Aranykor - Opel GT/W (Wankel) Geneve
Opel hallatán nem feltétlenül a sportosság jut eszünkbe, pedig a múltban voltak próbálkozások ezen a téren, és nem is eredménytelenül. Csupán az igény maradt el sajnos, aminek következtében nem is igazán volt erőltetve ez az irány.
Az Opel GT széria 1968-tól egészen 2010-ig létezett egy egészen nagy, 34 éves megszakítással. Aki nem ismerné, ez egy orrmotoros, hátsókerék-hajtású, kétüléses sportkocsi. Az Opel két felvonásban gyártotta és forgalmazta. Az első generációt 1968 és 1973 közt. Ez idő alatt több, mint 100.000 darabot gyártottak belőle. A lenti képen egy muzeális állapotú darab látható.
A második generációs GT-t 2007 és 2010 között gyártották és annak ellenére, hogy összesen 7519 darab készült belőle, nagyobb eséllyel találkozhatunk ezekkel, mint az első generációssal. Ezt megelőzően, 2000 és 2005 közt, az Opel Speedster volt a sport vonalon, amely tekinthető a GT elődjének, de nem viselte ezt a jelölést. A fenti képen a Speedster, alatta a GT látható. Fontos különbség, hogy a Speedster középmotoros volt.
Az első és második szériás GT-ket négyhengeres motorokkal szerelték. Ám az első szériánál történt egy jó értelemben vett agymenés. Megszületett az ötlet, hogy a szépre sikerült szériaautót egy kicsit felpofozzák, átdolgozzák a vonalvezetéseket és kapjon egy forgódugattyús Wankel motort! A nevében ezt jelöli a W. Sajnálatos módon a prototípus elkészülte előtt a GM leállította a Wankel motor fejlesztést. Pedig micsoda sportautó születhetett volna!
1975-ben a Genfi Autószalonon csupán egy üvegszálas makett autó állt végül. Lekerekített áramvonalasabb orr, szögletes bukólámpa, szélesített kerékjáratok és átgondolt farrész különböztette meg a széria modelltől. Jövőbe mutató futurisztikus hatást keltett, ami eredetileg is célja volt. A GT/W Geneve sajnos csak egy egyszeri kísérlet volt, ami félig-meddig kudarcba fulladt. Talán a Wankel motor megítélése is másképpen alakul, ha több piaci szereplő is alkalmazta volna.Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!