Agilis Mercedes a '70-es évekből - LG-1519 6x6
Nagyobb társiaval ellentétben, ő nem a terepet rendezi át, hanem kecsesen igazodik a terephez. Mondhatni "környezetbarát", de azért ha kell ő sem ijed meg a tereprendezéstől.
Az Engesa brazil hadi és mezőgazdasági gépgyártó remekműve ez a módosított 1519-es Mercedes. Eredetileg az "Anaconda" páncélozott jármű projekthez fejlesztették ki a technológiát, amely végül az LG-1519-esben alkalmaztak is, miután az "Anaconda" nem került gyártásba. A Mamut becenevet kapta, amely nem csak méreteire, hanem a kerekded, a mamutfejére hasonlító fülke kialakítására is utal. Nem mindennapi látvány, főként amikor lemegy az útról. Avatatlan szem számára elsőre úgy tűnhet, hogy valami probléma van, de erről szó sincs, csupán dolgozik a mechanika. Az alapját adó modell, a polgári 1519-es, ami 1970-ben debütált és a 1513-as ráncfelvarrása. A 1519-es markánsabb sárvédőívet és erősebb hajtást kapott. Az előző 1513-as modellnél az erőforrás volt a gyenge pont, de ezt kiküszöbölték. Ezek a modellek mind 4x4-es hajtásúak voltak, amely jól látható a lenti képen is, ahol elég jól kivehetőek a differenciálművek. A polgári 1519-es modellt militarizálták és így született meg a 6x6-os LG-1519-es, de készült belőle 6x4-es változat is.
A Mamut a Mercedes OM 355/5-os dízelmotorját kapta, amely 192 lóerő és 657 Nm nyomaték leadására képes. A váltó egy ZF S680-as 6 sebességes manuális és a kormányzásért is szintén egy ZF által szállított hidraulikus kormánymű felelt. A legérdekesebb pontja a járműnek az úgynevezett bumeráng felfüggesztésű hátsó tandem híd melynek köszönhetően mindig a megfelelő pozícióban állnak a kerekek a terepszögnek megfelelően, ezáltal képes bármilyen akadályon gond nélkül átgördülni. Olyasfajta terepképességekkel bír, amivel bármely terepes személyautót képes megszégyeníteni. Kár, hogy a fejlesztés nem zajlott tovább és nem örökölték további modellek ezt a "rugalmasságot", pedig nagy potenciál van benne.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!