Az olasz kínai, ami egy kicsit japán – Giotti Victoria Gladiator Top
Elfogadtuk azt, hogy jó minőségű mobiltelefonokat kaphatunk kínai cégektől, mint ahogy az is sok-sok éve természetes, hogy minden nagy gyártó a termékeinek a nagytöbbségét Kínában gyártja. Talán az utolsó, amit még meg kell szoknunk, hogy autókat, teherautókat is kínai cégek fognak gyártani Európának.
Sok próbálkozás volt már ezzel kapcsolatban, jó néhány kínai cég mutatott már be személyautókat különböző autókiállításon. Végül viszont egyikből sem lett semmi.
A Duna Autó Zrt. viszont nem mutatott be előzetesen semmit, nem volt mézesmadzag, nem volt feltűnősködés. Egyszerűen elkezdtek forgalmazni egy kínai márkát. A Giotti Victoriát. Igaz nem személyautót, talán ott új piaci rést találni nem is lehet, hanem egy kishaszongépjárművet.
A Victoria Olaszországban gyártódik, de a tulajdonos és a koncepció kínai.
Most, hogy a Piaggio megszűntette a 4 kerekes teherautó gyártását, határozott piaci rés keletkezett abban a szegmensben, ahol a benzines hajtás előny, továbbá az átlagos kishaszonjárművekhez képest keskenyebb felépítés szükséges. A Victoria Gladiátor pont erre a területre készül.
Vannak ugyanis az önkormányzatok, városüzemeltetéssel foglalkozó kertépítő cégek, ahol a szűk területekre való behajtás, a károsanyag kibocsájtás mérséklése igazán fontos szempont. Rövid távokat tesznek meg egyszerre, így a turbódízel motorok részecskeszűrője nem szereti kifejezetten a felhasználási körülményeket. Ezek a cégek, illetve költségvetési szervek másik ellensége a magas költség, de ez manapság gyakorlatilag minden vállalkozás számára fontos. Így az olcsó üzemeltetés talán az egyik legfontosabb prioritás.
Elsősorban ezeknek a cégeknek, de szinte mindenki másnak készül a Gladiator. Alvázas felépítésű kishaszonjármű, amelynek meghajtását a Suzuki alapokon nyugvó 1.5 literes 100Le-s benzinmotor biztosítja. A Suzuki rokonság sok más helyen is feltűnik a teherautóban, így gyanítom, hogy a Suzuki Carry közvetlen rokonságban áll a Victoria Gladiatorral.
Az alvázas kialakítás előnye, hogy gyakorlatilag bármilyen felépítmény elhelyezhető rajta. A Gladiator Top megrendelhető sima alvázzal, de pick-up és háromoldalra billenő platós kivitellel is. Szintén különlegessége, hogy szimpla és duplafülkés kivitel is rendelhető.
Lehetőségünk volt tesztelni egy dupla kabinos változatot, amely mögött egy három oldalról nyitható plató volt. Ez a változat akár ideális társ és eszköz lehet kisebb brigád szállítására úgy, hogy mögöttük egy 2,5 m hosszú és 1,6m széles plató is található.
A Victoria Gladiátot belső tere első ránézésre puritán, de gyakorlatilag megtalálható benne minden fontos eszköz, ami a napi használatban szükséges. Elektromos ablakok, klíma, szervokormány, rádió USB és memóriakártya bemenettel, ASB és ESP. A műszerfalon pedig digitális, azaz kvarckijelzős egység mutatja a szükséges információkat.
Kifejezetten élvezetes vezetési élményt nyújt a Gladiátor. A váltó ugyan nem túlságosan precíz, de összeségében jó vezetni. Ami viszont ennél talán fontosabb, hogy nagyon ügyesen lehet vele manőverezni, bármilyen terepakadályon halad át és meglepően szűk utakra is rá lehet vele merészkedni. Teszteltük aszfalton és földúton is, de semmiféle problémát nem okozott számára. A motortér az első ülések alól érhető el. Meglehetősen egyszerű a felépítés, ami határozottan az előnye. Ugyanis garantálja az olcsó üzemeltetést. Csakúgy, mint a kedvezőnek mondható fogyasztás, amely 8l körül alakult.
A logót érdemes megjegyezni, mert a 4,5M Ft-os ár és a biztos importőri háttér miatt hamarosan egyre többel fogunk találkozni Gladiatorral a hazai utakon, városokban.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!