A virtuális prototípusgyártás jelentősen csökkenti a Vredestein új, négy évszakos EV gumiabroncsának fejlesztési idejét
Az újonnan bevezetett Vredestein Quatrac Pro EV, Európa első dedikált, egész évben használható EV gumiabroncsát az Apollo legkorszerűbb virtuális prototípus- és szimulációs platformjának segítségével fejlesztették ki, ami hozzájárult a piacra kerülési idő, valamint a termék környezeti hatásainak és fejlesztési költségeinek drámai csökkentéséhez.
- A házon belüli szimulációs platform lehetővé tette az Apollo Tyres számára, hogy csökkentse az új, innovatív Vredestein EV gumiabroncs piacra kerülésének idejét, környezeti hatását és költségeit.
- Az Apollo Tyres virtualizációs szoftvere kulcsszerepet játszott Európa első négy évszakos EV gumiabroncsának piacra dobásában.
- A szimuláció a négy évszakos teljesítmény új szintjeit nyitja meg a nem elektromos hajtású változathoz képest: 15%-kal jobb gördülési ellenállás, 6%-kal jobb kezelhetőség és 5%-kal kisebb zajszint.
A virtuális prototípusgyártásnak köszönhetően a Quatrac Pro EV a Vredestein abroncsok közül a leggyorsabb fejlesztési ciklus alatt készült el, és novemberi bevezetésekor ez lett az első dedikált, négy évszakos EV abroncs, amely Európában forgalomba került. Az Apollo Tyres Hollandiában, Enschedében található K+F csapata által évek óta fejlesztett belső szimulációs és prototípusgyártási platform javítja a tervezési és tesztelési folyamatok általános hatékonyságát, lehetővé téve a vállalat számára az ambiciózus teljesítménycélok elérését.
A számítógépes szimuláció jelentősen szélesebb körű alkalmazása lehetővé tette az Apollo Tyres számára, hogy gyors, iteratív tervezési megközelítést alkalmazzon a kritikus teljesítményjellemzők, köztük a gördülési ellenállás, a tapadás, a kényelem és az útzaj optimalizálása érdekében. A K+F csapat például a szimulációs technológia segítségével optimalizálta a gumiabroncs egyedi kontúrjának és futófelületének kialakítását a gördülési ellenállás csökkentése és ezáltal a hatótávolság növelése érdekében. Az eredmény egy olyan termék, amely egész évben jól teljesít, a legkülönbözőbb útfelületeken.
A technológia segítségével az Apollo Tyres a fejlesztés során a Quatrac Pro EV szén-dioxid-kibocsátását is csökkentette. Amellett, hogy a gumiabroncsok bevezetés előtti értékeléséhez kevesebb fizikai tesztkilométerre volt szükség, a számítógépes szimuláció szélesebb körű alkalmazása lehetővé tette a próbakeverékek értékeléséhez és a tesztgumik gyártásához felhasznált nyersanyagok mennyiségének jelentős csökkentését. A korábbi fejlesztési folyamatokhoz képest az Apollo Tyres virtuális prototípusgyártó szoftvere a fejlett digitális szimuláció segítségével nagymértékben javítja a hatékonyságot a gumiabroncsok tesztelése során. A Quatrac Pro EV esetében ez a megközelítés lehetővé tette az Apollo Tyres számára azt is, hogy jelentősen csökkentse a gumiabroncs gyártás előtti fejlesztési és tesztelési szakasza során keletkezett teljes CO2-kibocsátást.
A környezetvédelmi előnyök mellett a virtuális prototípus- és szimulációs platform lehetővé tette az Apollo Tyres számára, hogy növelje a K+F folyamatok hatékonyságát. Ennek köszönhetően a vállalat továbbra is rendkívül versenyképes árakat kínál a végfelhasználóknak, annak ellenére, hogy a gumiabroncs új, prémium kategóriás teljesítmény- és hatékonysági szintet állít fel az EV gumiabroncsok kategóriájában.
„Egyre gyakrabban használunk virtuális prototípusokat, ami megváltoztatta termékfejlesztésünket, és lehetővé téve számunkra, hogy gyorsan és megbízhatóan elérjük és túlteljesítsük a teljesítménycélokat” – magyarázza Dr. Udo Kuhlmann, az Apollo Tyres európai kutatás-fejlesztési csoportvezetője. „Több mint 25 éve fektetünk be szimulációs szoftverekbe; legújabb virtuális prototípus-környezetünk kulcsfontosságú a versenyelőnyünk megőrzésében.
A valós tesztelés továbbra is kulcsfontosságú – a gumiabroncsainkat gyakran a vezetés szerelmesei vásárolják, így a virtuális mellett szubjektív értékelést is alkalmaznunk kell. Most a nagy teljesítményű számítástechnika és a felhőalapú szimuláció terén elért ipari fejlesztéseket használjuk fel a platform további fejlesztésére” – zárja Kuhlmann.
Páratlan teljesítményű gumiabroncsok az EV szegmensben
A szimuláció lehetővé tette az Apollo Tyres számára, hogy új szintre emelje a négy évszakos teljesítményt. A Vredestein Quatrac Pro EV a vállalat piacvezető, egész évben használható gumiabroncsaihoz méltóan a „hármas hegycsúcs és hópehely” szimbólumot viseli az oldalfalán, amely igazolja a téli körülményeknek való megfelelést. A futófelület magas szilícium-dioxid-tartalmával kombinálva a merevebb blokkok és az összekapcsolt „áthidalók” magas szintű nedves és száraz felületen nyújtott fékezési teljesítményt biztosítanak – az utóbbi 4%-kal jobb, mint amelyet a Vredestein négy évszakos, nem elektromos járművekre tervezett megfelelője ért el.
A Quatrac Pro EV 6%-kal jobb kezelhetőséget, 5%-kal kevesebb zajt és 15%-kal jobb gördülési ellenállást kínál a nem elektromos meghajtású testvéréhez képest, köszönhetően a negyedik generációs polimerek és az „intelligens” szilícium-dioxid gondosan optimalizált keverékének a futókeverék, a peremvédő és a vázszerkezet esetében.
A Quatrac Pro EV-t, Európa első dedikált, négy évszakos EV gumiabroncsát úgy tervezték, hogy megfeleljen a modern EV-k egyedi tulajdonságainak, beleértve a megnövekedett nyomatékot és a jármű nagyobb tömegét, miközben kiváló kezelhetőséget, stabilitást és vezetői figyelmet biztosít. Emellett jelentős mértékben csökkenti a gördülési ellenállást, valamint csendesebb és kényelmesebb utazást tesz lehetővé, az elektromos járművek egyedi jellemzőihez igazodva.
Mivel ilyen módon képes megbirkózni a nagyobb tömegű járművekkel, a Quatrac Pro EV lett az első négy évszakos gumiabroncs, amely megkapta a „Nagy terhelhetőséget” tanúsító „HL” jelzést (a 255/40 R 20-as az első változat). Ez megerősíti, hogy a gumiabroncs 10%-kal nagyobb teherbírású, mint a megerősített „Extra Terhelésű” (XL) gumiabroncs azonos nyomás mellett.
A szokványos négy évszakos gumiabroncsokkal összehasonlítva a Quatrac Pro EV 17%-kal alacsonyabb környezeti hatással bír (a szén-dioxid globális felmelegedési potenciáljával számolva), amely hozzájárul a teljes életciklusra vetített alacsonyabb széndioxid-kibocsátáshoz. Ez a felhasznált nyersanyagok jelentős csökkentésének és magának a gumiabroncs-fejlesztési folyamat általános optimalizálásának köszönhető, amelyet a vállalat új szimulációs platformja vezérel.
További információkért látogasson el a következő oldalra: www.vredestein.hu
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!