Az új Jaguar F-Pace: még kifinomultabb, immár állandó online kapcsolattal és hibrid hajtással is
Bemutatkozik az új F-PACE: továbbfejlesztett külső formaterv, vadonatúj belső kialakítás, fejlett kapcsolódási megoldások és – most először – takarékos hibrid hajtáslánc-kínálat
- Átdolgozott külső megjelenés: új kialakítású motorházfedél, nagyon keskeny, teljes LED-es, négy elemből álló fényszórók, új hűtőmaszk, valamint új hátsó lámpatestek és lökhárító teremt még határozottabb kiállást
- Gondosan megmunkált belső tér: a vadonatúj utastérben kifinomult részletek, prémium anyagok és ösztönösen kezelhető technológia teremt nyugodt, pihentető környezetet minden utas számára
- Plug-in Hybrid: hálózatról tölthető, soros négyhengeres benzin-elektromos hibrid hajtáslánc 404 lóerős csúcsteljesítménnyel, akár 53 km* tisztán elektromos hatótávolsággal és akár 49 g/km* CO₂ -kibocsátással
- Hathengeres mild hybrid benzin- és dízelmotorok: az új 400 lóerős, soros hathengeres 3,0 literes Ingenium benzinmotor és a legújabb 300 lóerős, soros hathengeres, 3,0 literes Ingenium dízelmotor mild hybrid (MHEV) technológiával kínál kifinomult motorteljesítményt és kivételes menetdinamikát
- A legújabb dízelmotorok: az új generációs 2,0 literes, soros négyhengeres Ingenium dízelmotorok üzemanyag-fogyasztását szintén MHEV technológia teszi még kedvezőbbé
- Mindig kapcsolatban: a vadonatúj, 11,4 colos ívelt üvegű HD érintőképernyőről kezelhető, legújabb generációs Jaguar Pivi Pro dupla SIM kártyával ellátott szórakoztató rendszer
- Mindig naprakész: a vezeték nélküli szoftver-frissítésnek köszönhetően a jármű- és szórakoztató rendszerek legújabb verziói mindig zökkenőmentesen, vezeték nélküli kapcsolaton keresztül telepíthetők
- Utaskomfort: innovatív, aktív útzaj-szűrés és utastéri levegő ionizálás a legfinomabb részecskéket és allergén anyagokat is felfogó PM2.5 szűrővel
Határozott, új külső megjelenésével, szépségesen megmunkált, vadonatúj belső terével, legújabb generációs Pivi Pro szórakoztató rendszerével, valamint négy- és hathengeres motorokból álló, mild hybrid és plug-in hybrid technológiát is alkalmazó hajtáslánc-kínálatával az új Jaguar F-PACE a luxus, az állandó online kapcsolat és az elektromos hajtás terén egyaránt többet nyújt. A négyhengeres, 404 lóerős plug-in hybrid hajtáslánc tisztán elektromos hatótávolsága akár 53 km*.
A megújult külső dizájn még letisztultabb, még határozottabb megjelenéssel vértezi fel a díjnyertes F-PACE nagyteljesítményű szabadidőjárművet, amely új, plasztikusan megformált, szélesebb domborítással kialakított motorházfedelet, valamint finomabban, pontosabban kidolgozott felületeket kapott. Az új motorházfedél alkalmazásával csökkent az illesztési hézagok száma az orron, így még lenyűgözőbbé vált az autó megjelenése.
A nagyobb hűtőmaszkon a Jaguar tradicionális logója által ihletett rombusz-mintázat jelenik meg, míg a kerékdob légkivezető nyílásait mostantól az ikonikus Leaper embléma díszíti, felhívva a figyelmet a jármű minden pontján megnyilvánuló, részletekbe menő, kivételes kidolgozásra. Az új F-PACE orrkialakításának a módosított légbeömlőkkel és sötét rácsdekorációval ellátott, új lökhárító kölcsönöz szélesebb, határozottabb, dinamikus megjelenést.
A karakteres dupla 'J' nappali világítással szerelt új, különösen keskeny, négy elemből álló, teljes LED-es fényszórók (opcióként pixel LED technológiával) fokozott felbontást és megnövelt fényerőt kínálnak.
A modell minden felszereltségi szintjén prémium LED technológiát találunk, az SE és HSE modellek automata fényszórókat kaptak, intelligens fényszóró asszisztenssel kiegészítve.
Hátul szintén új, keskeny fényforrások rajzolják ki a Jaguar dupla íves mintázatát (amellyel először a tisztán elektromos I-PACE szabadidőjárművön találkozhattunk), kihangsúlyozva a jármű szélességét. A lökhárító új rajzolata és a plasztikusan megformált csomagtérajtó magabiztos megjelenést kölcsönöz az autónak.
Vadonatúj, mívesen kidolgozott belső tér
Az F-PACE vadonatúj, minőségi anyagokkal bélelt belső tere magasabb szintű kapcsolódási szolgáltatásokat, valamint minden eddiginél kifinomultabb, megnyugtatóbb hangulatot kínál. A vezeték nélküli telefontöltőt és megnövelt tárolókapacitást kínáló új, sportos középkonzol lendületesen fut fel a műszerfalra.
Az új belső tér központi eleme a tökéletesen integrált, 11,4 colos, HD érintőképernyő, illetve az elegáns magnézium keretbe foglalt, ívelt üvegpanelen keresztül vezérelhető új Pivi Pro szórakoztató rendszer.
A számos szépséges részlet egyike az új Drive Selector, amelynek felső részét ’krikettlabda’ öltésekkel díszítették, míg alsó szegélye precízen megmunkált fém felület: mindkét részlet a kiemelkedő tapintási élményt segíti elő.
Az új, körkörösen megragadható fogantyúval szerelt ajtópanelek megkönnyítik a beszállást, illetve tágasabb férőhelyet kínálnak vizes palackok és egyéb tárgyak elhelyezésére. Az elektromos ablakemelő kapcsolók az ajtópanel felső részéről lejjebb költöztek, így az utasok még könnyebben elérhetik azokat.
A megújult ülések szélesebb párnázatot, kibővített masszázsfunkciót, valamint nagyobb felületen működő hűtő és fűtő funkciót kaptak. Egyes modelleken minden fejtámlát dombornyomott Jaguar Leaper figura díszít, míg a márka múltjára a kárpitokra erősített ‘Est.1935 Jaguar Coventry’ címkék hívják fel a figyelmet.
Az utasok kényelméről és egészségéről fejlett technológiák széles választéka gondoskodik. Az utastéri levegő ionizálás jobb légminőséget szavatol a beltérben: a Nanoe technológia eltávolítja a levegőből az allergén anyagokat, valamint semlegesíti a kellemetlen szagokat. A rendszer újdonsága a 2.5 PM szűrő, amely felfogja a különösen apró (akár 2.5 PM szemcseméretű) részecskéket, ezzel egészségesebbé és kellemesebbé téve az utasteret. A rendszer aktiválásához elég megnyomni a 'Purify' gombot.
Plug-in teljesítmény és menetdinamika
Az új F-PACE a P400e plug-in hybrid hajtáslánccal, továbbá a legmodernebb soros négy- és hathengeres Ingenium benzin- és dízelmotorokkal rendelhető. Egyes motorokhoz most először mild hybrid (MHEV) technológia is társul.
Az összes F-PACE modell intelligens összkerékhajtást és nyolcfokozatú automata sebességváltót kapott. A teljes hajtáslánc-választék:
Dízelmotor
- 163 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
- 204 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
- 300 lóerős 3,0 literes, soros hathengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
Benzinmotor
- 250 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
- 400 lóerős 3,0 literes, soros hathengeres kompresszoros és turbós mild hybrid benzinmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
- 404 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotoros plug-in hybrid, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
Az új plug-in hybrid modell 2,0 literes, négyhengeres belső égésű motorjának és 105 kW teljesítményű villanymotorjának összesített rendszerteljesítménye 404 LE, kombinált forgatónyomatéka 640 Nm. A fejlett villanymotort egy 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja; a hibrid rendszer akár 49 g/km* CO₂-kibocsátást szavatol, akár 2,5 l/100km* átlagos üzemanyag-fogyasztás, valamint lenyűgöző menetdinamika (5,3 mp gyorsulás 0-100 km/órára) mellett.
Teljesen feltöltött akkumulátorral az új P400e modell akár 53 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni, amivel az új F-PACE Plug-in Hybrid tökéletes választás a napi ingázáshoz**. Gyorstöltő (30kW egyenáram) alkalmazásával mindössze 30 perc alatt 0-ról 80%-ra tölthető az akkumulátor, míg a 7kW-os háztartási fali töltőbox ugyanezt a töltést mindössze 1 óra 40 perc alatt teljesíti.
A négy- és hathengeres dízelmotorokhoz elérhető, valamint a hathengeres benzinmotorhoz kínált, fejlett mild hybrid technológia integrált szíjhajtású indítómotor/generátort (BiSG) alkalmazva nyeri vissza a lassítás és fékezés közben felszabaduló energiát. Ezt az energiát aztán egy külön 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárolja a rendszer, majd intelligens módon elinduláskor, gyorsításkor a belső égésű motor kisegítésére használja, illetve kifinomultabb működésű start/stop funkciót valósít meg.
A mild hybrid technológiával felvértezett, új generációs 163 lóerős 2,0 literes, négyhengeres Ingenium dízelmotor átlagos CO₂-kibocsátása akár 163g/km*, üzemanyag-fogyasztása akár 6,2 l/100km*.
A soros hathengeres, 300 lóerős dízelmotor már kis fordulatszámon nagy teljesítményt ad le, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 7,4 l/100km*, CO₂-kibocsátása pedig akár 194 g/km*. Amennyire versenyképes a motor takarékossága, annyira lenyűgöző a dinamizmusa: mindössze 6,4 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.
Az új dízelmotor teljesíti a szigorú károsanyag-kibocsátási normákat, köztük az Euro 6d-Final normát is, köszönhetően egy sor fejlett technológia alkalmazásának: a soros, szekvenciális turbófeltöltők és a fejlett kipufogógáz-kezelő rendszer a világ egyik legmodernebb dízelmotorjává teszik.
A benzinmotorok kedvelői a 3,0 literes, soros hathengeres motor 400 lóerős kivitelét választhatják, mely 550 Nm maximális forgatónyomatékot ad le. Ezen verzió a legmodernebb motortechnológiákat alkalmazza, beleértve a kettős megfúvású turbófeltöltővel megtámogatott, elektromos kompresszort, valamint a változó szelepemelési rendszert (CVVL), amelyek együtt kifinomult teljesítményt és takarékos üzemet eredményeznek. Az új F-PACE 400 lóerős kivitele 5,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.
Végezetül a 250 lóerős 2,0 literes, négyhengeres Ingenium benzinmotor 365 Nm forgatónyomatékot, 7,3 másodperces 0-100 km/órás gyorsulás, akár 209 g/km* átlagos CO₂-kibocsátást, valamint akár 9,3 l/100km* átlagos üzemanyag-fogyasztást kínál.
Az összes motorhoz a Jaguar nyolcfokozatú automata sebességváltója csatlakozik.
Minden F-PACE modell alapfelszereltségként kínálja az összkerékhajtást. Az intelligens hajtáslánc-dinamikai rendszernek köszönhetően ez a hátsókerék-hajtású járműveket idéző menetdinamikát kínál, ugyanakkor a körülményektől függően gyakorlatilag késlekedés nélkül képes módosítani az egyes tengelyekre eső hajtóerőt.
A legújabb ’JaguarDrive Control’ normál, komfort, öko, eső/jég/hó, valamint dinamikus üzemmódokat kínál, amelyeket a vezető az útviszonyok függvényében kézzel választhat ki. A vadonatúj Drive Selector mellett elhelyezett, új forgótárcsával választható üzemmódok az F-PACE kormányművének, sebességváltójának, gázreakcióinak és az opcionális ’Adaptive Dynamics’ rendszerének beállításait módosítják.
Az automatikus kézifék még kényelmesebben és finomabban működik, mint a hagyományos visszagurulásgátló. Emelkedőn parkolva az új technológia időkorlátozás nélkül rögzíti a fékeket, és csak akkor engedi el azokat, amikor a vezető a gázpedálra lép.
Élvonalbeli online technológiák
Az új F-PACE a Jaguar fejlett elektronikus jármű architektúráját (EVA 2.0) alkalmazza, amely a legkülönfélébb új technológiákat támogatva gondoskodik arról, hogy a jövőre teljes mértékben felkészített gépkocsi mindig kapcsolatban álljon, és mindig a legfrissebb szoftververziókkal rendelkezzen.
A Pivi Pro szórakoztató rendszer legújabb változata a 11,4 colos, ívelt üvegpanellel szerelt, vadonatúj HD érintőképernyőn keresztül kezelhető. A rendszer jobb leolvashatóságot, háromszor nagyobb fényerőt, valamint 48 százalékkal megnövelt felületet kínál, mint a korábbi, 10 colos képernyő. Az egyszerűbb menüstruktúra révén a leggyakrabban használt funkciók 90 százaléka kettő vagy kevesebb érintéssel elérhető a nyitóképernyőről.
A létfontosságú adatok villámgyors elérhetősége érdekében az új F-PACE új 12,3 colos, HD virtuális műszerfal kijelzőt kapott. A feljavított grafikát és konfigurálható elrendezést kínáló kijelzőn teljes képernyőn megjeleníthető a navigációs térkép és az útmutatások, a digitális műszerek, a médialejátszó információi, a telefonkönyv vagy az infotainment rendszer adatai. Az F-PACE legújabb head-up display technológiája révén figyelemelterelés nélkül gondoskodik a vezető teljes körű, azonnali tájékoztatásáról.
Az intuitív új szórakoztató rendszer alapfelszereltségként kínálja az Apple CarPlay® funkciót; a felhasználók egyszerre két készüléket csatlakoztathatnak az autóhoz Bluetooth-on keresztül. Piactól függően az Android Auto™ is az alapfelszereltség részét képezheti. A térerő-erősítő funkcióval felvértezett vezeték nélküli töltőrendszer képes villámgyorsan feltölteni az utasok okostelefonjait. A rendszer külső antennájának köszönhetően tisztább hívást, jobb hangminőséget is biztosít.
A Pivi Pro saját áramforrással rendelkezik, így azonnal használatra kész, amint a vezető helyet foglal a volán mögött.
Az autó olyan új kényelmi technológiákat kínál, mint a vezeték nélküli szoftverfrissítés, amelynek köszönhetően a sportos szabadidőjármű rendszerei mindig a legújabb szoftververziókat alkalmazzák. A technológia jóvoltából a felhasználóknak nem szükséges felkeresniük márkakereskedőjüket a jármű szoftverének frissítéséhez.
A Pivi Pro kapcsolódásáról a legújabb generációs, dupla beágyazott SIM-kártyás technológia gondoskodik. A két LTE modem révén a rendszer párhuzamosan több funkciót is képes végrehajtani (pl. zenei streaming és szoftverfrissítés), anélkül, hogy az a teljesítmény rovására menne. Az élvonalbeli kapcsolódási technológiának köszönhetően a mobil adatkapcsolat akkor sem esik ki hosszabb időre, ha az autó lefedettség nélküli területen halad át, mivel a rendszer az összes szolgáltató hálózatán barangolva mindig a létező legerősebb jelet biztosítja.
A kategóriában első ízben alkalmazott aktív útzaj-csillapítási technológia folyamatosan méri az útfelületen keletkező rezgéseket, és kiszámítja, milyen eltolt fázisú hanghullámmal tudja semlegesíteni az utasok füléhez eljutó zajokat. Ezzel csökken az utastéri zajszint, ami kifinomult utazási élményt jelent. Ráadásul az alacsony frekvenciás zajok huzamos hallgatása rendszerint fáradáshoz vezet, így ezek hiányában pihentetőbb az utazási élmény. A rendszer az ülések foglaltságát is ellenőrzi, így folyamatosan, személyre szabva tudja optimalizálni a zajszűrési teljesítményt. A technológia csekély tömegének köszönhetően nem befolyásolja a jármű tömegeloszlását és vezethetőségét, ugyanakkor távol tartja a belső tértől a nem kívánatos motorzajt, ezzel tovább fokozva a belső tér békéjét.
A még kényelmesebb használat érdekében a második generációs Activity Key anélkül is lehetővé teszi az ajtózárak nyitását és zárását, valamint a motor indítását, hogy az indítókulcs az autóban lenne. A hordható eszköz immár karóraként is funkcionál és egy feltöltéssel hét napon át üzemel.
Az új F-PACE a legújabb generációs vezetőtámogató technológiákat alkalmazza. Ezek között említést érdemel a szabad kiszállás felügyelet funkció, amely az oldalajtó nyitásakor az elöl és hátul utazókat egyaránt figyelmezteti, ha közeledő autót vagy kerékpárost észlel.
A Jaguar elkötelezte magát a nagy szilárdságú, de mégis könnyű járművek építése mellett, és ezt a hagyományt az új F-PACE is folytatja. Az alumínium vázszerkezet jelentős részben újrahasznosított alumínium felhasználásával készül. Ez a zárt körforgású gyártás fokozott fenntarthatóságot eredményez, és nagy mértékben hozzájárul a Jaguar zéró károsanyagot, zéró balesetet és zéró forgalmi torlódást megcélzó 'Destination Zero' programjának megvalósulásához.
Az autó S, SE és HSE felszereltségi szinten választható; mindegyik szint kérhető R-Dynamic kivitelben. Szintén opcióként rendelhető az összes modellvariánshoz a fekete külső optikai csomag.
*A károsanyag-kibocsátásra, üzemanyag-fogyasztásra és elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok az EU – WLTP (TEL) vegyes üzemű norma szerint elvégzett mérések eredményeit tükrözik.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!