Az új Nissan Qashqait a kategóriája legbiztonságosabb autója díjjal jutalmazta az Euro NCAP
Az vadonatúj Nissan Qashqai minden verzióra kiterjedő 5-csillagos értékelést kapott a független Euro NCAP szervezet 2020-2022-es töréstesztje szerint
- Az új CMF-C platform kiemelkedő alváz-merevségi paraméterekkel rendelkezik, és egyik újdonsága a Nissan által kifejlesztett ultra-magas-szilárdságú acél elemek használata
- A CMF-C platform egy másik különlegessége az, hogy egy elektromos architektúrát kapott, ami abban nyilvánul meg, hogy már a tervezésénél nagy figyelmet fordítottak arra, hogy a modern biztonsági technológiák megfelelően integrálva legyenek
- A Qashqai egy meglepően hosszú biztonsági technológia arzenállal rendelkezik, melyek mindegyike alapfelszereltség
Egy hónappal azután, hogy a vadonatúj Qashqai megkapta az 5-csillagos értékelést az Euro NCAP-től, egy díjjal is megjutalmazta a modellt a szervezet, mégpedig a kisméretű off-road (emelt hasmagasságú) kategória legbiztonságosabb címét nyerte el a modell (Best in Class Award).
Minden évben az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) publikálja azt a listát, amelyen olyan autók találhatóak, amelyek jobban tejesítettek egyes kategóriákban, mint versenytársaik. A díj megítélését négy szempontnak való megfelelés alapján döntik el: a felnőtt utas, a kiskorú utas, a járókelő és a biztonsági vezetéstámogatói rendszerek – melyek különböző súllyal szerepelnek.
Az Euro NCAP 91%-ra értékelte a Qashqait mind a felnőtt mind pedig kiskorú utasok védelmének esetében – amely kiemeli a modellt a versenytársak közül. E mögött a magas érték mögött a valóságban a fejlett illetve megerősített CMF-C platform tervezése és kivitelezése rejlik. A vadontatúj CMF-C platform egyik újdonsága a Nissan által kifejlesztett ultra-magas-szilárdságú acél elemek használata. Valamint a karosszéria úgy lett kialakítva, hogy az is pontosan meg lett határozva, hogy mely részeken érdemes megerősíteni a karosszériát, és mely részeket kell oly módon „meggyengíteni”, hogy ütközés esetén a gyűrődés, illetve a deformáció ne az utastérbe fejtse ki hatását.
Beépítésre került egy középső légzsák is – első alkalommal a Nissan európai termékei között – ami megóvja a vezetőt illetve az anyósülésen ülő utast attól, hogy egy oldalirányú baleset esetén a fejük egymásnak ütődjön. Ebben a kategóriában például a Qashqai a maximális 16 pontot kapta.
Közel maximum 24-ből 23,8 pontot kapott az autó a gyermek utas védelem esetén, és a maximális 12 pontot érte el a modell a gyerekülés védelem vonatkozásában.
70%-os értéket ért el a modell a kerékpárosok és járókelők védelmét tekintve. Az autó rendelkezik az Intelligens Vészfék-Asszisztenssel, amely automatikusan fékez, ha gyalogost vagy kerékpárost észlel az autó várható nyomvonalában. Fontos, hogy ez a technológia alapfelszereltség a Qashqai esetében, és nemcsak az emberek biztonságát, de bizonyos esetekben a pénztárcát is óvja.
Biztonsággal kapcsolatos vezetéstámogatói rendszerek
Az Euro NCAP korán felismerte azt, hogy érdemesebb a baleseteket megelőzni, mintsem csökkenteni azok hatását, és ennek megfelelően az Euro NCAP nagyobb pontszámmal jutalmazza azokat a technológiákat, amelyek segítik a vezetőt abban, hogy elkerülhesse a balesetet.
A Qashqai itt is rendkívül magas pontszámot kapott, 95%-ot, amely a Nissan Intelligens Mobilitás (Nissan Intelligent Mobility) technológiákat dícséri. Valóban egy átfogó listát találunk a Nissan weboldalán a biztonsági felszereltségnél – teljes lista lentebb.
Előszöri is egy szélvédőre (nem plexi-üvegre!) vetített kijelző biztosítja azt, hogy vezetés közben ne kelljen levenni a szemünket az útról. Itt olyan információkat lehet kivetíteni mint a sebesség, navigációs irányok vagy a sebességkorlátozó táblák. A head-up display 10.8”-es, és ezzel a kategóriájában a legnagyobb.
A modellben szintén elérhető az intelligens holttér-figyelés és beavatkozás funkció, amely érzékeli, ha egy a szomszédos sávban haladó autót, a Qashqai vezetője nem vett észre, és egy ilyen forgalmi szituációban történő sávváltás esetén az autó beavatkozik annak érdekében, hogy elkerülje az esetleges balesetet. Hasonlóan a parkolóból való kiállás esetén az autó fékez, ha jobbról vagy balról érkezne egy másik autó, elkerülve így az ütközést. De említhetjük az Intelligens ráfutásos baleset megelőző rendszert, amely autópályán már nem egy, hanem két autóvál lát előre. A Qashqai előtti autó alatt pásztáz előre a radar, és időben fékez az autó, ha szükséges. Ez a technológia például nagyon sok autóban nem érhető el jelenleg.
Az Euro NCAP 1997 óta tesztel és méri az új-autók biztonsági fokát, és az elmúlt két és fél évtizedben folyamatosan szigorodó követelményrendszert határozott meg. Nemcsak az autók valós fizikai merevségét tesztelik különböző ütközési szituációkban, hanem egyre inkább a balesetmegelőzési technológiákat is értékelik.
Érdekesség még, hogy a Qasqaiban a következő biztonsági technológiák mindegyike ALAPFELSZERELTSÉG – a teljesség igénye nélkül:
- e-Call vészhívó rendszer (ütközés/baleset/esetén)
- Adaptív sebességtartó automatika automatikus sebességhatárolóval
- Intelligens vészfékező rendszer gyalogos és kerékpáros felismeréssel
- Kereszteződésben történő kanyarodás során ütközésre figyelmeztető rendszer
- Intelligens sávelhagyás jelzés és beavatkozás
- Hátsó keresztforgalom figyelmeztetés
- Intelligens holttér-figyelés és beavatkozás
- Aktív mögöttes keresztirányú forgalom felügyelet
- Intelligens éberségfigyelő rendszer
- Intelligens ráfutásos baleset megelőző rendszer
- Automatikus tolatási vészfékezési rendszer
- Közúti jelzések felismerése
- Automata elakadásjelző (vészfékezés esetén)
- Intelligens távolsági fényszóró asszisztens
- 7 légzsák (vezető- és utasoldali, oldal- és függönylégzsákok és középső légzsák elöl)
- Guminyomás ellenőrző rendszer
- Dinamikus menetstabilizáló rendszer
- Elektromos kézifék Auto Hold funkcióval
- Riasztóberendezés
Az Euro NCAP-es teljes vizsgálat az új Qashqairól itt található.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!