Az Ux slgágercrossoverből készül az első akkumulátoros elektromos lexus
A világ vezető környezetbarát luxusautógyárójaként ismert Lexus a november 22. és december 1. között megrendezett Guangzhou Nemzetközi Autószalonon mutatta be legelső tisztán elektromos hajtású modelljét. A márkától megszokott, kifinomult menetteljesítményt és a legendás Lexus-megbízhatóságot az öntöltő hibrid elektromos (HEV) technológia fejlesztésében szerzett két évtizedes tapasztalat garantálja. A Lexus villamosítási stratégiájának következő lépcsőjét képviselő modell csupán az első lesz a márka akkumulátoros elektromos (BEV) autóinak sorában, amelyet várhatóan plug-in hibrid elektromos (PHEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) modellek is követnek majd. A most leleplezett UX 300e modellt az eredeti nagysikerű UX crossover különleges dizájnja és kimagasló funkcionalitása jellemzi.
A Lexus a Kínában november 22. és december 1. között megrendezett Guangzhou Nemzetközi Autószalonon mutatta be első akkumulátoros elektromos autóját, az UX 300e modellt. Az RX 400h 2005-ös bevezetése óta a Lexus vezető szerepet játszik az autók hajtásának villamosításában, olyan modelleket készítve, amelyek az élvezetes teljesítmény mellett is környezetkímélő módon működnek. A márka a 2019-es Tokiói Autószalonon ismertette “Lexus Electrified” című globális villamosítási stratégiáját, amelynek célja, hogy alapvető mértékben változtassa meg a járművek teljesítményét, kezelését, irányítását és vezetési élményét. A Lexus Electrified technológiája lehetővé teszi a hajtáslánc, a kormányzás, a futómű és a fékrendszer integrált vezérlését, kiaknázva a hibridekben tökéletesített motorvezérlési technológia összes előnyét. E technológia lehetővé teszi a jármű folyamatos, ideális menetszabályozását, ami mindig a pillanatnyi forgalmi helyzethez igazodik. Mindez szerves része a Lexus azon törekvésének, hogy egyre élvezetesebben és biztonságosabban vezethető autókat alkosson. A Lexus Electrified jövőkép égisze alatt elkészült első sorozatgyártású modell a tisztán elektromos hajtású, kiváló közúti teljesítményre hangolt UX 300e. A Lexus mérnökei megtartották az UX crossover izgalmas, karakteres formavilágát és sokoldalúságát, és azokra a lehetőségekre összpontosítottak, amit az EV-k kínálnak a teljesítmény terén. Az UX 300e erős elektromotorja természetes érzettel, mégis lendületesen gyorsítja az autót, a kabin padlója alá épített nagy kapacitású akkumulátoroknak köszönhetően pedig rendkívül mélyre került a jármű súlypontja. A legújabb konnektivitási technológiákkal felvértezett, és 400 kilométeres hatótávolságú UX 300e az EV-k összes előnyét magában hordozza, miközben lenyűgöző menetteljesítményt és hamisítatlan Lexus-színvonalú kényelmet kínál. (ez a márka ‘Yet’, azaz ‘Mégis’ filozófiájának lényege) Az UX 300e várhatóan 2020-ban jelenik meg a kínai és az európai piacokon, Japánban pedig 2021 elejétől lesz kapható.
Az UX 300e legfontosabb jellemzői
A Lexus legelső EV-modellje a márkától megszokott, kifinomult menetteljesítménnyel és NVH-értékekkel. A Lexus számára mindig is elsőrendű fontossággal bírt a kimagasló teljesítmény – és ez a tisztán elektromos hajtású autók esetében sincs másképp. Az UX kifinomult, a Lexusokra jellemző vezetési élményére építve a mérnökök az elektromos hajtáslánc alkalmazásával még magasabb szintre emelték a modell közúti teljesítményét. Ugyanakkor az UX 300e utasai a kategória egyik legcsendesebb kabinját élvezhetik. Az UX 300e üzemmódválasztó funkciója segítségével a vezető a mindenkori helyzethez igazíthatja a jármű sima, zökkenőmentes gyorsulását és lassulását. A gázpedál lenyomására az EV-hajtás erőteljes gyorsítással és azonnali nyomatékledással reagál, a kormánykerék mögötti váltókarok pedig motorfékként is működnek, négyféle erősséggel valósítva meg a regeneratív fékezést. Mivel az elektromotor és az akkumulátor az autó padlószintje alatt kapott helyet, a súlypont kifejezetten mélyre került, így az UX 300e menetdinamikai képességei kivételesek, s mindezt tovább fokozza az első és hátsó tengelyek közti, optimalizált súlyelosztás és tehetetlenségi nyomaték. A GA-C padlólemez kiegészítő merevítései tovább javítják az autó menettulajdonságait, a lengéscsillapítók karakterisztikáját pedig az elektromos hajtás sajátosságaihoz hangolták. Bár egy EV már alapvetően csendes, az UC 300e tervezői az akkumulátorokat is kiegészítették egy külön szigeteléssel, hogy elnyomják a menetszél és a felverődő kavicsok zaját, ami különösen feltűnő lenne egy benzinmotor és sebességváltó nélküli autóban. A Lexus komoly figyelmet fordított arra, hogy a jármű utasai a lehető legmagasabb szintű zajkomfortot élvezhessék. A hanghatások megtervezésénél arra is ügyeltek, hogy az autó vezetése természetes érzetet keltsen. Az aktív hangvezérlés (ASC) olyan természetes környezeti zajokat továbbít az utastérbe, amelyek segítségével jobban ‘érezhetők’ a vezetés körülményei.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!