Az örök ifjú - Toyota Hilux
Ez a Toyota az egyik legbeszédesebb, legtöbbet megélt modell és most itt van a legújabb. Az biztos, hogy Hilux volt, van és lesz is!
Több mint 53 év, ennyi ideje van stabilan, nagy fölénnyel piacon a Hilux. Kevés másik modell mondhatja el ezt magáról. Ez idő alatt történtek jó és rossz dolgok is a Hilux háza táján. A rossz itt most nem a jármű műszaki részére értendő, hanem a felhasználására. Sok frontvonalon feltűnt nem is kis darabszámban és jelen van mind a mai napig. Javarészt ezek nem állami fegyveres erők kezében vannak/voltak, viszont a negatív reklám is reklám. A Hilux szinte elpusztíthatatlan! A Toyota mérnökei hét modellgeneráción át folyamatosan tökéletesítették, és ahol lehetett mindenhol letesztelték, hogy a legjobb lehessen. A Hilux mindenhova eljutott, számos hegyet, hágót és hegygerincet megmászott, sivatagokat szelt át és még ezer másik olyan helyen járt, ahol előtte négykerekű nem túl sok.
A nálunk járt tesztautó, a nagyobbik motorral szerelt 2.8 literes 204 lóerős automata. Természetesen kézi váltóval is kérhető, szintúgy mint a kisebbik, 2.4 literes 150 lóerős testvére. A kisebbik motor is bőven elég lenne mindenre, amire egy ilyen jármű hivatott, de ezzel a többlet 50 lóerővel és a kinyújtott nyomaték maximummal, ami nem mellesleg 500 Nm, egy igazán élvezetes pick-upot kapunk. Egy ilyen autónál nem feltétlen ildomos a gyorsulásról beszélni, de itt azért illik megemlíteni, mivel alig 10 mp alatt képes elérni a 100 km/h-át. Ezzel ez a valaha volt leggyorsabb gyári Hilux! Viszonyításképp a Ford Ranger Raptor csupán 2 tized mp-el gyorsabb. Nagyon jó és kellemes motorkarakterisztikával rendelkezik, nem mellesleg fogyasztásból is nagyon jól vizsgázott, mivel 9 liter körüli fogyasztást produkált ittléte alatt, a majdnem 2.5 tonnás önsúlya mellett.
Kényelemben sincs hiány, megtalálható benne minden kényelmi funkció, mint bármely más személyautóban is, egyszóval halad a korral és nem csak a robusztusságán van a fókusz. A középkonzolon található egy 8 colos érintő kijelző, analóg gombokkal ellátva, amiről mindent vezérelhetünk, plusz az Apple Carplay vagy Android Auto-n keresztül kinyílik a világ. A keretrendszer a Toyota Touch 2, egy gördülékenyen futó kellemes rendszer, aminek használata nem okozhat gondot az idősebbek számára sem. Ha szeretjük a zenét és a szép tiszta hangzást, akkor ebben segít a JBL hangrendszere, 8 hangszóróval plusz mélynyomóval, így a brutális hangteljesítménynek köszönhetően, lehet azt sem vesszük észre, hogy már nem is az úton haladunk (amiért részben a remek futómű és a kikapcsolt vezetéstámogató rendszerek is felelnek). Felszereltség terén 4 alapcsomag rendelhető, amiből a miénk a legnagyobb INVINCIBLE csomagot kapta. Ez a csomag többek közt tartalmaz egyedi megjelenésű karosszéria elemeket, 18 inches fekete könnyűfémfelniket, és fekete bőr belsőt. A legszerényebb LIVE csomag választása esetén kérhetjük szimpla, extra és dupla kabinos verzióban. A többi csomagnál csak a dupla kabinos verzió rendelhető.
Külsejét tekintve egy igen erős karakter született. Megvan rajta minden elem amely azt sugallja, hogy készen áll mindenre. Szigorú tekintet, elől szögletes elemek, szép domborulatokban folytatódik a vonalvezetés amit a sárvédő ív szélesítések tesznek még izgalmassabbá. Hátulról sem szégyenkezhet, mivel egy igen jellegzetes, vetélytársaitól jól megkülönböztethető dizájnt kapott. Összegészében véve, számomra az amerikai pick-upkat idézi.
Amiről mindig is híres volt, az a robosztus létraváz, nagy rugó utak illetve az elnyűhetetlen hajtás, ez mind továbbra is szerves része az új modellnek. Biztos társa lesz a jövendőbeli 25. gazdájának is. Ha épp egy építőipari cég alapításán gondolkodunk, nem szükséges beruházni egy kisteherautóra, mivel a platón gond nélkül elvihetünk 10 mázsa sódert és a munkagépeket sem kell otthon hagyni, hiszen a 3.5 tonnás horoggal bármit elvihetünk. Nem kell szégyenkezni nehézterepen sem, mivel 70 centis a gázlómélysége, amit az utána kötött futó már nem biztos, hogy díjaz. A legnagyobb oldalirányú terepszög 45 fok, amíg az első terepszög 26 fok és a hátsó 29 fok. Nem igen van terep ami határt szabna számára, ezzel bátran nekivághat bárki.Kecsegtető az erdészektől kezdve a kalandvágyók számára, egyszóval még mindig megvan benne az ami részben a sikerességének titka, hogy mindenre megfelel Természetesen a pénztárcákhoz mérve, mivel nem az olcsó kategóriájú pick-upokhoz sorolandó, de ez egy magasabb szintet is képvisel. Nemhiába... hű a nevéhez HiLux azaz, High Luxury és ez az amit büszkén visel. A Hilux megvásárlása esetén csalódásnak nincs helye, mi is fájó szívvel adtuk vissza a tesztautónkat, mivel tényleg egy remek, megbízható társ, jövőbemutató külsővel. Kell ennél több?
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!