Az intelligensebb, teljesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos E-Transit Courier révén a Ford Pro megerősíti vezető helyét az elektromos haszonjárművek piacán
A Ford Pro ma bemutatta az E-Transit Couriert, az alapoktól újratervezett, tisztán elektromos haszonjárművet¹, amely magas szintű konnektivitást és produktivitást kínál a kompakt áruszállítók vásárlóinak.
A Ford Pro innovatív, elektromos hajtású, hálózathoz csatlakoztatható áruszállítóinak kínálatát gyarapító, vadonatúj E‑Transit Courier teljesen összehangoltan működik a Ford Pro platformjával, amely olyan szoftveres és csatlakoztatható szolgáltatásokat biztosít a járművek hatékony üzemeltetéséhez, mint a töltéstervezésvagy a Ford Pro Software flottairányítási eszközei.
Azért, hogy a produktivitást még magasabb szintre emeljék, a mérnökök teljesen újratervezték az E-Transit Couriert, nagyobb és rugalmasabban használható rakodóteret alakítva ki, amelyben az előző modellnél 25 százalékkal több szállítmány fér el, illetve az autó teherbírása is tovább nőtt², így a jármű már két Euro raklapot is szállíthat.
A Ford több mint 50 milliárd dolláros beruházással biztosítja vezető helyét az EV-forradalomban, és az E-Transit Courier megjelenése újabb lépés abban a folyamatban, amelynek során a vállalat elektrifikálja legendás Transit haszonjármű-családját. Az új modellel immár háromtagúra bővült a Ford Pro EV-portfóliója, amelyben eddig a nagyobb E-Transit és E-Transit Custom modellek szerepeltek.
“Kompromisszumok nélküli elektromos hajtásával, nagyobb rakodóterével és teljes körű szolgáltatás-támogatásával az E-Transit Courier szintet lép saját szegmensében. A Ford Pro régóta piacvezetőnek számít, és ennek köszönhetően kiválóan ismerjük ügyfeleink igényeit, akiknek így segíthetünk a lehető legtöbbet kihozni kompakt áruszállítóikból,” nyilatkozta Hans Schep, a Ford Pro Európa vezérigazgatója.
A vadonatúj E-Transit Courier az április 18-20. között megrendezett Birminghami Haszonjármű Szakkiállításon mutatkozik be, és a tervek szerint 2024 második felében kezdődik meg a gyártása. A dízel- és benzinmotoros Transit Courier modelleket 2023 nyarától rendelhetik meg a vásárlók, akik az első autókat még az év vége előtt átvehetik.
Hatékony elektromos hajtás, fejlett töltési megoldások
Az E-Transit Courier tisztán elektromos hajtásláncát arra tervezték, hogy kompromisszumok nélküli vezetési élményt nyújtson; ezt szolgálja az erős, 98 kW-os elektromotor és az egypedálos vezethetőség is. A teljesítmény és a hatótávolság pontos adatait az autó megjelenéséhez közelebbi időpontban teszi majd közzé a Ford.
A Ford Pro Charging teljes körű megoldásokat kínál az otthoni, telephelyi és nyilvános feltöltésekhez, beleértve a hardverek és a vezérlő szoftverek telepítését, amelyek segítenek a töltési folyamat optimalizálásában. A Ford Pro Charging szoftverén keresztül a számlázás és az adminisztráció is egyszerű, ami praktikus megoldás azoknak az ügyfeleknek, akiknek sofőrjei a munka végeztével hazamennek a járművükkel, de a program a nyilvános töltők használatát is megkönnyíti.
A Ford Pro szerint az E-Transit Courier népszerű lesz azok körében, akik otthon intézik a töltést; a Ford Pro Charging célja, hogy a jármű 5,7 óra³ alatt 11 kW energiát tudjon felvenni az otthoni váltóáramú elektromos hálózatról, és hogy a fedélzeti érintőképernyő vagy a telephelyi szoftver révén a töltést az olcsóbb éjszakai időszakra lehessen üzemezni.
A nyilvános töltők hatékony használatához az autót egyenáramú gyorstöltő rendszerrel is felszerelik, aminek kapacitása eléri a 100 kW-ot. A Ford számításai alapján a rendszer 87 km-re elegendő energiát képes felvenni 10 perc alatt, és az akkumulátor kevesebb mint 35 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra. Az E-Transit Courier vásárlói egy évre szóló ingyenes hozzáférést kapnak a Blue Oval Töltőhálózathoz, ami 2024-re már 500.000 nyilvános töltőpontot számlál.
Az öt vagy több autót üzemeltető felhasználók a Ford Pro E-Telematika⁴ személyre szabott szolgáltatásait is ingyen élvezhetik egy éven át. Ez a rendszer a valós idejű adatok feldolgozásával segít az autó üzemeltetőjének figyelemmel követni a jármű mozgását, hatékonyságát és műszaki állapotát, és ezáltal javítani a munkavégzés hatékonyságát. A szoftver emellett a Ford Pro Charging hatékony és egyszerű használatát is támogatja, adatokat szolgáltat a feltöltés pillanatnyi állásáról, a töltöttség szintjéről vagy a még megtehető távolságról, sőt a felhasználók egyénileg beállíthatnak egy küszöbértéket, amikor figyelmeztető jelzés kapnak az alacsony töltöttségi szintről.
A Csatlakoztasd és Töltsd (Plug&Charge) funkció lehetővé teszi, hogy a kompatibilis Blue Oval Töltőhálózatban az E-Transit Courier felhasználói egyszerűen csak bedugják a kábelt, és ezután magára is hagyhatják az autót. A töltés automatikusan elindul, majd a kábel kihúzása után a rendszer elküldi a számlát és a feltöltés összegzését a tulajdonosnak. Arról, hogy két töltés között az autó hosszabb utat járhasson be, a felhőalapú Intelligens Hatótávolság funkció gondoskodik, pontosabb adatokat szolgáltatva a még megtehető távolságról.
A felhasználók igényeire szabva
Az E-Transit Courier vadonatúj karosszériája minden dimenziójában tágasabb rakodóteretrejt. A hátsó kerékdobok között mért távolság 1220 mm, így a kompakt áruszállítóba immár két Euro raklap is befér. A raktér befogadó képessége 25 százalékkal, 2,9 köbméterre nőtt, és ez tovább is bővíthető az új, megnyitható rekeszfallal, ami akár 2,6 méter hosszú pallók vagy csövek szállítását is lehetővé teszi. A tisztán elektromos hajtású modell maximális hasznos teherbírása 700 kg, a legnagyobb vontatható tömeg pedig 750 kg.⁵
Az E-Transit Courier látványos, különleges formaterve segít a vállalkozásoknak kitűnni a tömegből, míg a tágas és praktikus kabin tökéletesen kielégíti a kompakt áruszállítók sofőrjeinek igényeit. A vadonatúj modell gazdag alapfelszereltséget kínál, és olyan különleges utastéri megoldásokat, mint a szögletes/kerek kormánykerék, ami növeli a lábteret és kevesebbet takar ki a vezető látómezejéből, vagy a konzolra helyezett váltókar, a nyomógombos indítás és az elektronikus kézifék; e helytakarékos ötleteknek köszönhetően a tervezők nagyobb (és konfigurálható) tárolóhelyet tudtak kialakítani az autóban.
A ‘digiboard’ műszerfal egy 12 colos digitális műszeregységet és egy 12 colos központi érintőképernyőt foglal magában; ez utóbbiról kezelhető a Ford legújabb SYNC 4 rendszere⁶ is. Az előfizetéses Hálózathoz Kapcsolt Navigáció⁷ mindig friss adatokat szolgáltat a forgalomról, a parkolásról, a töltésről és a környéken esetleg előforduló veszélyes helyzetekről. A vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay kompatibilitás az alapfelszereltség része.⁸ A kategóriában egyedülálló, innovatív Iroda Csomag egy összecsukható, sík munkafelületet és egy hozzá tartozó olvasólámpát tartalmaz, ami kényelmesebbé teszi a laptop használatát, a papírok kitöltését vagy akár az uzsonnaszünetet a sofőr számára.
A vezető és a rakomány biztonsága mind az operátorok, mind a Ford Pro számára elsőrendű fontosságú. Az E-Transit Courier új mércét állít a szegmensben azzal, hogy alapáron jár hozzá a fejlett vezetéssegítő rendszerek átfogó kínálata⁹, az opciók közt pedig olyan tételek szerelnek, mint a Sávközép és Stop & Go rendszerekkel összekapcsolt Adaptív Sebességtartó Automatika, a Keresztirányú Forgalomfelügyelettel kombinált Holttérfigyelő, a Kereszteződés Asszisztens és a Tolatási Fékasszisztens.
Minden E-Transit Courier alapfelszereltsége a beépített modem10, ami folyamatos konnektivitást biztosít a Ford Pro szolgáltatásokhoz és az autó képességeit folyamatosan javító vezeték nélküli szoftverfrissítésekhez.
Még jobb vagyonvédelem és kedvezőbb üzemeltetési költségek
A beépített modem aktiválása után az operátorok figyelmeztetéseket kaphatnak a Ford Pro Software szolgáltatásán keresztül, ha az autó ütközött vagy feltörték. A Flottaszintű Indítás Letiltás segítségével a flottaüzemeltetők a távolból is engedélyezhetik vagy letilthatják az E-Transit Courier beindítását, megakadályozva ezzel a jármű ellopását, vagy munkaidőn kívüli használatát.
A vagyonvédelem az utángyártott megoldások idő- és költségigénye nélkül is tovább javítható, mivel a Ford Pro a TVL járműbiztonsági szakértőivel együttműködve gyárilag beszerelt zárcsomagokat kínál az E-Transit Courierhoz. A tartozékcsomag horgos reteszeket tartalmaz, amelyek csökkentik az ajtó felfeszítésének esélyét, emellett pedig a csomag része még az oldalsó tolóajtó automatikus reteszelése is, hogy a sofőrnek ne kelljen minden ajtónyitás után másodperceket töltenie ezzel a művelettel.
A Ford Pro Service szerint az E-Transit Courier előre nem tervezhető karbantartási és javítási költségek legalább 35 százalékkal alacsonyabbak lesznek, mint a dízelmotoros modellek esetében. De bármelyik kivitelt is választja a vásárló, mindenképpen számíthat a Ford Pro Service teljes szolgáltató hálózatára, benne a Mobil Szerviz kibővített kapacitására, a FORDLiive hálózatba kapcsolt, rendelkezési időt optimalizáló rendszerére, valamint Európa legnagyobb, kifejezetten haszonjárművek kiszolgálására létrehozott szervizhálózatára.
A vadonatúj Transit Courier először az üzemanyag-takarékos benzin- és dízelmotoros hajtásláncokkal lesz megrendelhető 2023-ban. A kínálatban egyaránt szerepelnek majd dobozos áruszállítók és duplakabinos karosszériák, illetve számos olyan mutatós és gazdagon felszerelt modellváltozat, mint a Limited és Active modellek.
Mindegyik modellváltozatot a Ford Otosan romániai Krajova üzeme gyártja, ahol a legkelendőbbnek számító Transit Custom és a saját szegmensében első helyen álló E-Transit is készül11. A Ford Otosan Európa legnagyobb haszonjármű-gyártója, amelynek éves kapacitása 2025-re meghaladja a 900.000 darabot.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!