítva nagyobb teljesítményű. Így a korábbi 180 lóerős motorból lett egy 170 lóerős, ami közel 13%-os teljesítmény növekedést jelent.
Besorolását tekintve mint az a két hátsó ajtó hiányából feltételezhető, ez egy 4 személyes coupe amit Bertone tervezett. Ebből a szerethető kis Ferrariból 840 darabot gyártottak le, így igen nagy a piaci választék. Az autoscout24-en 41 ezer eurotól indul a kínálat és majd 20 darab van fent. Testvérpárja ami a lentebbi képen látható, a 308 GT4. Külsőre annyiban tér el a 208 GT-től, hogy krómozott karosszéria-elemeket és a ködlámpákat kapott. A motorja is nagyobb, egy 2.9 literes szintén V8-as valamivel több mint 250 lóerővel.
Az új, kis V8-as négy Weber 34 DCNF karbit, dupla vezérműtengelyt és hengerenként két szelepet kapott. A maximum 170 lóerős teljesítményt 7700-as fordulaton képes leadni és az 5 sebességes kézi váltóval 220 km/h a vége. A gyári felnije csupán 14 inches, itt még nem a "minél nagyobb annál szebb" elv dominált. Méreteit tekintve 4.3 m hosszú, 1.8 m széles és nincs 1.2 m magas. Ezeket a számokat, hogy egy kicsit közelebb tudjam hozni, nagyjából akkora autót kell elképzelni mint egy Nissan 370Z.Ennek az ikonikus modellnek szerencsére nincs olyan csillagászati ára mint például egy F40-es Ferrarinak, így a kevésbé vastag pénztárcával megáldott gyűjtők garázsába is bekerülhet. Végezetül pedig hallgassátok meg milyen szép hangja van a kis lökettérfogatú V8-asnak is.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!