Az új generációs Ford Ranger Raptor készen áll a Baja 1000 futam extrém kemény kihívásaira
A Ford bejelentette, hogy az új generációs Ranger Raptor lesz a legújabb off-road modellje, ami elindul a világ egyik legkeményebb tereprallyján, a SCORE International Baja 1000 futamon
Az autó karbonszegény bioüzemanyaggal fog versenyezni, bebizonyítva, hogy ezek az üzemanyagok a legszélsőségesebb körülmények közt is beválnak.
A Ford Performance és az ausztrál Kelly Racing közös munkájával készült el a Ranger Raptor versenyautó-változata, amelynek fejlesztésében az amerikai Lovell Racing is részt vett, és ez a csapat fog rajthoz állni a géppel a november 28-án a Baja futamon. A Ford Performance egyik legfontosabb off-road partnere, a Lovell Racing számos tereprally-bajnokságot nyert már, és tulajdonosa, Brad Lovell bekerült az Off-Road Motorsport Hírességek Csarnokába.
A Ranger már régóta igazi ikonnak számít a Ford kínálatában. A versenygépet Ausztráliában építették és tesztelték, majd átszállították az USA-ba, ahol a hosszú és kemény megmérettetés előtt tovább tökéletesítették.
“A Baja 1000 rajtját tesztkilométerek százezrei előzik meg, amelyek arra szolgáltak, hogy a végletekig próbára tegyük a Ranger Raptort,” nyilatkozta Brian Novak, a Ford Performance off-road motorsport-szakágvezetője. “Ez egy hihetetlenül kemény futam, emellett pedig a terepjárók közismert próbapályája is. Éppen ezért izgatottan várjuk, hogyan teljesít majd a Ranger Raptor az extrém versenykörülmények közt.”
A Baja California Peninsulában megrendezett Baja 1000 a világ egyik leghíresebb terepversenye, ahová a földgolyó minden tájáról érkeznek jelentkezők, hogy próbára tegyék magukat és autóikat a sivatagi szakaszokkal, meredek lejtőkkel és kemény kaptatókkal tarkított útvonalon.
Az F-150 Raptor és a Ford Bronco már korábban is sikeresen szerepelt a Baja futamokon. 2017-ban egy egyedi építésű F-150 Raptor dobogós helyen végzett, majd a saját lábán további 400 mérföldet tett meg a csapat hazai bázisáig, de a Baja a Bronco R versenyautó-prototípus fejlesztési programjának is szerves része volt, ahogy a jelenlegi sorozatgyártású Bronco is itt bizonyította strapabírását, 1969-ben pedig a márka legendás győzelmet aratott ezen a versenyen – szóval a Ford neve igencsak sokszor szerepel a Baja 1000 hosszú történetében.
A Ford Performance szilárdan hisz abban, hogy a Ranger Raptor készen áll a kihívásra. Az autót a SCORE stock géposztály szabályainak megfelelően építették, és a Shell bioüzemanyagával fog versenyezni, ami egyharmados arányban tartalmaz etanolt és bionaftát.
“A csekély karbonlábnyomú üzemanyagok használata az olyan kemény helyeken, mint a Baja 1000, segít abban, hogy a bioüzemanyagok és más tiszta energiaforrások gyorsabban elterjedjenek, és bárki számára könnyen és olcsón elérhetők legyenek,” vélekedett Cynthia Williams, a Ford fenntarthatóságért, megfelelésért és homologizációért felelős globális igazgatója.
A Ford arra törekszik, hogy járműkínálata, tevékenysége és beszállító lánca legkésőbb 2050-re karbonsemlegessé váljon, 2035-ig pedig teljesítse a tudományos alapon megállapított köztes célokat. Miközben a Ford elkészíti legnépszerűbb modelljeinek elektromos változatait, a vállalat továbbra is folytatja az alternatív üzemanyagok kutatás-fejlesztését, hogy minél több hatékonyan működő, alacsony széndioxid-kibocsátású megoldást kínálhasson vásárlóinak. A hagyományos megoldásokhoz képest az alternatív üzemanyaggal működő járművek csökkenthetik az üvegházhatású gázkibocsátást, méghozzá a kúttól a kerekekig mérve, ami az üzemanyagok előállításából és értékesítéséből származó emissziót is magában foglalja.
A https://youtu.be/XIHDEhRzIvA linkre kattintva megnézheti, hogyan épült meg a Baja futamra felkészített, új generációs Ranger Raptor, és hogy milyen tempóra képes az autó a kemény terepen.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!