A választás hatalma: nagy teljesítményű Defender V8-as modellel és exkluzív különkiadásokkal bővül a kínálat
Defender V8 90 és 110: Minden idők legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású Defenderét az új 525 lóerős, kompresszoros motor hajtja: 5,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 240 km/óra (Defender 90)
· Teljesítmény és tartósság: Egyedi futómű-beállításai és erőátvitel-hangolása a Land Rover díjnyertes 4x4-es modellcsaládjának legjobb közúti- és terepképességekkel rendelkező, legdinamikusabb tagjává teszik a Defender V8-ast
· Nagy teljesítményű új zászlóshajó: Az új Defender V8 Carpathian Edition a Defender V8 teljesítményét, valamint közúti- és terepképességeit egyedi stíluselemekkel társítja
· Új különkiadás: a sikeres First Edition helyébe lépő új Defender XS Edition robusztus külső stílusjegyeket és hiánytalan felszereltséget kínál
· Széles körben testre szabható: az új magasfényű csomag, kiterjesztett magasfényű csomag és kiterjesztett fekete optikai csomag révén az ügyfelek a Defender teljes palettáját szélesebb körben szabhatják igényeikhez
· Nagyképernyős: Az ösztönösen kezelhető Pivi Pro szórakoztató rendszerhez immár új, opciós 11,4 colos (a jelenlegi 10 colos monitornál több mint 60 százalékkal nagyobb) érintőképernyő* is rendelhető; szintén új funkció a még kényelmesebb használatot lehetővé tevő vezeték nélküli töltőrendszer*
· Még népesebb a család: a Defender modellcsalád rendkívül sokszínű, a 90, 110 és Hard Top karosszériaváltozatok mellett benzin- és dízelmotorok, valamint akár 43 kilométeres elektromos hatótávolságú plug-in hybrid modell alkotják a kínálatot
· További információk és konfigurátor: www.landrover.hu/vehicles-defender
A Land Rover a feltartóztathatatlan, díjnyertes terepjáró-családját érintő fejlesztések keretében bemutatta a nagyteljesítményű Defender V8-ast. Az új 525 lóerős Defender V8, illetve a kínálat abszolút csúcsát képviselő Defender V8 Carpathian Edition a teljesítmény, valamint a közúti- és terepképességek egyedülálló kombinációját nyújtják: egyedi futóműbeállításaikkal minden eddiginél élvezetesebb, pontosabb és dinamikusabb vezethetőséget kínálnak, aszfalton és terepen egyaránt.
A nagy teljesítményű új modellváltozatok a V8-as Land Rover modellek több évtizedes hagyományait ébresztik újra, a hetvenes években bemutatott, eredeti Stage I V8-astól kezdve a kilencvenes évek észak-amerikai kivitelein át az ellenállhatatlan Defender Works V8-ig; a karakteres új erőforrás a takarékos Ingenium benzin- és dízelmotorok, valamint a fejlett a plug-in hybrid hajtásláncok oldalán egészíti ki a Land Rover motorválasztékát.
Nem a V8-as benzinmotor az egyetlen újdonság. Szintén új az XS Edition, az eddiginél is szélesebb körű testre szabhatóságot lehetővé tevő, friss optikai csomagok, valamint Pivi Pro szórakoztató rendszer eddiginél is nagyobb, 11,4 colos opciós érintőképernyője.
A Defender V8 a robusztus terepjáró kategóriájában élenjáró közúti- és terepképességeire építkezve a menetteljesítmények és a vezetési élmény vadonatúj szintjét kínálja, köszönhetően az 525 lóerős, 5,0 literes, nyolchengeres, kompresszoros benzinmotornak, valamint a professzionálisan áthangolt futóműnek és erőátvitelnek, amelyek együtt minden idők leggyorsabb, legélvezetesebben vezethető Defenderét eredményezték.
Az új, exkluzív Carpathian Edition a Defender V8-asra épül, és a modellcsalád formanyelvének, menetdinamikájának, valamint terepképességének a legmagasabb szintjét képviseli. Az ezzel párhuzamosan bemutatott XS Edition egyedi külső és belső stílusjegyekkel, valamint felszereltséggel lép a rendkívül népszerű First Edition változat helyébe.
A Defender egyedi kialakítására újonnan bevezetett külső optikai csomagok teremtenek minden eddiginél jobb lehetőséget. A magasfényű külső optikai csomag, a kiterjesztett magasfényű külső optikai csomag, valamint a kiterjesztett fekete külső optikai csomag exkluzív külső stíluselemekkel gazdagítja a Defender összetéveszthetetlen körvonalát.
A modellfrissítés során az online funkciók köre is bővült. A Defender ultramodern Pivi Pro érintőképernyős szórakoztató rendszere mostantól számos vonzó új funkciót - így például nagyobb, opcióként rendelhető 11,4 colos érintőképernyőt - kínál. Az okoseszközök vezeték nélküli töltésére szolgáló, integrált jelerősítővel szerelt rendszer mostantól a ’Kényelem és praktikum’ csomag részeként biztosít komfortosabb használatot és jobb hívásminőséget.
Az új Defender V8
Az új Defender V8 a Land Rover legrobusztusabb terepjárójának felsőfokát testesíti meg, egyben felidézi a nyolchengeres Land Roverek dicső vérvonalát, amely egészen az 1970-es évekig vezethető vissza. Az új, kompresszoros V8-as erőforrás a 90-es és 110-es karosszériaváltozatban egyaránt elérhető, és anélkül kínál minden eddiginél nagyobb teljesítményt és magával ragadóbb vezetési élményt, hogy csorbítaná a Defender páratlan közúti- és terepképességeit.
Az egyedi hangolású futóművel (többek között exkluzív rugókkal és lengéscsillapítókkal), illetve erőátviteli rendszerrel (pl. új elektronikus aktív hátsó differenciálművel) szerelt modell nem csak minimális oldaldőléssel, dinamikusabban és élvezetesebben vezethető, de mindezt jellegzetes V8-as hangzással festi alá.
A Land Rover 5,0 literes, V8-as kompresszoros benzinmotorja 525 lóerőt és 625 Nm forgatónyomatékot küld a kerekek felé a nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül. A Defender V8 90 álló helyzetből mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 240 km/óra. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 14,5 l/100km, CO2-kibocsátása 327g/km*.
A V8-as modell nem csak megőrizte a Defenderek kivételes terepalkalmasságát, de új szintre is emelte, köszönhetően a Terrain Response rendszer vadonatúj ’Dinamikus üzemmódjának’, amely kizárólag a nyolchengeres Defenderekben érhető el. Az üzemmód segít a vezetőnek, hogy aszfalton és laza útfelületen egyaránt maximálisan kiaknázza az 525 lóerős modell dinamikus karakterét és kiegyensúlyozott vezethetőségét. A valaha sorozatban gyártott leggyorsabb, legélvezetesebben vezethető Defender páratlan dinamizmust és közvetlen vezetési élményt nyújt.
Nagy sebességű kanyarodás esetén a nagyobb átmérőjű, tömör kanyarstabilizátorok mérséklik a karosszéria oldaldőlését, míg a különleges elektronikus aktív hátsó differenciálműve perdületi szabályozásra is képes, így a tapadási határon - valamint azon túl is - segít megőrizni a Defender V8 kanyarvételi képességeit.
A Terrain Response 2 rendszer új Dinamikus programjának gondos kalibrálása még dinamikusabb, még játékosabb, még közvetlenebb viselkedéssel ruházta fel a Defender V8-ast. Ebben az üzemmódban az élesebb gázreakciók, illetve a fokozatmentesen állítható lengéscsillapítók egyedi hangolása a felfüggesztés feszesebb perselyeivel együtt közvetlen, késlekedés nélküli kormányreakciókat biztosítanak. A nyomatékvektor-szabályozású fékrendszerrel, a kipörgésgátló rendszerekkel és az új perdületi szabályozó rendszerrel összehangoltan működő technológia minden eddiginél gyorsabbá, valamint élvezetesebben és pontosabban vezethetővé teszi a Defender V8-ast.
Az első pillantásra felismerhető Defender V8 egy sor exkluzív külső optikai elemet vonultat fel, az egyedi emblémáktól kezdve a különleges végcsövekben végződő, kétszer kettes kipufogórendszeren át a Satin Dark Grey kivitelű, különleges rajzolatú, 22 colos könnyűfém keréktárcsákig: ezek együttesen semmihez sem fogható megjelenést kölcsönöznek a modellkínálat legerősebb tagjának. A Defender V8 Xenon Blue színű féknyergeiről és 20 colos féktárcsáiról is felismerhető.
A Defender V8 szívó- és kipufogórendszerének gondos hangolása határozott, hamisítatlan hangzást eredményezett. A mindennapokban és különleges helyzetekben egyaránt hiteles hangzás a Terrain Response rendszer Dinamikus üzemmódjában még intenzívebbre vált.
Az ügyfelek háromféle színben rendelhetik meg az autót. A Carpathian Grey, a Yulong White és a Santorini Black árnyalatok közül az első kettő kontrasztos Narvik Black tetővel is társítható. Az új Defender V8 egyedülálló megjelenését Shadow Atlas külső dekorrészletek teszik teljessé.
A Defender V8 utasterében egyedi Ebony Windsor bőrkárpitozású üléseket találunk Miko Suedecloth és Robustec betétekkel. A fedetlen műszerfali merevítő elem speciális Satin Black kivitelt kapott. A négyküllős kormánykerék Alcantara borítása és a Satin Chrome kivitelű sebességváltó fülek a V8-as modellek kiváltságai. A légzsák fedelét és a sebességváltó kart egyaránt bőr borítja, a megvilágított küszöbdíszléceket V8 felirat díszíti.
Defender V8 Carpathian Edition
Az exkluzív, új Defender V8 Carpathian Edition a menetdinamika, a tartósság és a dizájn felülmúlhatatlan kombinációját nyújtja, egyben a Defender modellcsalád abszolút felsőfokát képviseli. A kizárólag Carpathian Grey árnyalatban rendelhető modell megjelenését kontrasztos Narvik Black tetőlemez, motorházfedél, valamint – az új Defender kínálatában először – csomagtérajtó teszi még egyedibbé. A speciális látványelemek között említést érdemel a különleges V8 Carpathian Edition típusjelzés, a Satin Black vonószemek, valamint a jellegzetes Xenon Blue féknyergek.
Az autó külső megjelenését a Land Rover selyemfényű védőfólia-borítása teszi teljessé. Ez az újrahasznosítható poliuretánból készült fólia modern, félig matt megjelenést kölcsönöz a terepjáró karosszériájának, egyben hatékonyan óvja a parkolóban vagy terepen fenyegető sérülésektől.
A Defender V8 Carpathian Edition utasterében a V8-as modellből ismert módosításokkal és megoldásokkal találkozunk, a Miko Suedecloth / Robustec betétekkel díszített ülésektől az Alcantara kormánykeréken át a megvilágított küszöbdíszlécekig.
Defender XS Edition
Az új XS Edition a korábbi, rendkívül keresett First Edition kivitelt váltja a kínálatban. Az SE modellek fölé pozícionált XS Edition különleges külső és belső részleteket kínál, és 90-es, illetve 110-es kivitelben egyaránt elérhető.
Az XS Edition kívülről könnyen felismerhető speciális, fényezett alsó védőburkolatáról és alsó kerékív-toldatairól, valamint Satin Grey árnyalatú, 20 colos, kontrasztos Diamond Turned kidolgozású könnyűfém keréktárcsáiról. A modell négyféle karosszériaszínben (Silicon Silver, Hakuba Silver, Gondwana Stone és Santorini Black) rendelhető.
Az XS Edition utasait 12 irányban állítható, hűthető és fűthető, memóriás Grained bőrülések várják, míg a világosszürke porszórt kereszttartó csiszolt kidolgozást kapott. A belső tér hangulatát megvilágított fém küszöb-díszlécek teszik teljessé.
A felszereltség teljes körű, az elektronikus légrugózástól kezdve az Adaptive Dynamics rendszeren át a konfigurálható Terrain Response rendszerig. Ezen túlmenően az XS Edition karakteres nappali világítással szerelt mátrix LED fényszórókat, ClearSight visszapillantó tükröt, valamint 10 hangszórós Meridian™ audiorendszerrel társított, ultramodern Pivi pro szórakoztató rendszert kapott.
Az XS Edition takarékos és nagy teljesítményű erőforrásokkal rendelhető, beleértve a P400 benzinmotort, a P400e plug-in hybrid hajtásláncot, valamint a D250 mild hybrid dízelmotort.
Pivi Pro frissítés
A 2022. modellévi Defender újdonsága a vezeték nélküli töltőrendszer, amely jelerősítő funkcióval biztosít optimális hálózati és wifi vételt. Az online kapcsolódást segíti a Pivi Pro szórakoztató rendszer legújabb kiadása is, amely most először nagyobb, 11,4 colos érintőképernyővel* is rendelhető. Az új, ívelt üveg kezelőfelület 60 százalékkal nagyobb az alapkivitelű képernyőnél, így még egyszerűbb nyomon követni rajta a navigációs útmutatást. Az ösztönösen kezelhető, gyors Pivi Pro attól a pillanattól fogva késlekedés nélkül reagál a parancsokra, hogy beindítjuk a járművet.
Az egyszerűsített menüszerkezetnek köszönhetően a leggyakrabban használt funkciók közvetlenül a nyitóképernyőről érhetők el, így a rendszer használata a lehető legkisebb mértékben vonja el a vezető figyelmét. A rendszer könnyen az egyes felhasználók személyes elvárásaihoz és igényeihez igazítható. További alkalmazás 'panelek' adhatók hozzá a képernyőhöz, illetve ezek átrendezhetők és törölhetők is; a monitoron balra vagy jobbra görgetve egyetlen pillantással áttekinthetjük a legfontosabb tudnivalókat, így a vezető az útra és a forgalomra koncentrálhat.
A fejlett navigációs rendszer öntanuló algoritmusok és dinamikus útbaigazítás segítségével biztosít optimális útvonaltervezést, míg az intelligens szóbeli útbaigazítás funkció elhallgat, ha a vezető ismerős útvonalon jár. A navigációs térképek mindig naprakészek, köszönhetően a Defender vezeték nélküli szoftverfrissítés (SOTA) technológiájának**.
A navigációs rendszer intelligens gépi tanulás funkciója révén azonosítja a gyakran használt útvonalakat, így akkor is észleli az adott útvonalon felmerülő torlódást, és alternatív útvonalat javasol, ha a vezető be sem programozta a szokásos úti célt. Amennyiben gyorsabb útvonal áll rendelkezésre, a Pivi Pro felkínálja azt lehetőségként.
Fokozott testre szabhatóság az új külső optikai csomagokkal
Az ügyfelek három új, külső optikai csomag közül választhatnak. A magasfényű külső optikai csomag, a kiterjesztett magasfényű külső optikai csomag, valamint a kiterjesztett fekete külső optikai csomag révén még egyedibbé tehető az új Defender.
A Defender összes kiviteléhez elérhető magasfényű külső optikai csomag Noble Chrome első és hátsó védőbetétet, valamint Noble Chrome hűtőrácsot és típusjelzést tartalmaz. A kiterjesztett magasfényű külső optikai csomag Ceres Silver alsó karosszériaburkolatokkal és kerékív-toldatokkal toldja meg mindezt.
Csak a Defender X, Defender X-Dynamic és Defender V8 modellekhez rendelhető az új kiterjesztett fekete külső optikai csomag. Az első és hátsó védőbetétek, a hűtőrács, a motorházfedél bordáslemez borítás, a típusjelzések, az alsó karosszéria-burkolatok és kerékív-toldatok Gloss Black kivitele rejtélyes, határozott megjelenést kölcsönöz az autónak.
További információk és konfigurátor: www.landrover.hu/vehicles-defender
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!