Az új Volkswagen Amarok
Minden téren továbbfejlesztett pickup
- Év végén érkezik az Amarok új generációja
- A karizmatikus Amarok a Volkswagen letisztult formai génjeit hordozza
- Prémium beltér intuitív digitális és analóg kezelőelemekkel
- Már alapfelszerelésként LED-fényszórók és adaptív sebességszabályzás (ACC)
- PanAmericana és Aventura csúcsváltozatok bőrkárpitozással és IQ.LIGHT LED-Matrix fényszórókkal
- Több mint húsz új vezetői asszisztens rendszer könnyíti meg a vezetést
- Megnövelt hosszúság és tengelytáv tágítja az utasteret
- Akár öt turbófeltöltésű motor a 110 és 222 kW közötti teljesítménytartományban
- Kétféle új összkerékhajtás akár négy üzemmóddal
- Az Amarok négyajtós duplakabinos kivitelben érkezik
Bemutatkozott a Volkswagen Haszonjárművek új Amarok modellje. A műutak és a terep e sokoldalú tehetségét Németországban és Ausztráliában tervezték, illetve alkották meg, és Dél-Afrikában gyártják – mégpedig prémium pickup modellként Ausztrália és Új-Zéland, valamint Afrika, a Közel-Kelet és Európa számos országa számára. Karizmatikus formája és ötletes kialakítása, átgondolt funkciói, több mint húsz új vezetői segédrendszere, mobil online-szolgáltatásai, gazdaságos és nyomatékgazdag motorjai, kétféle összkerékhajtási technikája, személyre szabható tartozékai és letisztult Volkswagen dizájn-génjei a világ egyik legsokoldalúbb és legkiegyensúlyozottabb pickup-sorozatává avatják az Amarok modelleket – amelyek mottója: „Történjen bármi” („No matter what”). A prémium pickup az év végétől érkezik meg első piacaira.
Több mint 830 ezer példányt értékesített a Volkswagen Haszonjárművek (VWH) Amarok sorozata első generációjának tagjaiból Európában, Ausztráliában, Új-Zélandon, Afrikában, Észak-Ázsiában, valamint Közép- és Dél-Amerikában, most pedig a második generáció érkezik. Minden részletében megújult, ám a Volkswagen formatervezői egyértelművé tették: ez továbbra is egy Amarok, amely még nagyobb, erősebb, atletikusabb és karizmatikusabb lett. „Új nemzedéke számára jelentősen átdolgoztuk az Amarok klasszikusnak mondható formavilágát, amely egyértelműen kifejezőbbé és még meggyőzőbbé vált” – emelte ki Albert Kirzinger, a Volkswagen Haszonjárművek vezető formatervezője. Önmagáért beszél az „Amarok”, „Life” és „Style” alap specifikációkban, valamint a „PanAmericana” (terepjáró karakter) és „Aventura” (exkluzív karakter) csúcsváltozatokban érkező új pickup orrkialakítása. Feltűnő jelenség az egyenes és hangsúlyosan vízszintes motorházfedél az összetéveszthetetlen Volkswagen-génekkel. Ugyanez érvényes a hűtőrács vízszintesen futó bordáira és a közéjük harmonikusan integrált LED-technikájú fényszórókra is, amelyek mindegyik változaton az alapfelszereltséghez tartoznak. Az Amarok PanAmericana, Aventura és Style az IQ.LIGHT LED-Matrix fényszórókkal készül, amelyek interaktív módon, a nappali világossághoz hasonló fénnyel világítják meg az utat, miközben semmi mással össze nem téveszthető fénydizájn jellemzi őket. A keresztlécek alatt a hűtőrács – modellváltozattól függően – az orr egy további vízszintes, - vagy a PanAmericana és az Aventura esetében X-alakú - traktusához csatlakozik. A rendszámtábla-tartó felett dombornyomott „Amarok” felirat tűnik fel.
Az új Amarok négyajtós duplafülkével (DoubleCab) érkezik a piacra. A kivitel oldalnézetének különösen markáns vonásai az elődéhez hasonlóan félkör alakú kerékjáratok, amelyeket sok más pickup-modelltől eltérően – és az Amarok jellegzetes stílusjegyeként – íves helyett csaknem teljesen egyenes vonal zár le felülről. A sárvédők erőteljesen domborodnak az akár 21 col átmérőjű kerekek körül, a kerékjáratokat pedig robusztus műanyag betétek szegélyezik. Karosszériaelemeinek formája olyan megjelenést kölcsönöz az Amarok számára, mintha mindig megfeszítve tartaná „izmait”. Hasonlóképpen markáns a Volkswagen Haszonjárművek új pickupjának farkialakítása is. A nagyméretű Volkswagen-embléma alatt a platóajtó csaknem teljes szélességében dombornyomott „Amarok” felirat húzódik. A hátsó rész külső szegélyét a C-alakú hátsó lámpatestek alkotják, amelyek mélyen az autó oldalába nyúlnak. A PanAmericana és Aventura változatokon ezek is LED-technikával működnek.
Hosszú tengelytáv javítja az arányokat és a terepes képességeket
Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága 96 milliméterrel haladja meg az előd modellét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 milliméteres növekedést eredményezett. Mindez tágasabb belteret tett lehetővé, különösen a duplafülke második üléssorában. Mivel tengelytávja jóval nagyobb mértékben nőtt külső hosszúságánál, rövidültek az Amarok karosszéria-túlnyúlásai, ami feszesebb arányokban, illetve a nagyobb első és hátsó terepszögnek köszönhetően jobb terepjáró képességekben is megmutatkozik. Már alapkivitelben összkerékhajtással érkező Amarok terepjáró képességeit – például elárasztott területeken közlekedve – jelentősen megnövelt gázlómélysége is fokozza, amelynek korábbi 500 milliméteres értéke most 800 milliméterre nőtt.
Kiváló minőségű Volkswagen-beltér professzionális feladatokra
Magától értetődő digitális kijelzőivel kifejezetten funkcionális és kiváló minőségű belteret alkotott a Volkswagen Haszonjárművek tervezőcsapata az Amarok számára. A központi kijelző alapkivitelben 8,0 col átlójú a Style változattól pedig teljes egészében digitális műszerfallal és 12,0 col átlójú kijelzőfelülettel elérhető, valamint az infotainment-rendszer a táblagépeket idéző, különösen korszerű érintőképernyője (10,0 col, a Style változattól pedig 12,0 col képátlóval) alkotja. A Volkswagen Haszonjárművek digitális funkciók, illetve ergonomikusan kialakított gombok és/vagy nyomó-/forgatókapcsolók intuitíven használható együttesét alkalmazta Amarok modelljeiben. Az infotainment-rendszer hangereje és az összkerékhajtás beállításai például ilyen gombokkal vezérelhetők. Az egyaránt robusztus és prémium-megjelenésű kapcsolók, pedig felszereltségi szinttől függően alumíniumszegéllyel egészülhetnek ki.
A további funkciók, mint például a Harman Kardon hangrendszer – amely az Amarok PanAmericana és Aventura esetében az alapfelszereltséghez tartozik, a további kivitelekhez pedig extrafelszerelésként rendelhető – harmonikusan illeszkednek e kiváló minőségű részletmegoldások jellemezte környezetbe. Olyan rendszer ez, amelyet kizárólag az Amarok sorozatban alkalmaztak a tervezők. Hasonlóképpen az Amarok PanAmericana és Aventura alapfelszereltségének része az elegáns kontrasztárnyalatú díszvarrással kidolgozott, bőrhatású műszerfalborítás. Új ülései szintén az Amarok prémium pozicionálásához igazodnak: a vezető és az első utas kimondottan ergonomikus kialakítású ülésekben foglalhat helyet, amelyek a magasabb felszereltségi változatokban számos irányban elektromosan állíthatók. A duplakabinos hátul akár három felnőtt számára is bőséges helyet és kényelmet biztosít az élvezetes utazáshoz. A Style változat ülései eleve ArtVelours kárpittal készülnek, míg az Amarok PanAmericana és Aventura számára kiváló minőségű bőrt választottak a Volkswagen Haszonjárművek tervezői.
Tágas plató, akár 1,16 tonna rakomány számára
Ugyancsak feltűnően tágas a dupla- vagy szimplafülke mögötti plató, amely az elődmodellhez hasonlóan egy keresztben elhelyezett euro-raklap számára is elegendő helyet kínál kerékjárati dobok között – a szimplafülkés változatra pedig akár két raklap is felrakodható. A rakomány a plató egyenként akár 500 kilogrammal is terhelhető rakományrögzítőivel rögzíthető. E kiváló rakodhatósággal összhangban a hasznos teherbírás is emelkedett, mégpedig bő egy tonnáról 1,16 tonnára. A plató elektromos mozgatású rolóval is lefedhető, amely a platóról, a vezetőfülkéből vagy a kulcs távirányítójával vezérelhető.
Minden igényt kielégít a tartozékok új palettája
Fontos adat a világjárók számára, hogy a tető (statikus) terhelhetősége 350 kilogramm, ami például a kínálatban a később tartozékként megrendelhető négyszemélyes tetősátor számára is elegendő. Gyári extraként vagy a tartozékok választékában olyan felszerelések is rendelkezésre állnak majd, mint az akár 21 col átmérőjű könnyűfém keréktárcsák, a terepes gumiabroncsok (18 col AT) és a különböző vonóhorgok. A platóválasztható felszerelései között szerepel a kerékpártartó, a multifunkciós szállítórendszer, a manuális platóroló és a plató felett átívelő dizájn bukócsővek illetve bukókeretek (Styling Bar) változatos kínálata. Ismét lesz a platófölé szerelhető keménytető, amellyel a pickup egy kisteherautó teherbírását kínáló SUV-modellé alakítható. A terepes képességeket első gallytörő rács, alsó védőelemek, terepes futómű és vonószemek optimalizálhatják tovább, valamint a bal oldali A-oszlopra kívülről felerősíthető légbeszívó cső, amely vízmosáson áthaladva is biztosítja a friss levegőt a motor számára.
Öt turbófeltöltésű motor, egyedileg a világ piacaira szabva
A tervezők négy turbófeltöltésű dízel- (TDI) és egy turbófeltöltésű benzinmotort (TSI) fejlesztettek ki az új Amarok számára. Mind az öt erőforrás közös jellemzője a magasfokú gazdaságosság és a nyomatékgazdag karakterisztika. Az afrikai piacon például a négyhengeres, 2,0 literes, 110 kW (150 LE) teljesítményű TDI formájában az alapmotor kerül forgalomba, míg a következő teljesítménylépcső – egy 2,0 literes, négyhengeres TDI-erőforrás 125 kW (170 LE) teljesítménnyel – a világ számos piacán megjelenik majd. Harmadik szintként négyhengeres, 2,0 literes biturbo-feltöltésű TDI-motort kínál a Volkswagen Haszonjárművek, piactól függően 150 kW (204 LE) vagy 154 kW (209 LE) teljesítménnyel. Az új csúcs-TDI a 3,0 literes, V6-os aggregát, amely ugyancsak piactól függően 177 kW (241 LE) vagy 184 kW (250 LE) teljesítményt produkál. A benzinmotorok hagyományos piacaira egy 222 kilowattos (302 LE), 2,3 literes turbófeltöltésű benzines erőforrás is készült.
Új tízfokozatú automata sebességváltó és 4MOTION rendszerek
A 154 kW teljesítményszinttől az Amarok összes változata már alapkivitelében az új, tízfokozatú automata sebességváltóval érkezik, amely az elektronikus váltókarral (e-shifter) elektronikus úton (shift-by-wire) vezérelhető. A 150 kilowattos változathoz extrafelszerelésként rendelhető ez az automata váltómű, amely új, tízfokozatú konstrukcióként az elődmodell nyolcfokozatú automata váltóművét váltja fel. A különböző motorváltozatokhoz egy hatfokozatú automata, illetve egy-egy öt- és hatfokozatú manuális sebességváltó is rendelkezésre áll, motorteljesítménytől függően.
Számos piacon már alapkivitelben összkerékhajtással (4MOTION) jelenik meg az Amarok. Földrajzi régiótól és motorváltozattól függően két különböző 4MOTION-rendszer is készül, az egyik az adott menethelyzetnek megfelelően kapcsolható, míg a másik állandó összkerékhajtással. Hajtásrendszer-technikája hatékonyan gondoskodik róla, hogy az új Amarok is bármilyen tereppel megbirkózzék, és motorváltozattól függően akár 3,5 tonna össztömegű vontatmányig terjedő vontatási képességekkel szolgálhasson.
Több mint húsz új vezetői segédrendszer (asszisztens rendszer) könnyíti meg a vezetést
„Történjék bármi” („No matter what”) mottója jegyében az új Amarok akár hat különböző menetprofillal (Drive Mode) is segítheti vezetőjét a legkülönbözőbb helyzetekben, például síkos útfelületen vagy épp nehéz terepen közlekedve. Az új Amarok vezetését azonban vezetői segédrendszerek egész armadája könnyíti, amelyek közül húsz – például az ACC+ adaptív sebességszabályzás (ACC+ Adaptive Cruise Control) (amely kamerája segítségével a közlekedési táblákat is figyelembe veszi a sebesség automatikus szabályzása során), valamint az IQ.LIGHT – LED-Matrix fényszórók – újdonság az Amarok kínálatában, a világpiacon kínált szinte bármely más pickupénál könnyebb vezethetőséget kölcsönözve az új Volkswagen számára.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!