Alaptípus Mercedes módra, avagy 3 gyerek és a 3 ágú csillag – Mercedes GLB 180d
Legkisebb motor, alap kijelző, minimális felárral rendelhető fényezés. Ezektől függetlenül a Mercedes GLB kifejezetten szerethető, divatos formájú autó, amely a hét ülés révén még a nagycsaládi kedvezményre jogosultak érdeklődésére is számot tarthat. Érdekes és izgalmas alternatívája lehet mindenkinek, még azoknak is, akik eredetileg nem presztízs márkában gondolkoztak.
Az A illetve B osztály padlólemezén osztozik a GLB névre keresztelt városi terepjáró. Neve, illetve kódja is elárulja, hogy hová pozícionálja a Mercedes ezt a típust. A GL kezdetű kóddal ugyanis manapság a terepjárókat jelöli a márka. A kompakt szegmensbe való fejlesztés úgy vélem remek irány és nem utolsó sorban remek befektetés a Mercedes számára. Lényegesen szélesebb kör számára teszi elérhetővé a márkát. Szinte mindent megkap egy GLB vagy akár CLA, B stb. vásárló, amit a Mercedes 2021-ben kínál. Modern technikát, minőséget, megbízhatóságot. Olyan pici mértékben tér el a kivitelezés, olyan nüansznyi különbségeket vélhetünk csak felfedezni egy C, E osztályhoz képest, ami napi használat során sem nem hiányzik, sem pedig nincsen rá szükség. Cserében viszont Mercedes-szel közlekedhet az, akinek a büdzséjébe ez korábban nem férhetett volna bele.
Ilyen az A osztály és csak egészen kevéssel több kiadással ilyen a GLB is.
A Mercedes GLB 14 millióról indul és alig 1 millió forintnyi extra volt benne. Persze ez nem feltétlenül kevés, de aki ismeri a luxusmárkák árazását, az tudja, hogy pillanat alatt lehet 4-5 millió értékű extrát beletolni egy alap modellbe. Ezért is volt különösen jó lehetőség, hogy azon felül, hogy a GLB-t teszteltünk, bepillantást nyertünk egy Merci féle alapmodell kínálatába.
Kezdem a két rosszal, ami nem tetszett az autóban. Ebből az elsőt a végére megszoktam és nem zavart annyira, a másodikkal viszont nem sikerült barátságot kötni. A mostani Mercik egyik ékessége a kormány mögött elhelyezett két hatalmas 10,25” -es képernyő. Ezek gyakorlatilag egymásba érnek, és olyan, mintha egyetlen hatalmas kijelzőn keresztül kaphatnánk meg minden információt. A GLB alapmodellben ez a két képernyő csupán 7” -es. Így azon kívül, hogy az előző hűha élmény elmarad, még látható a fényes fekete keretbe ágyazott képernyők között, mellett a megmaradó hatalmas keret. Ez egyszerűen egy vizuális visszalépés, amire talán azért érdemes pénzt áldozni, mert nagyon menő. Másfelől viszont a két kisebb képernyő ugyanannyi információ átadására képes, ugyanolyan jól kezelhető és ugyanolyan szépséges, magas fényerejű és pengeéles felbontással rendelkezik, mint a nagyobb méretű testvére.
A másik „gyengébb” dolog a műbőr üléshuzat, illetve azok beállítási lehetőségei. El tudom fogadni, hogy egy nagycsalád esetén praktikus megoldás a bőrözött ülés. A gyerekek menet közben szétrúghatják a kárpitot, vagy történhet bármi egyéb baleset, amely a kárpiton maradandó nyomokat képes hagyni, de legalábbis a tisztítása nem egyszerű. A műbőr jó megoldás ennek kompenzálására, ha a rendes bőr egyszerűen nem fér bele. Azt is el kell mondjam, hogy a Mercedes féle műbőr kifejezetten jó minőségű. Megfelelő a tapintása, szóval egyáltalán nem gagyi. Viszont én csak azt tapasztaltam belőle, hogy nagyon könnyű beleizzadni. Mivel gerinctámasztás sem volt benne, így nem tartottam annyira jónak az üléseket. A teszt alatt volt egy hosszabb, 300 kilométer feletti utam, így ott éreztem ennek hiányát.
Az ok, hogy leírtam előre ezt a két kritikát, mert egyrészt szemléltetni akartam vele, hogy bár bele lehet kötni az autóba, de nagyon kevés ponton. A GLB egy teljes pozitív csalódás.
A külső formáját tekintve kifejezetten robosztus benyomást kelt. Tényleg egy valódi kistesója a GLC vagy nagyobb osztályú, például GLS terepjáróknak. Szögletes formája, kifejezetten nagy 2,8 métert meghaladó tengelytávja praktikus, komoly térérzetet ad a benne ülőknek. A tesztautó 17” -os felnije talán csökkentette a kivitel méretét vizuálisan, pedig egyáltalán nem mondható rövidnek az autó, 4,63 méter hosszú.
Tervezési szempontból a beltér zseniálisan van megoldva. Az első két sorban ülőknek kifejezetten nagy térérzetük van. A második üléssor sínen mozgatható, és tökéletesen megfelelő a fej és lábtér, ha az üléssor hátra van tolva. Teljesen előre húzva hosszabb lábúak számára már némiképpen szűkös. A csomagtartó mérete 570 literes, amely akár 1800 literig bővíthető.
A Mercedes nagyon jól ráérzett, hogy amennyiben lehetséges, megéri szükség üléseket helyezni a kategória átlagánál lényegesen nagyobb csomagtérbe. Így az autó hétszemélyesre bővíthető, amely kompakt crossover piacon nem általános. Magyarországon pedig a márka és a Mi szerencsénkre, a 2,5 milliós nagycsaládos állami támogatás igényelhető rá. A leghátsó sor természetesen csak gyerek méretig használható, de az itt nyújtott komforthoz is tartozik légbeömlő és USB kimenet.
A tesztautónkban egy 1,5 literes 116 lóerős dízel erőforrás dolgozott, ahol az alapfelszereltség részeként egy kiválóan működő 8 sebességes automata váltó dolgozott. Átlagos használatra ez a motor tökéletesen jó és alkalmas. Nem versenygép tőle a GLB, de teljes mértékben megfelel az átlagos napi használat követelményeinek. Fogyasztása pedig rendkívül jó. Autópályán 5,1-5,2 literrel beéri, de vegyes használatnál sem kér többet 6,5 liternél. Remekül végezte a dolgát.
A GLB Mercedes megmutatta számunkra, hogy a prémium alapfelszereltsége is prémium marad. Minőségi belső tere, mutatós dizájnja és a rengeteg-rengeteg kényelmi és vezetéstámogató extra tartozék egy kényelmesen vezethető, univerzális autót kínál. Az egyterűek kimentek a divatból, a SUV-k között pedig rendkívül kevés a praktikus és egyben mutatós autó. A Mercedes ezt mind kínálja és olyan áron, amely nemcsak a gazdagok számára elérhető lehetőség. Nagyon megszerettük az eltöltött egy hét alatt ezt a kocsit.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!