Attól, hogy nem fiatal, még ne írjuk le – Ford Kuga 2.5l Plug-In Hybrid AT FWD
A harmadik generációs Kuga nem először vendégeskedik nálunk és attól függetlenül, hogy a kor már meglátszik rajta, ügyesen állja a sarat a rengeteg versenytárssal szemben. Határozottan pozitív élményeket kaptunk a kompakt méretű SUV-tól. Tágas, praktikus belső tere, széles motor és felszereltség kínálata pedig továbbra is vonzó a vásárlók körében.
A Kuga értékesítési számai kicsit nehezen indultak el a 2019-es bemutatóját követő években. De ez jelentősen változott és 2022-ben 20%-kal növelte az előző év értékesítési számait a plug-in hybridek (PHEV) között. Így abban az évben Európában a kategória legnépszerűbb autó lett a PHEV kategóriában. Sőt, 2023-ban is megőrizte elsőségét. Ha figyelembe vesszük, hogy milyen nehézségekkel küzd az autópiac, akkor ezek mellett az eredmények mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem beszélve arról, hogy a Ford is jelentősen visszavonult az európai értékesítésből és számos modellt kivont a forgalmazásból.
A mostani tesztünk a PHEV változatról szól, amely számos tekintetben különbözik a full hybrid, röviden FHEV meghajtásról, Nem szabad ugyanis a helyi sajátosságok mellett, azaz a kínálati ár mellett szó nélkül elmenni. Nem beszélve arról, hogy a plug-in hybrid meghajtás igazi kihasználhatósága akkor jelentkezik, ha a tulajdonosnak rendszeresen, minden nap van lehetősége feltölteni az akkumulátort. Praktikusan éjszaka, vagy például munkaidő alatt. A relatíve kisebb akkumulátort (14,4 Kwh) utcai töltőn tölteni nem igazán érdemes. Egyébiránt 55-65 kilométer hatótávolságot képes tisztán elektromosan megtenni, ezért nagyon ritka, hogy külön, hogy emiatt menjünk el külön tölthetni. Otthon pedig egy éjszaka alatt nagyon kényelmesen feltölt egy éjszaka alatt.
A most tesztelt PHEV kivitel meglehetősen bonyolult megoldás hiszen a felárért cserébe, gyakorlatilag két motort kapunk. A fent említett benzinmotort, amely ugyanaz a 2,5 literes Atkinson ciklusú szívó benzinmotor, mint az FHEV esetében. Ehhez kapcsolódik egy komoly teljesítménnyel bíró villanymotor is. Ez 110 lóerő és ez a motor is képes természetesen önállóan meghajtani az autót. Tapasztalatunk alapján 50-60 kilométer között van a realitás, amelyet konszolidált felhasználás mellett tisztán árammal tudunk közlekedni a Kugával.
A Kuga belső tere meglehetősen tágas és kiválóan alkalmas akár 5 felnőtt szállítására. Bár középen hátul a lehajtható könyöktámasz miatt hosszútávon azért kényelmetlen. A csomagtér mérete az akkumulátor miatt kisebb, mint az egyéb meghajtások esetében, de így is 411 liter, ennek ellenére komolyabb kompromisszumok nélkül képes elnyelni a csomagokat.
Szintén nagyon pozitív, hogy a belső tér kialakításánál figyelembe vették, hogy az autóban adott esetben sok időt töltünk, így a különböző holmik elhelyezésére rengeteg pakolásra alkalmas teret alakítottak ki. Hátul is van természetesen USB kimenet, pohártartó és remek térérzet. Nagyon szimpatikus volt ennél az ST-Line felszereltségnél az állítható combtámasz az első két ülés esetében, ugyanis a korábban tesztelt Kugák esetében hátránynak éreztem, hogy rövid az ülőfelület. mindenképpen ezt az ülést ajánlom a Kugában.
A vezető körül a műszeregységek, kezelőszervek jól áttekinthetőek. A digitális műszerfal ezen felül még szép grafikával is rendelkezik. A középső úgynevezett infotainement kijelző grafikájáról ez ugyan nem mondható el, de áttekinthetőség és kezelhetőség szempontjából itt sincs probléma, Ebből azért látszik már nagyon, hogy egy régebbi típusról van szó. A telefonunk természetesen kitükrözhető rá, így a grafikát már a legtöbb esetben nem a gyári látvány szolgáltatja.
Összeségében a belső tér, a variálhatóság, a jól átlátható kezelőszervek és a jó összeszerelési minőség mind azt erősíti, hogy a Kuga egy remek családi, illetve többfunkciós autó. A plug-in hybrid hajtásnak hála szinte benzin nélkül tudják azok használni, akik egyszerre nem mennek többet az autóval 50-60 kilométernél és ezen közök között (otthon-munkahely) lehetőségük van tölteni az autót. Az extra költség viszont egészen jelentős, amelyet ezért a hajtásért ki kell fizetni, így érdemes előtte számolni, hogy a zöld rendszám, valamint az üzemanyag megtakarítás rentábilissá teszi-e a beruházást.
Összeségében pozitív tapasztalatokkal búcsúztunk a Kugától, amely a modellciklus utolsó felében sem mondható elavultnak, komfort szintje pedig a jobbak közül való.
@motorhang Ford Kuga 2.5l Plug-In Hybrid AT FWD????⚡️???? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #ford #fordkuga #fordkugahybrid #fordkugapluginhybrid #fordkugaphev #fordkugaphevstline #fordkugastline #fordkugastlinephev #kuga #kugastline #kugaphev #kugaphevstline #kugastlinephev @fordhungary @motorhanghu #motorhang #motorhanghu @drivingcamp #drivingcamp #drivingcamphungary ♬ son original - The King of funk
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!